![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Nu dat blijkbaar de BUB uiteengespat is in een ware en onware BUB en zij al vechtend over de vloer rollen, is het misschien eens een goed idee om de weinige Belgicisten op dit forum (en de vele daarbuiten) te verenigen in een gemeenschappelijke lijst van mensen die het wel goed menen met België?
Daarom mijn voorstel: Laat ons eens nadenken over een "Lijst België / Liste Belgique" met als voornaamste punten de volgende: 1) afschaffing van de federale staat België zoals ze nu bestaat en de terugkeer naar de unitaire staatsvorm. 2) De onmiddellijke invoering van de directe burgerdemocratie, via bindende referenda. 3) Het herstellen van de tweetaligheid, waarbij elke Belg verondersteld wordt de twee landstalen machtig te zijn en deze vlot dient te kunnen gebruiken. 4) De afslanking van het staatsapparaat en de afschaffing van de grendelmeerderheden, alarmbelprocedures, de kiesdrempels en andere ondemocratische beperkingen van deelname aan de macht. Belgicisten, denk eens effe mee en wie weet kunnen we opnieuw verenigd worden onder de slogans: "Eendracht maakt macht" of "Voor vorst voor vrijheid en voor recht" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, ik denk niet dat je veel respons zult krijgen van de kant van Ruben Cottenjé en zijn vrienden: die zijn immers tegen unitarisme...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom nog een Belgicistische partij oprichten, als Open VLD, SPA, Groen! en misschien CD&V (we zullen zien hoe de machtsstrijd uitdraaid) dat reeds zijn ?
Keuze genoeg voor jullie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Eh bien, ik weiger. Alleen maar om uw dictatoriale ingesteldheid te provoceren, ken ik een vijftal Europese talen maar geen Frans en wens dat zo te houden. Wat zal uw intolerante unitaire staat nu doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Hetzelfde als de Spaanse, allicht. Haar grondwet verplicht immers iedere burger om Castilliaans te kennen.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks, als u echt niet wil. Maar uw zoon of dochter zullen de taal wel leren in ons excellente schoolsysteem. (Ik antwoord even naar mijn eigen visie, als Rudy het anders ziet mag hij het zeggen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Frans is nochtans geen lelijke taal
Ik betwijfel of zo een lijst veel succes zal hebben, maar wie niet waagt niet wint (ofzoiets) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Als het huwelijk niet werkt moet je mekaar de rug toekeren ( volgens de vrederechter ) ( dus zeker geen huis kopen of nog es een nieuwe partij oprichten ( ben je op dotaties uit ?))
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() voor 2, 3 en 4 ben ik te vinden.
1 is een regelrechte schande. shame on you, belgians !!! een nuance bij 3 : in vlaanderen eentalig vlaams maar kan elke vlaming best ook frans. en het omgekeerde in wallonie en brussel : nederlands, frans, engels, duits .... en wie weet ook wel mandarijns ![]()
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 28 maart 2008 om 00:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
we zouden moeten gaan naar een tweepartijensysteem. enkel de VP: vlaamse partij en BP belgische partij met respectievelijk de vlamingen en belgen bij het desbetreffende kamp. en dan .... FIGHT !!!! ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en brussel ? mja, daar zwijgen we over ( is verloren want merendeel reeds allochtoon, jammer mr helaas )
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Mijn zoons en dochters leren al Frans sinds ze acht waren. Daarvoor heb ik de BUB of Van Nespen niet nodig en een unitair België al evenmin. Mijn reactie sloeg niet op het aanleren van de tweede landstaal, uitsluitend op het gebruik ervan dat Van Nespen blijkbaar wil opleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu, ik betreur wel de weinige reacties van de Belgicisten op dit forum. Of zijn ze nog aan het uitvechten wie de echte Bubbels zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Engeland, geen idee. In Schotland in elk geval wel.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 28 maart 2008 om 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() De Vlamingen hebben al anderhalve eeuw "een goede kennis van zowel hun moedertaal als van de tweede landstaal". Een politiek programma dat zegt dat "de Belgen" een goede kennis van de tweede landstaal moeten hebben, is bijgevolg belachelijk. Het is in Franstalig België dat er aan ontwikkelingswerk op dat vlak moet gedaan worden: daar moet je van zo goed als nul starten. Maar dat krijgen jullie niet over jullie lippen, reden waarom jullie niet geloofwaardig zijn en maar geen voet aan de grond krijgen.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 28 maart 2008 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Er mogen nog 10 nieuwe belgisch unitaire partijen bijkomen, ik zie het toch nooit nog goedkomen met dat land.
|
![]() |
![]() |