Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2004, 11:39   #1
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Als de BOB op onderzoek trekt hebben ze eigenlijk weinig stimulansen om het onderzoek goed te doen. Liever wat langer met de dame van de koffie kletsen dan er vollen bak in te vliegen.

Anders is het met de premiejagers in de VS: zij moeten succes hebben om geld te verdienen. Een veel grotere stimulans om efficiënt te werken dus.

Zou het niet goed zijn dat zo'n premies ook in België meer in te voeren? Al was het maar om de goed werkende agenten te belonen.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 11:53   #2
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ja, dan kunnen ze op het bewapend met stun-guns op het dak van een jeep over het strand van zeebrugge crossen om illegaaltjes op te pakken.

Zo werken die mannen toch aan de mexicaanse grens. Ze schieten er zelfs op. Het is niet de bedoeling ze te doden, maar ja, accidents happen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 11:56   #3
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ja, dan kunnen ze op het bewapend met stun-guns op het dak van een jeep over het strand van zeebrugge crossen om illegaaltjes op te pakken.

Zo werken die mannen toch aan de mexicaanse grens. Ze schieten er zelfs op. Het is niet de bedoeling ze te doden, maar ja, accidents happen.
Waar zeg ik ergens dat illegaal zijn een reden is om neergeschoten te mogen worden? Schieten om eigendom en levens te beschermen. Dat lijkt me correct. Maar schieten op iemand omdat hij illegaal is?

(ik ben trouwens voor een vrijere migratie)
Oud 15 maart 2004, 12:10   #4
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan

Waar zeg ik ergens dat illegaal zijn een reden is om neergeschoten te mogen worden? Schieten om eigendom en levens te beschermen. Dat lijkt me correct. Maar schieten op iemand omdat hij illegaal is?

(ik ben trouwens voor een vrijere migratie)
kweeter, maar ik wilde even een uitspatting van zulk premiejagerssysteem illustreren.

Ik vind het maar niks, veel te gevaarlijk.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 15:03   #5
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Zou niet al te veel succes hebben, vrees ik. Ge krijgt dan een moeilijk te controleren privé-politie op de been (gewapend en al...) die op jacht gaat naar... tja, naar wie of wat eigenlijk? Premiejagers kunnen pas gedijen wanneer ze binnen het "bail bonds"-systeem werken (borgsommen) en voortvluchtigen kunnen oppakken in ruil voor een percentage van de borgsom. Of wanneer ze voor vuile werkjes kunnen ingezet worden zoals de beruchte grenscontroles aan de Mexicaanse grens.

Ik hecht over het algemeen weinig geloof aan die "door-en-door" Amerikaanse oplossingen voor law & order... Thank God, dat Europa op dat vlak toch heel wat Amerikaanse toestanden bespaard blijft (voorlopig toch...)
Oud 15 maart 2004, 20:07   #6
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Of dan belt Josjantje van op den hoek de polies omda der verdachte types rond haar huis sluipen, en krijgen we een schietpartij tussen de politie en de premiejagers...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 20:10   #7
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Wat valt er in te brengen tegen premies voor agenten die werkelijk resultaat boeken?
Het gemiddeld loon laten dalen en meer premies geven.
Zodat de Chief Wiggums aan het koffiemachien wat minder verdienen dan de actieve agenten?
Oud 15 maart 2004, 22:01   #8
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Omdat criminaliteitsbestrijding teamwork impliceert... Blijkbaar zie jij de agent als een soort van "lonesome cowboy" die eigenhandig de saloon komt propervegen. Maar zo werkt dat dus niet.

Anderzijds is het in alle vormen van openbare dienst dat er mechanismen moeten gevonden worden om het kaf van het koren te scheiden. De Copernicushervorming was daar een eerste poging toe, maar is onder druk van (hoofdzakelijk Waalse) vakbonden afgevoerd. Teken dus dat we het openbaar ambt ook best in eigen handen nemen. Op dit vlak laat de Waalse inertie zich heel sterk gevoelen.
Oud 16 maart 2004, 00:57   #9
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Omdat criminaliteitsbestrijding teamwork impliceert... Blijkbaar zie jij de agent als een soort van "lonesome cowboy" die eigenhandig de saloon komt propervegen. Maar zo werkt dat dus niet.

Anderzijds is het in alle vormen van openbare dienst dat er mechanismen moeten gevonden worden om het kaf van het koren te scheiden. De Copernicushervorming was daar een eerste poging toe, maar is onder druk van (hoofdzakelijk Waalse) vakbonden afgevoerd. Teken dus dat we het openbaar ambt ook best in eigen handen nemen. Op dit vlak laat de Waalse inertie zich heel sterk gevoelen.
Traagheid is een vorm van intelligentie.
Denk aan het lui paard.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be