Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2004, 08:11   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Niets verbaasd mij nog in dit apeland maar dit moet ik toch effe van mij afschrijven; na de zoveels megaminister show stelt oetlul ansjo " overal worden de controles op snelheid, rijden onder invloed en het niet dragen van een gordel de topprioriteit van de politiediensten"!!!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 20:52   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Niets verbaasd mij nog in dit apeland maar dit moet ik toch effe van mij afschrijven; na de zoveels megaminister show stelt oetlul ansjo " overal worden de controles op snelheid, rijden onder invloed en het niet dragen van een gordel de topprioriteit van de politiediensten"!!!
Veiligheid in het verkeer is heel erg belangrijk, of niet soms? Ik zie die verkeersagent nog niet zo snel een moord oplossen. Waarmee ik niks slechts over die verkeersagent wil zeggen. En met die controles kunnen ze ook heel wat andere criminelen in de kraag vatten. Inbrekers op de vlucht, drugsdealers... enfin, wat is er eigenlijk op tegen om hiervan een prioriteit te maken?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 08:48   #3
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Veiligheid in het verkeer is heel erg belangrijk, of niet soms? Ik zie die verkeersagent nog niet zo snel een moord oplossen. Waarmee ik niks slechts over die verkeersagent wil zeggen. En met die controles kunnen ze ook heel wat andere criminelen in de kraag vatten. Inbrekers op de vlucht, drugsdealers... enfin, wat is er eigenlijk op tegen om hiervan een prioriteit te maken?
Kijk, men mag dan nog beweren dat de criminaliteit gedaald is er zijn nog altijd ergere zaken dan zonder gordel rondrijden! Het wordt tijd dat men stopt met de demonisering van de automobilist en ipv van door negatieve maatregelen de mensen verplicht het openbaar vervoer te pakken men ten eerste dit openbaar vervoer efficiënter maakt en meer preventief te werk gaat! Dat men meer de "kwetsbare" weggebruiker op zijn verantwoordelijkheden wijst en mensvriendelijke alternatieve zoals snelheidbegrenzers promoot!

Het feit dat dit in de krant kwam tegelijkertijd met het feit dat men de halfbroer van Helmut Lotti slechts 4 jaar voorwaardelijk geeft voor poging tot doodslag maakt mij misselijk!
Oud 1 april 2004, 13:14   #4
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat dit in de krant kwam tegelijkertijd met het feit dat men de halfbroer van Helmut Lotti slechts 4 jaar voorwaardelijk geeft voor poging tot doodslag maakt mij misselijk!
Want het is natuurlijk de schuld van "de politiek" dat de rechtbank die uitspraak doet?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 13:34   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ja Dies, ik acht de politiek de oorzaak van de waanzinige verschillen in strafmaat.
Gewoon het feit dat 1 moordenaar een voorwaardelijke straf en een tik op de vingers krijgt, en een andere voor dezelfde feiten maar met minder dure advocaat, de eerste 12 jaar effectief kan gaan brommen.
Hoeveel advocaten zijn er actief in de politiek?
Of beter gezegt, hoe groot is het percentage advocaten en soortgelijken in de politieke kringen?

Ook nooit vergeten, dat desondanks alle beloftes om politieke benoemingen uit te bannen dit weerom veel beloven en weinig geven was.
De meeste rechters en magistraten zijn nog voorgedragen, misschien niet openlijk, maar toch.

En wie schrijft de prioriteiten uit? Het desbetreffende kabinet en de minister op kop dacht ik wel.
Momenteel is het wel duidelijk "pluk een automobilist" "en pak niks op dat geld kost"
Oud 1 april 2004, 13:55   #6
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Want het is natuurlijk de schuld van "de politiek" dat de rechtbank die uitspraak doet?!
De rechtbank past de wetten toe en de wetten worden gemaakt door...

ge moet toch eens wat leren over politiek vooraleer hier op het forum te komen, he jongen!
Oud 1 april 2004, 15:23   #7
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik neem aan dat u mij dan kan aanduiden volgens welke wetten de rechtbank een verkeersovertreding zwaarder dient te bestraffen dan een poging tot doodslag?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 13:21   #8
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
En ik neem aan dat u mij dan kan aanduiden volgens welke wetten de rechtbank een verkeersovertreding zwaarder dient te bestraffen dan een poging tot doodslag?
Volgens jou kent de rechter die de halfbroer van Lotti heeft veroordeeld de wet niet? Ben je advocaat of zo? Ik vind de zware verkeersboeten erover en ik ben niet alleen, je kan tegenwoordig beter iemend in het hospitaal slaan dan 3 pinten op hebben!

www.verkeerswet.be
Oud 2 april 2004, 14:14   #9
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

ge moet toch eens wat leren over politiek vooraleer hier op het forum te komen, he jongen!
Dus u wil diegenen die minder van politiek afweten dan u, verbannen op dit forum? U weet, of denkt meer te weten dan Dies, dus hij moet hier weg, maar ik weet dan weer meer dan u, dus kan ik tegen u zeggen dat ge hier moet wegblijven, en anderen die dan weer meer weten dan ik, kunnen op hun beurt mij dan weer vragen om op te hoepelen?
Oud 2 april 2004, 15:14   #10
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:

Dus u wil diegenen die minder van politiek afweten dan u, verbannen op dit forum? U weet, of denkt meer te weten dan Dies, dus hij moet hier weg, maar ik weet dan weer meer dan u, dus kan ik tegen u zeggen dat ge hier moet wegblijven, en anderen die dan weer meer weten dan ik, kunnen op hun beurt mij dan weer vragen om op te hoepelen?
??? Nee, maar eerst eens nadenken over wat je schrijft of is dat te moeilijk voor onze linkiewinkies?!
Oud 2 april 2004, 17:22   #11
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Volgens jou kent de rechter die de halfbroer van Lotti heeft veroordeeld de wet niet? Ben je advocaat of zo? Ik vind de zware verkeersboeten erover en ik ben niet alleen, je kan tegenwoordig beter iemend in het hospitaal slaan dan 3 pinten op hebben!

www.verkeerswet.be
Als je die drie pinten niet zou drinken ga je misschien ook niemand in het hospitaal slaan, maar ja... tis misschien maar alleen bij mij dat die gedachte opkomt...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 19:21   #12
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:

Dat systeem mogen we nooit invoeren, want dan zit ik na een tijdje alleen op het forum.
Oud 2 april 2004, 19:41   #13
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk is de verkeersveiligheid een topprioriteit : er vallen nog steeds veel meer doden door auto-ingelukken dan door "sjakossentrekkers" ...
jules is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be