Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2021, 22:48   #141
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Dat is het 'm inderdaad. Maar ik begrijp de frustratie.
De frustratie voor het merendeel vd bevolking zit 'm aan de maatregelen, en niet aan de ziekte.
Daar zit iets in. Dan wel een frustratie over hoe een overheid maatregelen in het verleden heeft afgedwongen.
En nu, actueler, de mogelijke coronapas, maar dat is voor een andere discussie.
Feit is dat binnen vriendenkring of familie weinigen zich nog druk maken of iemand is gevaccineerd of niet. Wie gevaccineerd is voelt zich veilig. That's it.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 04:26   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Eigenlijk klopt het inderdaad dat als een niet-gevaccineerde moet behandeld worden voor covid, dat hij/zij dan zelf een grotere bijdrage zou moeten betalen dan een gevaccineerde. Aan de andere kant moet een gevaccineerde dan meer bijdragen voor alle mogelijke complicaties die tot hiertoe gelinkt worden aan de vaccins. Deal?
Aangezien die complicaties onmerkbaar zijn in de ziekenhuisbelasting, is die bijdrage dus eigenlijk nihil.

Het probleem is geen probleem van centen. Het probleem is dat er een grote inertie is tussen "betalen" en "middelen hebben". Uitgeruste ziekenhuizen stamp je niet op een maand uit de grond met alle personeel en dergelijke. Nu zou de vrije markt dat waarschijnlijk wel sneller doen dan een communistische overheid zoals wij hebben op dat vlak, maar toch. Je kan niet met 100 000 man afkomen, elk 1 miljoen op tafel leggen (dat is 100 miljard, ja), en denken dat er 100 000 reanimatie bedden klaar zullen liggen morgen.

Het probleem is dat wij sinds een lange tijd een collectieve verzekering op zorg genomen hebben die ongeveer 1 ziekenhuisbed op 1000 voorziet (en 1 reanimatie plaats op 5000), omdat onder normale risico omstandigheden, dat ruim genoeg is.

En het is niet omdat je vandaag 10 miljard op tafel legt dat dat morgen maal 10 gedaan wordt.

Dat systeem kan dus enkel maar groepen aan die een risico hebben, kleiner dan het aangenomen risico van 1 op 1000 en zo. Groepen die PLOTS een groter risico hebben, moeten dus uitgesloten worden van dat systeem, omdat zij anders alle resources zouden opslokken voor de rest, en de rest zonder verzekering zetten. Dat is trouwens exact de stommiteit die wij vorig jaar gedaan hebben: de normale zorg uitgeschakeld voor 99% van de bevolking, om een kleine groep gepensioneerden met heel hoog plots risico, alles laten op te vreten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 04:27   #143
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Dat is het 'm inderdaad. Maar ik begrijp de frustratie.
De frustratie voor het merendeel vd bevolking zit 'm aan de maatregelen, en niet aan de ziekte.
Dat is dan ook evident. Wij hebben het waanzinnige gedaan om maatregelen (die bovendien niet werken, maar dat is zelfs bijkomstig) te nemen in het voordeel van 1% van de bevolking, en in het nadeel van 99% van de bevolking. Dat die maatregelen bovendien eigenlijk nadelig waren voor die 1% is de bijkomstige ironische kers op de taart, maar daar gaat het niet eens om.

En met het gevaccineer doet men exact hetzelfde. Iedereen tot vaccinatie aanzetten is in HET NADEEL van die mensen boven 60 of 50, waar het vaccin nuttig is, maar dat hebben die ook weer niet door.

Sinds het begin van deze crisis voeren wij dwingelandij door die zowel nefast is voor zij "voor wie we het doen" als voor zij die nutteloos de directe nadelen van de dwingelandij moeten ondergaan.

Dat was zo met lockdowns en andere dingen die de besmettingen onder mensen die weinig risico hadden, uitstelden en over een jaar hebben uitgesmeerd, waardoor mensen die veel risico hadden, zich zo lang niet konden isoleren.
En dat is nu zo met het willen vaccineren (en dus beletten/uitstellen van hun betere natuurlijke immuniteit) van mensen met laag risico, waardoor de gevaccineerden nadien in een bevolking zullen rondlopen met minder resistentie als hun vaccin afgelopen is.

En al die dwingelandij veroorzaakt enorm veel maatschappelijke schade, laat mensen denken dat wetenschap belachelijk is, en installeert totaal verkeerde concepten bij de bevolking.

Dit is puur nefaste religieuze hysterie sinds het begin, en daar waar de vaccins ons hadden kunnen verlossen van die hysterische kramp is men erin geslaagd om ze nog extra doen bij te dragen aan de zottigheid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2021 om 04:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 09:29   #144
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar ben ik niet zo zeker van, zeker niet als het om private verzekeraars zoals DKV gaat. Ik heb het dus niet over mutualiteiten.

Terzijde. Destijds kon je vanaf een bepaalde leeftijd geen hospitalisatieverzekering meer afsluiten vanaf een bepaalde leeftijd. Ondertussen wel, maar je premies zijn dan wel hoger omdat je tijdens de minder risicojaren niet hebt betaald.
Is dit dan geen discriminatie ?
Ik zie dus niet in waarom een gevaccineerde niet een lagere premie zou kunnen betalen zonder te discrimineren. Korting krijgen is toch geen discriminatie.
Mutualiteit is verplichte ziekteverzekering waar iedereen aan bijdraagt, hospitalisatieverzekering is dat niet, dat is een vrije keuze die je zelf betaalt aan private verzekeraars zoals je zelf zegt.
Je redenering gaat dus helemaal niet op.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 09:54   #145
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Dat is het 'm inderdaad. Maar ik begrijp de frustratie.
De frustratie voor het merendeel vd bevolking zit 'm aan de maatregelen, en niet aan de ziekte.
Welkom!
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 17:21   #146
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoe ga je om met bewust niet-gevaccineerden in de vriendenkring of familie

Bijlage 114846

Vooral luisteren blijkt het sleutelwoord te zijn.

Het coronavaccin blijkt dé splijtzwam in heel wat vriendenkringen en families. Niet alleen wegens de meningsverschillen, maar ook omdat het samenzijn zelf in het gedrang komt. Filosoof Patrick Loobuyck legt uit waarom uitgerekend het covid-vaccin zo’n probleem is en wat eraan te doen valt.

Probeer actief te luisteren naar elkaar en erkenning te geven aan hun opvattingen zonder dat je moet toegeven op je eigen standpunt, maar dat is geen gemakkelijke oefening."


Bron: VRT NWS - Antivax overtuigen of niet

Ik dacht eerst een enquête te maken, maar het aantal antwoordmogelijkheden is nogal uitgebreid.
Hoe ga je om met mensen die zich bewust niet laten vaccineren.
In onze familie & vriendenkring is er (toevallig ?) geen enkele moedwillig niet gevaccineerde.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 18:15   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Niemand uit mijn kennissen- of familie-kring is anti-vaxxer.

Hoe ik ermee zou omgaan? Moeilijk te zeggen.
Dichte familie, hechte vriend: zeer moeilijk,
verre familie, gewone kennis: zeer makkelijk, kloten tot hij/zij het zelf aftrapt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 19:31   #148
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niemand uit mijn kennissen- of familie-kring is anti-vaxxer.

Hoe ik ermee zou omgaan? Moeilijk te zeggen.
Dichte familie, hechte vriend: zeer moeilijk,
verre familie, gewone kennis: zeer makkelijk, kloten tot hij/zij het zelf aftrapt.

Voor zover ik weet is iedereen in mijn omgang en bedrijf gevaccineerd. Ik zou daar geen breekpunt van maken alhoewel op het bedrijf, waar er soms dicht contact, praten en elkaar dicht passeren het toch minder graag zou hebben. Maar de vraag stelt zich niet aangezien iedereen gevaccineerd is. Tenzij misschien interims of jobstudenten omdat het zeer druk is de laatste maanden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 20:18   #149
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie gevaccineerd is voelt zich veilig. That's it.
Is dat zo ? Blijkbaar voelen heel veel mensen zich nog steeds helemaal niet veilig.
Kijk maar naar de ticketverkoop voor evenementen kijk maar naar de mager opkomst in de horeca.
Zelf voel ik me geen haar veiliger dan een jaar geleden eigenlijk integendeel.

Ik zie weinig verschil behalve dat je nu steeds meer pasjes en certificaten nodig hebt dat er meer besmetten zijn dan vorig jaar en dat binnenkort ook weer de scholen zullen sluiten. Nog een beetje en de ziekenhuizen moeten ook weer opschalen en dat met meer dan 70 % gevaccineerde ???
Als ik een reis wil maken moet ik meer formulieren invullen dan verleden jaar. Moet ik met een pak meer dingen rekening houden.
Instellingen bedrijven zijn nauwelijks bereikbaar je staat voor een gesloten deur moet telefoneren voor een afspraak maar er wordt geen telefoon opgenomen. Mails worden nog amper beantwoord;

Verleden jaar stierven niet meer gezonde mensen aan covid als nu. Trouwens in landen als daar zijn India zijn minder besmettingen als hier terwijl daar amper 10 % van de mensen is gevaccineerd.

Ik blijf erbij die vaccins zijn een ferme flop. Zelfs Pater Van Damme beweerde bij hoog en laag dat gevaccineerde niet meer zouden worden besmet en al zeker niet meer besmettelijk zouden zijn. Een kwakzalver sprak hem toen tegen en Van Damme werd ziedend van woede.
Hoog bij laag beweerden wetenschappers dat 70 % vaccinatiegraad ruimschoots zou volstaan .....allemaal niks van nu blijkt zelfs 100 % vaccinatiegraad niet meer te volstaan.

Ik hoor het bij vele mensen ....iedereen is dik teleurgesteld in die vaccins.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 september 2021 om 20:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 20:58   #150
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat zo ? Blijkbaar voelen heel veel mensen zich nog steeds helemaal niet veilig.
Kijk maar naar de ticketverkoop voor evenementen kijk maar naar de mager opkomst in de horeca.
Zelf voel ik me geen haar veiliger dan een jaar geleden eigenlijk integendeel.

Ik zie weinig verschil behalve dat je nu steeds meer pasjes en certificaten nodig hebt dat er meer besmetten zijn dan vorig jaar en dat binnenkort ook weer de scholen zullen sluiten. Nog een beetje en de ziekenhuizen moeten ook weer opschalen en dat met meer dan 70 % gevaccineerde ???
Als ik een reis wil maken moet ik meer formulieren invullen dan verleden jaar. Moet ik met een pak meer dingen rekening houden.
Instellingen bedrijven zijn nauwelijks bereikbaar je staat voor een gesloten deur moet telefoneren voor een afspraak maar er wordt geen telefoon opgenomen. Mails worden nog amper beantwoord;
Verleden jaar stierven niet meer gezonde mensen aan covid als nu. Trouwens in landen als daar zijn India zijn minder besmettingen als hier terwijl daar amper 10 % van de mensen is gevaccineerd.

Ik blijf erbij die vaccins zijn een ferme flop. Zelfs Pater Van Damme beweerde bij hoog en laag dat gevaccineerde niet meer zouden worden besmet en al zeker niet meer besmettelijk zouden zijn. Een kwakzalver sprak hem toen tegen en Van Damme werd ziedend van woede.
Hoog bij laag beweerden wetenschappers dat 70 % vaccinatiegraad ruimschoots zou volstaan .....allemaal niks van nu blijkt zelfs 100 % vaccinatiegraad niet meer te volstaan.

Ik hoor het bij vele mensen ....iedereen is dik teleurgesteld in die vaccins.
Ben nog niet ziek geweest niettegenstaande ik soms loop te drummen in den Abattoir tussen een paar duizend moslims. Heb gezien verleden week dat ze hekkens weggehaald hebben om volk te scheiden en de groenten en fruit kramers brullen soms vlak naast mijn wezen, un euro, un euro. Jusqu'a présent tout va bien.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 14 september 2021 om 20:59.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 21:05   #151
betabyte
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Welkom!
Eyy! Ik wist dat ge ergens had gezegd dat jij zo heet

Kwast ni zeker

Negeer mijn pm van dat ander , euhm, "forum"


@patrickve
Inderdaad, het overgevaccineer met gebrekkige vaccins pushed mutatie enorm.
Iemand anders heeft dit beter bedacht dan ik kon:

De westerse regeringen zijn een koude burgeroorlog aan het broeden.

Laatst gewijzigd door betabyte : 14 september 2021 om 21:08.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 21:16   #152
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Ik ben gevaccineerd. In mijn familie is iedereen gevaccineerd. In mijn vriendenkring is de overgrote meerderheid gevaccineerd.

Ik heb wel enkele vrienden die niet gevaccineerd zijn, ik begrijp hun redenering niet maar ik zal ze natuurlijk niet laten vallen omdat ze niet zoals ik denken. Dit zou belachelijk zijn.
Maar ik geef wel toe dat ik hun redenering niet betreft.

Voor mij was het een evidentie gevaccineerd te zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 21:54   #153
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Mutualiteit is verplichte ziekteverzekering waar iedereen aan bijdraagt, hospitalisatieverzekering is dat niet, dat is een vrije keuze die je zelf betaalt aan private verzekeraars zoals je zelf zegt.
Je redenering gaat dus helemaal niet op.
Mutualiteiten bieden ondertussen ook hospitalisatieverzekeringen aan.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 21:59   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ben nog niet ziek geweest niettegenstaande ik soms loop te drummen in den Abattoir tussen een paar duizend moslims. Heb gezien verleden week dat ze hekkens weggehaald hebben om volk te scheiden en de groenten en fruit kramers brullen soms vlak naast mijn wezen, un euro, un euro. Jusqu'a présent tout va bien.
Ben je verleden jaar dan wel ziek geweest ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 22:02   #155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben gevaccineerd. In mijn familie is iedereen gevaccineerd. In mijn vriendenkring is de overgrote meerderheid gevaccineerd.

Ik heb wel enkele vrienden die niet gevaccineerd zijn, ik begrijp hun redenering niet maar ik zal ze natuurlijk niet laten vallen omdat ze niet zoals ik denken. Dit zou belachelijk zijn.
Maar ik geef wel toe dat ik hun redenering niet betreft.

Voor mij was het een evidentie gevaccineerd te zijn.
Het valt me op dat gevaccineerde banger zijn van niet gevaccineerde dan omgekeerd. Het is de eerste maal ik dit ervaar met een vaccin. Ik ben bv gevaccineerd tegen hepatitis A en B maar geen haar op mijn hoofd is bang van iemand die niet is gevaccineerd tegen hepatitis.
Er klopt toch blijkbaar iets niet met die vaccins.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 22:12   #156
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik heb wel enkele vrienden die niet gevaccineerd zijn, ik begrijp hun redenering niet maar ik zal ze natuurlijk niet laten vallen omdat ze niet zoals ik denken. Dit zou belachelijk zijn.
Maar ik geef wel toe dat ik hun redenering niet betreft.
De volgende keer dat ge uw ongevaccineerde vrienden ontmoet, geef hen dan een dikke knuffel en trakteer ze heel de avond op eten en drinken, want ze zorgen er nu net voor, dat jij en alle andere gevaccineerden beter beschermd zijn en wel hierom:

New research found that natural immunity offers exponentially more protection than COVID-19 vaccines.

https://fee.org/articles/harvard-epi...zNAtCjcnBszQg9

Comparing SARS-CoV-2 natural immunity to vaccine-induced immunity: reinfections versus breakthrough infections

https://www.medrxiv.org/content/10.1....24.21262415v1

Allez, santé eh.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 22:18   #157
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat zo ? Blijkbaar voelen heel veel mensen zich nog steeds helemaal niet veilig.
Kijk maar naar de ticketverkoop voor evenementen kijk maar naar de mager opkomst in de horeca.
Zelf voel ik me geen haar veiliger dan een jaar geleden eigenlijk integendeel.

Ik zie weinig verschil behalve dat je nu steeds meer pasjes en certificaten nodig hebt dat er meer besmetten zijn dan vorig jaar en dat binnenkort ook weer de scholen zullen sluiten. Nog een beetje en de ziekenhuizen moeten ook weer opschalen en dat met meer dan 70 % gevaccineerde ???
Als ik een reis wil maken moet ik meer formulieren invullen dan verleden jaar. Moet ik met een pak meer dingen rekening houden.
Instellingen bedrijven zijn nauwelijks bereikbaar je staat voor een gesloten deur moet telefoneren voor een afspraak maar er wordt geen telefoon opgenomen. Mails worden nog amper beantwoord;

Verleden jaar stierven niet meer gezonde mensen aan covid als nu. Trouwens in landen als daar zijn India zijn minder besmettingen als hier terwijl daar amper 10 % van de mensen is gevaccineerd.

Ik blijf erbij die vaccins zijn een ferme flop. Zelfs Pater Van Damme beweerde bij hoog en laag dat gevaccineerde niet meer zouden worden besmet en al zeker niet meer besmettelijk zouden zijn. Een kwakzalver sprak hem toen tegen en Van Damme werd ziedend van woede.
Hoog bij laag beweerden wetenschappers dat 70 % vaccinatiegraad ruimschoots zou volstaan .....allemaal niks van nu blijkt zelfs 100 % vaccinatiegraad niet meer te volstaan.

Ik hoor het bij vele mensen ....iedereen is dik teleurgesteld in die vaccins.
Uw omgeving zal de mijne niet zijn.
Hier is geen kat die nog vraagt of je wel of niet bent gevaccineerd, en is ook niet geïnteresseerd. Toch alleszins niet in de horeca, en die draait volle bak.
Die vaccinatiegraad interesseert ook niemand meer. Wie gevaccineerd is voelt zich vrij en veilig, en is niet geïnteresseerd in hoeveel spuiten je ondertussen hebt gekregen. Elk voor zich.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 14 september 2021 om 22:19.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 22:25   #158
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het valt me op dat gevaccineerde banger zijn van niet gevaccineerde dan omgekeerd. Het is de eerste maal ik dit ervaar met een vaccin. Ik ben bv gevaccineerd tegen hepatitis A en B maar geen haar op mijn hoofd is bang van iemand die niet is gevaccineerd tegen hepatitis.
Er klopt toch blijkbaar iets niet met die vaccins.
Fred, ik begrijp uw redenering niet.
Waarom zou een gevaccineerde schrik moeten hebben van een niet gevaccineerde.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 22:50   #159
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Dat is het 'm inderdaad. Maar ik begrijp de frustratie.
De frustratie voor het merendeel vd bevolking zit 'm aan de maatregelen, en niet aan de ziekte.
En het feit dat de maatregelen er zijn, wordt door de facisten uitgelegd door te wijzen naar de mensen die niet solidair zijn, die zich niet in recht hebben gesteld. En de schaapjes gaan erin mee .
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 00:24   #160
betabyte
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
En het feit dat de maatregelen er zijn, wordt door de facisten uitgelegd door te wijzen naar de mensen die niet solidair zijn, die zich niet in recht hebben gesteld. En de schaapjes gaan erin mee .
Yup, en solidair is een breed begrip in deze.
Ik ben solidair met herd immunity
Ik heb mijn antistoffen liefst puur
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be