Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april "Een partij die de islamitische maatschappelijke waarden kan behartigen, naar het voorbeeld van de christen-democraten. Dat is wat de MDP, of Moslim-Democratische Partij, wil bekomen. Ahmed Azzuz is voorzitter van de AEL in België en tevens de rechte

Discussietools
Oud 13 april 2004, 16:12   #1
nico
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar nico
Standaard

Vakantie in Vlaanderen staat sterk onder invloed van de kerk.
zou het niet beter zijn om de huidige vaste vakantie dagen om te zetten in 10 dagen die je zelf mag in vullen naar gelang je overtuiging.
zo kunnen ander geloven dan het kristelijke ook hun vakantie nemen op de feestdagen dat ze zelf willen. en moeten ze geen extra verlof nemen.
nico is offline  
Oud 13 april 2004, 19:03   #2
pielewuiter
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nico
zou het niet beter zijn om de huidige vaste vakantie dagen om te zetten in 10 dagen die je zelf mag in vullen naar gelang je overtuiging.
zo kunnen ander geloven dan het kristelijke ook hun vakantie nemen op de feestdagen dat ze zelf willen. en moeten ze geen extra verlof nemen.
en welke problemen brengt dit mee ?

.................................................5 0................................................. .....
Oud 13 april 2004, 21:00   #3
nico
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pielewuiter
Citaat:

.................................................5 0................................................. .....
welke?
nico is offline  
Oud 14 april 2004, 15:31   #4
pielewuiter
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

Citaat:
Citaat:

welke?
een eerste probleem stelt zich dat de werknemers die feestdagen niet gaan mogen nemen wanneer zij dit willen , maar een toelating nodig hebben voor het nemen van een feestdag

bij ontslag om dringende reden zal het recht op het tegoed verloren gaan zoals de eindejaarspremie enz........

het probleem bij overeenkomsten van bepaalde duur

het recht zoals bepaald in artikel 14, 4/1/1974 zal dan ook moeten verdwijnen

wie mag kerstavond vieren
wie mag oudejaarsavond vieren
aangezien de eindejaars-bedrijfs-sluitingen ook zullen verdwijnen

en de stap van het afschaffen van betaalde feestdagen naar onbetaald verlof zal heel wat gemakkelijker zijn
Oud 15 april 2004, 12:48   #5
nico
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

welke?
een eerste probleem stelt zich dat de werknemers die feestdagen niet gaan mogen nemen wanneer zij dit willen , maar een toelating nodig hebben voor het nemen van een feestdag
Dit gaat al op voor veel sectoren. Ik zelf zal veel moeten werken op feestdagen.

[/quote]
bij ontslag om dringende reden zal het recht op het tegoed verloren gaan zoals de eindejaarspremie enz........[/quote]
Als ik het goed begrijp bestaat is dat nu het geval maar er is altijd de mogelijkheid om dat te hervormen.

het probleem bij overeenkomsten van bepaalde duur

het recht zoals bepaald in artikel 14, 4/1/1974 zal dan ook moeten verdwijnen

[/quote]
wie mag kerstavond vieren
wie mag oudejaarsavond vieren
aangezien de eindejaars-bedrijfs-sluitingen ook zullen verdwijnen [/quote]
Dat gaat zo als reeds gezegd al veel op voor verscheidende sectoren het is wel zo dat je een bonus verliest als je op die dag niet meer als een feestdag beziet. maar de premies kunnen ook in het loon verwerkt worden.

[/quote]
en de stap van het afschaffen van betaalde feestdagen naar onbetaald verlof zal heel wat gemakkelijker zijn[/quote]

idd en mischien wel terecht het gaat om een ver doorgedreven principe van kerk en staat wat voor veel mensen mischien wel ongemakkelijk is.
maar in mijn ogen het enige principeel correcte is dat je kan doen.
Ik geef toe er zullen nog wel veel fouten in zitten.
nico is offline  
Oud 15 april 2004, 15:07   #6
pielewuiter
Schepen

Standaard

Citaat:

. Ik zelf zal veel moeten werken op feestdagen.
heb je al gewerkt op een feestdfag ?
zo ja , hoe zat het met je recht zoals bepaald in art. 14 - 4/1/1974 ?
heb je overuren gemaakt op een feestdag ?
zo ja , hoe werden deze verloont ?

Citaat:
bij ontslag om dringende reden zal het recht op het tegoed verloren gaan zoals de eindejaarspremie enz........
nu is het , te ontvangen bedrag voor een feestdag altijd loon .

een recht waarbij de werknemer enkel voordeel bij haalt blijf je best af !
Oud 15 april 2004, 16:40   #7
nico
Vreemdeling

Standaard

Ik heb al gewerkt op feestdagen maar mits ik nog stage doen kan ik fluiten naar een loon.
Op zondag werken wordt bij ons dubbel aangerekend.
En over het artikel weet ik niet zovel.
Het gaat hem gewoon om het idee dat ik persoonlijk niet veel voel om feestdagen maar wel dubbel betaald wordt (of dergelijke)
Ok toegegeven dat is mooi meegenomen en daar blijf je in derdaad best af. maar bij mij gaat het om het principe van scheiding kerk en staat.
Nu moet een moslim wel verlof pakken als hij een feestdag wilt vieren en als hij moet werken is er voor hen geen extra verloningen. en als dat wel zo is er des te meer een reden om dat eens te herkijken want dat zal alleen maar meer frustraties meebrengen.
nico is offline  
Oud 15 april 2004, 21:14   #8
pielewuiter
Schepen

Standaard

Citaat:
Nu moet een moslim wel verlof pakken als hij een feestdag wilt vieren
art. 20 , 5° wao

de werkgever is verplicht ,
de werknemer de nodige tijd te geven om zijn geloofsplichten , alsmede ........... ........ te vervullen .
Oud 15 april 2004, 21:40   #9
nico
Vreemdeling

Standaard

Waar zit het juist het het verschil met mijn voorstel.
ik stel het zelfde voor voor kristenen die ook maar dan een beroep moeten doen op het dat artikel
nico is offline  
Oud 16 april 2004, 16:42   #10
Ahmed Azzuz
Vreemdeling

Standaard

goed idee, zo houdt men meer rekening met de mulitculturele maatschappij en zullen mensen met andere overtuigingen zich meer erkend voelen
Ahmed Azzuz is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be