![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of je wel of niet akkoord bent met jagen, daar is reeds een draad over.
Nu gaat het over het prinsiep of de wet moet toegepast worden. Ons parlement heeft een wet gestemd: je mag de privasie van iemand niet kwaadwillig ten grabbel gooien. Door zijn telefoonnummer en zijn e-mail-adres op het internet te gooien, zet men de man wel degelijk in the picture: ten prooi voor mensen die niet van zijn gedacht zijn. En als het parlement zulk gedrag wil bestraft zien met boetes die tot 100.000 € gaan, dan is dat zo. Dan moet het gerecht dit toepassen (weliswaar moet men niet automatisch het maksimum nemen ...). Daarnaast kan onze jager nog trachten te bewijzen hoeveel schade hij geleden heeft door onze brave maar voortvarende huisvrouw. Die schadevergoeding komt dan bovenop de boete (de eerste in de zak van de jager; de tweede in de zak van de staatskas). Hoeveel boete (geen schadevergoeding) zou jij opleggen? Laat je je daarbij beïnvloeden door je eigen visie op jagen (want dat zou toch onbehoorlijk zijn, vind ik, het gaat hem enkel en alleen om schending van privasie ...) De Standaard Online woensdag 16 april 2008 | Bron: belga Huisvrouw start petitie tegen olifantenjager Olifantenjager Geert in het magazine 'Telefacts': 'Dit is pure ontspanning.'vtm Olifantenjager Geert in het magazine 'Telefacts': 'Dit is pure ontspanning.'vtm De ophef na de 'Telefacts'-reportage (vtm) over een West-Vlaamse bedrijfsleider op olifantenjacht in Zimbabwe is nog niet geluwd. Een huisvrouw uit Hemiksem is op internet een petitie tegen de man gestart. Daarin roept ze op het leven van de man tot 'een hel' te maken. In één moeite vermeldt ze ook het telefoonnummer en e-mailadres van de man. Volgens de Privacycommissie riskeert de vrouw hiermee een boete van 100.000 euro omdat ze de privacy van de olifantenjager schendt. sdg
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() die vrouw is duidelijk de olifant in de porseleinwinkel ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k Zat eigenlijk al met een vergelijkbaar idee in mijn hoofd. Geef die gast naambekendheid en boycot zijn firma als je tegen zijn slachtpartijen bent. In elk geval, nu ik hem op foto heb gezien, zal dit smerig stuk vreten zijn bedrijf aan mij persoonlijk noch professioneel nog iets verkopen. Ik hoop van harte dat hijzelf op zijn strooptochten eens het slachtoffer van een bizon of olifant wordt.
Nu eens naar die petitie zoeken en tekenen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het quasi onmogelijk was om op olifanten te gaan jagen in deze tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En eenvraagje voor juristen, als je op tv komt, men over u een reportage maakt, kan je je dan nog beroepen op de privacy-wet? Dat lijkt me niet echt logisch... Laatst gewijzigd door lantjes : 16 april 2008 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik doe mee !
Als er te veel olifanten zijn moeten die afgeschoten worden door de lokale park rangers en niet door rijke westerlingen die er een sport van willen maken. Dit is compleet moreel verwerpelijk. Decadent. Jagen hoort terug in zijn functie geplaatst worden, namelijk wildcontrole en voedselvergaring. Niet sport. Niet plezier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() En kwa boete : niks.
Die vrouw heeft het hart op de juiste plaats zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() iemand een link naar haar petitie?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alternatieve straffen, werkstraffen, opvoedende projekten .... dat moet het zijn. Mogen die mensen volgens jou, omdat ze het hart op de juiste plaats hebben, dan de wet op de privesie aan hun laars lappen, en de namen, telefoons, e-mails, adressen ... van de gevangenisdirekteurs en sipiers op het net gooien? (ik wou nog het voorbeeld geven van de belastingsinspekteur, maar over die mensen zullen we maar even zwijgen .... ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ge op TV gaat komen, wordt ge net zoals de supersterren, publiek bezit. Sorry ze, als ge uw prive wilt moet ge uw kop niet laten zien op tv. En zeker niet in zulke controversiele onderwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Begrijpelijk, in die context, maar als je er zelf voor kiest om voor gans Vlaanderen uzelf en uw praktijken te kijker te zetten heb je toch zelf uw privacy te grabbel gegooid? Zeker bij zo'n gevoelig controversiële topic als de jacht, dewelke ook zonder dit extreem verwerpelijk voorbeeld al bakken kritiek te verwerken krijgt . Laatst gewijzigd door lantjes : 16 april 2008 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als u vindt van niet, zoek ik wel een ander onderwerp met een ander type misdadiger, waarop u meteen verontwaardigd zal reageren dat zo'n oproep niet kan. En als u vindt dat de schandpaal dringend aan een moderne versie toe is, dan ben ik het in principe niet oneens met u, maar ik wil daar wel een gedegen wettelijke regeling voor. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 16 april 2008 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dit geval vind ik de privacy schenden gerechtvaardigd omdat het een figuur is die niet beter verdient. Olifanten afschieten voor ontspanning...is er bij u geen enkele morele klik die dit veroordeelt ? Ahnee, want het is wettelijk zeker.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dit ook niet kunnen, maar uiteindelijk oordeelt de rechtbank in een rechtstaat en niet jij.
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Voor wie neemt u zichzelf? Jezus-Christus? Een doorsnee kind van tien jaar komt al verder dan dit kleffe emo-gedoe. Wordt eens groot, man. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() hij wilde graag op tv komen met zijn 'sport', dan had hij wel kunnen verwachten dat er negatieve reacties op zouden komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |