![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Gevangenisstraffen onder de drie jaar worden momenteel thuis uitgezeten met de enkelband.
Dat betekent de collaps van destrafuitvoering. En dat betekent ook, dat ik in het vervolg zelf de contante rekening presenteer, oog in oog, tand op tand, aan de dader(s) van criminaliteiten op mij. Ik zal dan zelf wel met een enkelband op de sofa gaan zitten (met de voeten omhoog). De dame met de blinddoek, het zwaard en de weegschaal is al haar onmisbare parafernalia kwijtgeraakt. Zou ze nog wel een onderbroek dragen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben het met je eens. Dit ondergraaft het hele rechterlijke systeem.
Als reactie hierop verwacht ik dat rechters strengere straffen zullen uitspreken, boven de drie jaar, om aan deze maatregel te ontkomen. Zeker als de rechter in kwestie geen graten ziet in het systeem van de elektronische enkelband. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weer zo'n moment van: ben ik nu de enige normale nog hier op dit forum? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dit beslissingsrecht uitgeoefend door de directeurs van de gevangenissen wel wettelijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw standpunt is een kwestie van gestraft of niet-gestraft. Ik zou ook voor enkelband zijn, wellicht, als ik gestraft was... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De gevangenis zit overvol, meer en meer mensen binnensteken zonder dat er de plaats voor is IS niet normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie, behalve het slachtoffer, is gebaat met de opsluiting van de dader die misschien nooit meer dezelfde misdaad zal begaan? Wie geen slachtoffer is, de maatschappij in het algemeen, vindt detineren een goeie oplossing tot hij beseft dat hij voor de kosten mag opdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Eens terug opzoeken. Geduld.
Beveiliging van de maatschappij. Niet onbelangrijk. In stand houden , binnen een geordende maatschappij, van een zekere pretentie van moraal zeden, law and order. Eerder arbitrair, maar moet liefst toch gebeuren. (de verwoording is van mezelf, ik moet de juiste term opslaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet er hier voor alle duidelijkheid eerst eens aan toevoegen, dat een veroordeelde eerst (soms) jaren op een wachtlijst staat alvorens hij definitief zal weten of hij nu wel of niet gedetineerd of met een enkelband thuis zal zitten.
Over de impact op het verder verloop van zo iemand zijn gezinsleven, financieel en werk vooruitzicht zullen we het gemakshalve maar niet hebben zeker?
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Volledig mee akkoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen die een enkelband hebben mogen hun huis niet verlaten uitgezonderd voor inkopen. Je wordt dus ook van je vrijheid beroofd en een misstap (niet op tijd terug thuis of niet de juiste route) zorgt ervoor dat je terug de gevangenis ingaat.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mis met een enkelband is, dat het als schaamlapje moet dienen voor het tekort aan gevangenissen. Ook de ontradingsfunctie van de straf gaat op die manier helemaal naar de vaantjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ervaring?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 april 2009 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |