Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2008, 23:46   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Sharia.

Citaat:
LONDEN (ANP) – In Groot–Brittannië ligt het hoofd van de Anglicaanse Kerk, aartsbisschop Rowan Williams van Canterbury, zwaar onder vuur na zijn opmerking dat invoering van sommige delen van de islamitische wetgeving (sharia) onvermijdelijk is.

Het hele politieke veld viel over de kerkleider heen na zijn opmerking donderdag. De minister van Binnenlandse Zaken Tony McNulty noemde de oproep om een deel van de Britse wetgeving in te leveren voor de sharia „fundamenteel fout”, aldus de BBC vrijdag.

Volgens barones Sayeeda Warsi van de oppositionele Conservatieve Partij is het commentaar van Williams „niet behulpzaam”. Trevor Phillips, voorzitter van de Commissie Gelijkheid en Mensenrechten, veroordeelde de uitspraak en een vooraanstaande bisschop van de Anglicaanse Kerk zei tegen The Times „verrast en bezorgd” te zijn over de woorden van de aartsbisschop.

De Moslim Raad van Groot–Brittannië stelde dat de meeste Britse moslims geen islamitische wetgeving willen. De Raad zei de kwestie ook niet te hebben besproken. Een andere islamitisch orgaan, de Ramadan Foundation, prijst de aartsbisschop. „Het getuigt van zijn pogingen om de islam te begrijpen en om tolerantie en respect tussen onze beide geloven te bevorderen”, aldus de onderwijs en welzijnsorganisatie in The Guardian.

Williams zei dat de Britten moeten leren inzien dat sommigen van hun landgenoten geen band met het Britse rechtssysteem hebben. Aanvaarding van delen van de sharia over het huwelijk en financiële kwesties kan de maatschappelijke samenhang bevorderen, meent Williams.

Hij zei dat moslims niet moeten worden gedwongen tot een keuze tussen loyaliteit aan hun cultuur en aan de Staat. Van de sharia bestaat mede door „sensationele berichtgeving over opiniepeilingen” geen juist beeld. Hij beklemtoonde verder dat „niemand die bij zinnen is” in Groot–Brittannië de onmenselijkheden wil invoeren die in sommige islamitische staten met de toepassing van de sharia verbonden is, zoals het afhakken van handen of de achterstelling van vrouwen.

Groot–Brittannië telt 1,6 miljoen moslims ofwel 2,7 procent van de bevolking. In het land bestaan wel islamitische rechtbanken, maar deze hebben geen wettelijke basis en hun uitspraken zijn niet bindend.
http://www.refdag.nl/artikel/1332165...mijdelijk.html

Ik vind dat dit debat perfect past op dit board.
Concrete voorbeeldjes zouden kunnen zijn:
  1. het erfenis recht die boven het belgisch erfenisrecht loopt.
  2. sociale zekerheid die parallel met de belgische sociale zekerheid loopt
  3. mannen mogen twee keer huwen
  4. zweepslagen, handjesafhakken integreren in het belgisch rechtssysteem
  5. het ging de aartsbisschop vooral over het idee dat 'religie' de basis mag zijn van wetgeving, dus de scheiding tussen kerk/staat terug wat terugschroeven.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 23:48   #2
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Belgische extremisten mogen allochtone extremisten afknallen en vice versa.

Beter voor het middenveld.
Oud 8 februari 2008, 23:50   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Nogal logisch dat het er komt. Als je een streek hebt waar meer dan 50% moslim is, dat zij de plak zwaaien.

Wat is een humanist die preekt over gelijkheid en broederlijkheid, omringt door een groepje zware allochtone jongeren die alvast zijn kuil aan het graven zijn.
Oud 8 februari 2008, 23:52   #4
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Allez, ik zal m'n soutane maar eens gaan ophalen bij de droogkuis...

NOBODY EXPECTS THE SPANISH INQUISITION !

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 06:15   #5
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Nogal logisch dat het er komt. Als je een streek hebt waar meer dan 50% moslim is, dat zij de plak zwaaien.

Wat is een humanist die preekt over gelijkheid en broederlijkheid, omringt door een groepje zware allochtone jongeren die alvast zijn kuil aan het graven zijn.
Inderdaad!

Al die linkse multikullers lopen maar te krijsen op hun achterpoten tegen als wat rechts is. Ondertussen nemen de bruine/zwarte kolonisten straat na straat over en spugen op alles dat ook maar iets met Europa te maken heeft.
Volgens diezelfde multikullers heet dat 'integratie' of 'verrijking'.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 06:20   #6
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Inderdaad!

Al die linkse multikullers lopen maar te krijsen op hun achterpoten tegen als wat rechts is. Ondertussen nemen de bruine/zwarte kolonisten straat na straat over en spugen op alles dat ook maar iets met Europa te maken heeft.
Volgens diezelfde multikullers heet dat 'integratie' of 'verrijking'.
't zijn nochtans rechtse kutpastoors die pleiten voor de invoering van de sharia. Het zijn rechtse zakken als jij die roepen om de harde hand zoals de sharia!
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 06:35   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Mannen zullen niet veel te vrezen hebben, vrouwen daarentegen...
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 07:04   #8
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
't zijn nochtans rechtse kutpastoors die pleiten voor de invoering van de sharia. Het zijn rechtse zakken als jij die roepen om de harde hand zoals de sharia!
Ik (en de meeste nationalisten) vind dat misdadigers zwaarder gestraft moeten worden dan nu het geval is in ons zieke (door links bestuurd) Europa.
Waar pedofielen en verkrachters therapie krijgen op koste van de (onschuldige) belastingsbetaler.
Waar donkere criminelen dankzij de stopkaart racisme door de mazen van het net glibberen.
Waar de 'slachtoffers' minder rechten hebben dan de daders.

Maar dat ik, rechtse zak als ik ben, voor een onmenselijk ding als de sharia zou zijn is complete BULLHIT!! De sharia is om te beginnen vrouwonvriendelijk en dus alleen om die reden al totaal onrechtvaardig en compleet debiel.
Ik sterf liever dan dat ik Europa daaraan te prooi laat vallen. Mijn gevecht tegen de multicultuur is oa. om de sharia (en Islamisering) tegen te gaan, niet om deze (zoals de linksen) in de hand te werken.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 07:29   #9
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Ik (en de meeste nationalisten) vind dat misdadigers zwaarder gestraft moeten worden dan nu het geval is in ons zieke (door links bestuurd) Europa.
Waar pedofielen en verkrachters therapie krijgen op koste van de (onschuldige) belastingsbetaler.
Waar donkere criminelen dankzij de stopkaart racisme door de mazen van het net glibberen.
Waar de 'slachtoffers' minder rechten hebben dan de daders.

Maar dat ik, rechtse zak als ik ben, voor een onmenselijk ding als de sharia zou zijn is complete BULLHIT!! De sharia is om te beginnen vrouwonvriendelijk en dus alleen om die reden al totaal onrechtvaardig en compleet debiel.
Ik sterf liever dan dat ik Europa daaraan te prooi laat vallen. Mijn gevecht tegen de multicultuur is oa. om de sharia (en Islamisering) tegen te gaan, niet om deze (zoals de linksen) in de hand te werken.
Moslims beschouwen zich ook als vrouwvriendelijk!

Seffens ga je nog beweren dat moslims een links gedachtengoed hebben

Laatst gewijzigd door Yoda : 9 februari 2008 om 07:32.
Oud 9 februari 2008, 09:11   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moslims beschouwen zich ook als vrouwvriendelijk!
Bijlange niet!
Die vinden het de normaalste zaak van de wereld dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen. En de 'progressieven' willen evenmin geweten hebben dat de islam vrouwonvriendelijk én homofoob is. Uitgerekend die dingen verwijten ze echter wél het VB.
Het minste dat men kan zeggen is dat er met twee maten en twee gewichten gemeten wordt, met dit verschil dat het VB geen ophanging of het van de kerktorens afgooien van homosexuelen voorstaat, of het slaan van vrouwen zonder dat dit zichtbare sporen nalaat.
Oud 9 februari 2008, 09:28   #11
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bijlange niet!
Die vinden het de normaalste zaak van de wereld dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen. En de 'progressieven' willen evenmin geweten hebben dat de islam vrouwonvriendelijk én homofoob is. Uitgerekend die dingen verwijten ze echter wél het VB.
Het minste dat men kan zeggen is dat er met twee maten en twee gewichten gemeten wordt, met dit verschil dat het VB geen ophanging of het van de kerktorens afgooien van homosexuelen voorstaat, of het slaan van vrouwen zonder dat dit zichtbare sporen nalaat.

Maar zij vinden dat vrouwvriendelijk net zoals jullie een vrouw aan de haard of als legbatterij ook vrouwvriendelijk vinden.

Ik vind de islam even onvrouwriendelijk en homofoob als het VB. Ik snap trouwens niet waarom jullie moslims niet kunnen uitstaan. Beiden even kortzichtig en even lange tenen.
Oud 9 februari 2008, 09:36   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Maar zij vinden dat vrouwvriendelijk net zoals jullie een vrouw aan de haard of als legbatterij ook vrouwvriendelijk vinden.
http://www.vlaamsbelang.be/21/

Alsjeblieft, hier is het programma van het Vlaams Belang. Haal daar nu bewijzen uit voor jouw bewering. Succes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 februari 2008 om 09:36.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 09:39   #13
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
http://www.vlaamsbelang.be/21/

Alsjeblieft, hier is het programma van het Vlaams Belang. Haal daar nu bewijzen uit voor jouw bewering. Succes!

Hier hebt ge ze weer met hun koran!
Oud 9 februari 2008, 09:41   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier hebt ge ze weer met hun koran!
Goed. Ik kan enkel vaststellen dat je er niet in slaagt je beweringen te staven. Weer 2 minuten van mijn leven vergooid.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 februari 2008, 09:41   #15
sus antigoon
Banneling

Standaard

We zullen hier nog rapper in de meerderheid zijn dan jullie denken.
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 09:43   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
We zullen hier nog rapper in de meerderheid zijn dan jullie denken.
Als jij niet bestond, dan zou het Vlaams Belang jou moeten uitvinden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 februari 2008, 10:13   #17
sus antigoon
Banneling

Standaard

Wij nu al baas in de straat, op het werk en binnenkort in de lokale politiek, wat trouwens al zo is in sommige gemeenten.

Het VB wordt overbodig en de mensen hebben dit door.
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 10:26   #18
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Slechts met 2 vrouwen mogen huwen, Brother Paul? Ik denk dat het er vier zijn. Den pastoor is een beetje een zachte, he?

Even ernstig. Een kerkleider die ook maar even overweegt delen van de sharia goed te keuren in een niet-islamitisch land verdient het protest dat hij krijgt. Te zot voor woorden.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 10:46   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Slechts met 2 vrouwen mogen huwen, Brother Paul? Ik denk dat het er vier zijn. Den pastoor is een beetje een zachte, he?

Even ernstig. Een kerkleider die ook maar even overweegt delen van de sharia goed te keuren in een niet-islamitisch land verdient het protest dat hij krijgt. Te zot voor woorden.
ik denk dat het debat op zich zodanig interessant is, dat alle anomalien op academische manier zullen uitgediscuteerd worden. Als er een brede academische moslimbasis kan gevonden worden die met nodig gezag daarover kan meepraten, dat de consensus dan kan geintegreerd geraken in westerse wetgevingen.

Een goed voorbeeldje is bigamie. Gezien het gelijkheidsbegindsel van man/vrouw, zou bigamie in twee richtingen moeten toegelaten zijn. Man huwt twee vrouwen, vrouw huwt twee mannen...

ander voorbeeldje, het kerkelijk / burgelijk huwelijk zijn gelijkwaardig, dus je moet maar een keer trouwen. Binnen de moslimkerk of binnen een protestantse kerk is voldoende om uw burgelijke status aangepast te zien als gehuwd...

Uiteindelijk als door dit debat er opportuniteiten of vereenvoudigingen ontstaan, is dat ook voor onze maatschappij model meegenomen. En als de consensustekst, een geheel is die dan kan uitstralen als de nieuwe sharia naar de volledige moslimgemeenschap, ben je toch wel 2 stappen vooruit.

Voorwaarde is dat je een academische moslim basis vindt met genoeg gezag tov de islamgemeenschap dat ze kan uitstralen dat de sharia in een consensusmodel weldegelijk een aanvaardbaar 'nieuw geloof' of 'nieuwe koran' is.
Als je die consensus niet kunt vinden, heb je daadwerkelijk dan te doen met onwillige wereldvreemde burgers die zich niet willen integreren en aanpassen aan de maatschappij.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:02   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorwaarde is dat je een academische moslim basis vindt met genoeg gezag tov de islamgemeenschap dat ze kan uitstralen dat de sharia in een consensusmodel weldegelijk een aanvaardbaar 'nieuw geloof' of 'nieuwe koran' is.
Dan zijn we nu al uitgepraat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be