Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2008, 08:20   #1
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Computer misleidt kwart van gesprekspartners.

Elbot haalt Turing-test net niet.

Het is een computerprogramma gelukt om een kwart van zijn menselijke gesprekspartners te doen geloven dat het ook een mens is. Elbot, zoals het programma heet, slaagt daarmee nét niet voor de Turing-test. Dat is een methode om menselijke intelligentie bij computers vast te stellen.

De Turing-test dateert uit de twintigste eeuw en werd opgesteld door Alan Turing. Een computer slaagt voor de test wanneer hij dertig procent van zijn gesprekspartners kan misleiden.

Als onderdeel van de jaarlijkse Loebner-prijs aan de universiteit van Reading (VS) voerden vijf ‘bots’ elk een chatgesprek met twaalf juryleden. De conversatie duurde telkens vijf minuten en ging over een vooraf bepaald onderwerp. Simultaan voerden de menselijke testers een tweede chatgesprek met een menselijke tegenspeler, waarna ze de virtuele gesprekspartner moesten ontmaskeren.

Humor
Elbot slaagde erin om drie van zijn twaalf gesprekspartners te misleiden. Zelfs een journalist van Times Online kon in één geval niet het onderscheid maken. Ook andere bots deden bijzonder hun best. Zo gebruikte de Cleverbot humor om menselijk over te komen, terwijl Jabberwacky al jaren chatgesprekken analyseert om een eigen stijl te ontwikkelen.

De vraag is dan ook wanneer het analytisch vermogen van een computer zo goed wordt dat hij de Turing-test voor menselijke intelligentie haalt.

Wie zelf wil testen hoe spraakvaardig Elbot is, kan hem hier: http://www.elbot.com/(in het Engels) uittesten door op de rode knop te drukken.

Bron: ZDNet, Times Online

Ik moet zeggen ik ben echt onder de indruk van dat robotje(programma). Het gesprek is tot mijn verrassing niet mateloos saai.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 15 oktober 2008 om 08:29.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 08:44   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

verdomme!
zeg ik toch vriendelijk beleefd " byebye" als ik stop met chatten zeker!

en ja, hummekes valt tegen.

Waarover wil je het hebben? Ikke: London, Hummekes: I'll associate that with Canada - Ikke: Canada? with London? .... en toen werd hummekes boos, ikke: bye bye....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 oktober 2008 om 08:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 08:54   #3
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Pfff, werkt niet, hij begint gewoon over iets totaal anders als hij 't niet verstaat.
2/10 dus
Oud 15 oktober 2008, 09:07   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Pfff, werkt niet, hij begint gewoon over iets totaal anders als hij 't niet verstaat.
2/10 dus
en hij verstaat WEINIG hé!

nu ben ik vergeten over sex te beginnen....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 09:14   #5
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en hij verstaat WEINIG hé!

nu ben ik vergeten over sex te beginnen....
Heb ik ook niet gedaan
Maar het begon al verkeerd.
Ik vroeg hem hoe het gaat, na 2 keer vragen zei hij "fine" en ik zei dat het met mij niet goed ging.
Dat verstond hij al niet.
Toen zei ik dat ik al spijt had ooit op z'n rood knopje te drukken.
Hij vond het dan nodig om te zeggen dat dat nu eenmaal niet gemakkelijk is.
Toen vroeg ik hem of hij zou stoppen met ratelen als ik nog eens op dat knopje drukte.
Hij dacht dat het over batterijen ging
Toen zei ie dat hij het verder niet snapte omdat ie maar 5% van zijn brein gebruikt.
Ik "stoefer, je hebt helemaal geen brein" (allez, in't engels dan e)
Snapte ie ook weer niet.
Toen hij zei dat ik vroeg of laat hem wel op het net moest tegenkomen zei ik dat, moest dat het geval zijn ik meteen m'n voet in m'n scherm zou plaatsen.
Hij begon weer over z'n rood knopje
Het enige wat ie écht snapte was "have to go"
Toen ie slechts 2/10 van me kreeg zei ie dat het slechter kon en we contact moesten houden.
Hallo, eikel? wat heb je niet van onze conversatie begrepen?

Laatst gewijzigd door bentje : 15 oktober 2008 om 09:16.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 09:49   #6
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Hahaha velen maken zich hier druk om een programmatje. Indeed het is nog verre van ideaal. Maar graag zou ik met die robot nog eens spreken binnen 5 jaar. Ik denk dat het gans andere koek zal zijn. Een beetje zoals spraaktechnologie. Jaren nog ergens in premateure ontwikkeling bij L-H en nu krijgt het stilaan voet aan de grond hetzelfde geld voor robotica.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be