Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2009, 19:20   #1
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard Vader laat dochter afmaken om minirok

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-minirok.dhtml

Toch een fantastische godsdienst die Islam.
Oud 13 april 2009, 19:31   #2
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht

Toch een fantastische godsdienst die Islam.
Toch fantastisch, zo van die mensen die op basis van rudimentaire informatie algemeen geldende conclusies trekken...

Citaat:
Een 21-jarig meisje zou vermoord zijn omdat ze een minirok droeg...

De twee Azeri's ... biechtten op dat ze van de vader van de jonge vrouw 100.000 roebel (2.300 euro) hadden gekregen om haar om te brengen.
Het is dus hun argumentatie voor de rechtbank? En dat moeten we voetstoots als de waarheid aannemen? ...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 19:39   #3
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Toch fantastisch, zo van die mensen die op basis van rudimentaire informatie algemeen geldende conclusies trekken...

Het is dus hun argumentatie voor de rechtbank? En dat moeten we voetstoots als de waarheid aannemen? ...
Juist want het is algemeen geweten dat islamitische fundi's hoegenaamd geen problemen hebben met minirokken.

Moet jij niet ergens op een driehoekje gaan klikken, of schoenen gaan poetsen aan een of andere moskee ?
Oud 13 april 2009, 19:54   #4
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Moet jij niet ergens op een driehoekje gaan klikken, of schoenen gaan poetsen aan een of andere moskee ?
Wat een idiotie en achterlijk gebral. Druk zelf maar op een driehoekje als je dat belangrijk vindt.

Oud 13 april 2009, 21:28   #5
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een idiotie en achterlijk gebral. Druk zelf maar op een driehoekje als je dat belangrijk vindt.
Neen gewoon een wat domme reaktie op een insinuatie van u die waarschijnlijk ook niet correct is.
Als we nu al gaan ruziemaken op de kap van vermoorde meisjes zie ik het nut van uw antwoord niet in!
Het onderzoek zal het wel uitwijzen zeker.
Oud 13 april 2009, 22:01   #6
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Neen gewoon een wat domme reaktie op een insinuatie van u die waarschijnlijk ook niet correct is.
Als we nu al gaan ruziemaken op de kap van vermoorde meisjes zie ik het nut van uw antwoord niet in!
Het onderzoek zal het wel uitwijzen zeker.
Ik insinueer niets, ik stel alleen vast dat een aantal mensen systematisch conclusies menen te moeten trekken uit elk stom incident, elk faits divers dat ze in één of andere gazet gevoederd krijgen. Ze vragen zich zelfs niet af waarom zo'n dingen in het nieuws komen.
Er kunnen 2.648.148 redenen zijn waarom een meisje met een minirokje wordt vermoord. Ik ben niet geneigd het woord van twee moordenaars voor waar aan te nemen. Hoe kun je nu in vredesnaam een algemeen geldende conclusie trekken over de islam na een moord waar je verder niets over weet in Sint Petersburg waar je verder nooit geweest bent?

Als de moslims uit elke moord, verkrachting, geval van kindermisbruik, carnavalsstoet en travestietenbar in onze contreien een beeld opmaken van onze cultuur, zal het er ook schoon uitzien.

Oud 13 april 2009, 22:34   #7
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik insinueer niets, ik stel alleen vast dat een aantal mensen systematisch conclusies menen te moeten trekken uit elk stom incident, elk faits divers dat ze in één of andere gazet gevoederd krijgen. Ze vragen zich zelfs niet af waarom zo'n dingen in het nieuws komen.
Er kunnen 2.648.148 redenen zijn waarom een meisje met een minirokje wordt vermoord. Ik ben niet geneigd het woord van twee moordenaars voor waar aan te nemen. Hoe kun je nu in vredesnaam een algemeen geldende conclusie trekken over de islam na een moord waar je verder niets over weet in Sint Petersburg waar je verder nooit geweest bent?

Als de moslims uit elke moord, verkrachting, geval van kindermisbruik, carnavalsstoet en travestietenbar in onze contreien een beeld opmaken van onze cultuur, zal het er ook schoon uitzien.
Is moord een fait diver? En als u dat al vind is het dan niet dom om op iemand te reageren die het niet zo ziet.
Oud 13 april 2009, 22:51   #8
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Is moord een fait diver? En als u dat al vind is het dan niet dom om op iemand te reageren die het niet zo ziet.
Natuurlijk is een moord in Sint Petersburg een fait divers in België. Of moet dat volgens u het hoofdpunt van het nieuws worden? Er gebeuren elke dag honderden moorden overal op de planeet. Dat zegt niets over de structuur of het proces, het zijn losse en banale feiten. Faits divers dus.

Oud 13 april 2009, 23:08   #9
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is een moord in Sint Petersburg een fait divers in België. Of moet dat volgens u het hoofdpunt van het nieuws worden? Er gebeuren elke dag honderden moorden overal op de planeet. Dat zegt niets over de structuur of het proces, het zijn losse en banale feiten. Faits divers dus.
soit,gij uw goesting.
Oud 13 april 2009, 23:42   #10
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor de moorden en verkrachtingen in onze contreien zijn de moslims voor een goed deel verantwoordelijk. Dat mogen wij opmaken na de lectuur van duizenden krantenartikels en rechtsuitspraken van de laatste 40 jaar...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 01:13   #11
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Voor de moorden en verkrachtingen in onze contreien zijn de moslims voor een goed deel verantwoordelijk. Dat mogen wij opmaken na de lectuur van duizenden krantenartikels en rechtsuitspraken van de laatste 40 jaar...
Ge vergeet gewoon te vertellen hoe zij eigenlijk de aanstokers zijn van WO I en WOII en het zinken van de Titanic. Ah nee, dat laatste waren de joden: Eisberg, de naam zegt het zelf.

Oud 14 april 2009, 02:18   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge vergeet gewoon te vertellen hoe zij eigenlijk de aanstokers zijn van WO I en WOII en het zinken van de Titanic. Ah nee, dat laatste waren de joden: Eisberg, de naam zegt het zelf.
Dit soort opmerkingen, los of het 'argument' van beste vriend nu goed was of niet, is een teken van zwakte - het zij intellectueel, het zij iets anders.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 23:37   #13
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een minachtende houding tegenover mede-forummers...

Laatst gewijzigd door beste vriend : 14 april 2009 om 23:37.
Oud 14 april 2009, 23:44   #14
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
In de tijd van WO1 speelden de moslims nog braaf in hun zandbak , lekker onderdrukt door de Turken. Pas vanaf 1945 , toen de westerse wereld ze beginnen verrijken is met petrodollars, zijn die mensen stilletjesaan schadelijk geworden.
Wat die flauwe grap over joden betreft...Ik heb je al eerder op joden horen kappen. Wat ben je eigenlijk ? Extreem links, of extreem rechts ?

Laatst gewijzigd door beste vriend : 14 april 2009 om 23:45.
Oud 14 april 2009, 23:53   #15
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat een minachtende houding tegenover mede-forummers...
Dat hebben die forummers aan zichzelf te danken als ze mij toewerpen:
Citaat:
Zoiets verdient alleen maar minachting, me dunkt.
Citaat:
In de tijd van WO1 speelden de moslims nog braaf in hun zandbak , lekker onderdrukt door de Turken.
1) Turken zijn ook moslims
2) De islamitische wereld reikt van Zuid-China over Indonesië via Perzië, de Arabische wereld tot enclaves in Amerika. Dat is iets meer dan een zandbak
3) De moslimlanden die ik bezocht heb, hadden al badkamers uit grantiet met ligbaden, stromend water en toiletten toen de mensen hier nog in holen leefden, geloofden dat de aarde het middelpunt van het universum en plat was en hun eigen kinderen neukten.
Citaat:
Pas vanaf 1945 , toen de westerse wereld ze beginnen verrijken is met petrodollars, zijn die mensen stilletjesaan schadelijk geworden.
Zoals ongedierte, bedoelt u? Het is natuurlijk onzin, maar zelfs als het waar zou zijn, dan was het volgens u dus na de gruwelijke slachtingen die Westerlingen elkaar aandeden zo tussen 1870 en 1945? In dat opzicht lijken die moslims nog bijzonder beschaafd volgens uw logica.

Citaat:
Wat die flauwe grap over joden betreft...Ik heb je al eerder op joden horen kappen. Wat ben je eigenlijk ? Extreem links, of extreem rechts ?
Ik ben geen van beiden. Ik ben radicaal links maar zoek niet per sé het uiterste op. En nee, ik ben geen antisemiet. Ik maak af en toe een grapje. Zoals deze die je waarschijnlijk beter kan smaken:

• welk volk heeft de triatlon uitgevonden?
• Marokkanen: ze gaan te voet naar het zwembad en komen met de fiets terug.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 april 2009 om 23:54.
Oud 15 april 2009, 00:09   #16
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hebben die forummers aan zichzelf te danken als ze mij toewerpen:

Zoiets verdient alleen maar minachting, me dunkt.

1) Turken zijn ook moslims
2) De islamitische wereld reikt van Zuid-China over Indonesië via Perzië, de Arabische wereld tot enclaves in Amerika. Dat is iets meer dan een zandbak
3) De moslimlanden die ik bezocht heb, hadden al badkamers uit grantiet met ligbaden, stromend water en toiletten toen de mensen hier nog in holen leefden, geloofden dat de aarde het middelpunt van het universum en plat was en hun eigen kinderen neukten.

Zoals ongedierte, bedoelt u? Het is natuurlijk onzin, maar zelfs als het waar zou zijn, dan was het volgens u dus na de gruwelijke slachtingen die Westerlingen elkaar aandeden zo tussen 1870 en 1945? In dat opzicht lijken die moslims nog bijzonder beschaafd volgens uw logica.

Ik ben geen van beiden. Ik ben radicaal links maar zoek niet per sé het uiterste op. En nee, ik ben geen antisemiet. Ik maak af en toe een grapje. Zoals deze die je waarschijnlijk beter kan smaken:

• welk volk heeft de triatlon uitgevonden?
• Marokkanen: ze gaan te voet naar het zwembad en komen met de fiets terug.
1/ En toch onderdrukten ze hun arabische " broeders in geloof ".
2/ de bakermat van de islam is het arabische schiereiland, grotendeels een zandbak
3/ badhuizen hebben de arabieren geêrfd van de Romeinen, een gekend EUROPEES volk.
En uw " grap " over de Marokkanen is flauw. Randje af racistisch zelfs. Foei, minister !
Oud 15 april 2009, 00:24   #17
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1/ En toch onderdrukten ze hun arabische " broeders in geloof ".
Het Ottomaanse rijk stond niet bepaald bekend omwille van haar 'onderdrukking'.

uit Wikipedia:
Citaat:

Een groot deel van de Arabische wereld werd veroverd door de Ottomanen: zij hingen zoals hun voorgangers de Seltsjoeken de islam aan, en gebruikten het Arabisch alfabet voor het Turks. De twee heilige steden van de islam, Mekka en Medina, werden onderdeel van het rijk, en als zodanig waren zij daar de beschermers van. Deze steden werden weliswaar door Hasjemitische sjarifs bestuurd, maar vielen bestuurlijk onder Damascus...

Het bereik van de macht van de Ottomanen op het Arabisch Schiereiland was echter nogal beperkt. Ze beheersten slechts de kusten waarbij hun controle naar het zuiden steeds verder afnam. Feitelijk kwam het neer op een reeks geïsoleerde Ottomaanse garnizoenen in steden, oases en forten, of stammen die nominaal de Ottomaanse suzereiniteit erkenden. In het zuiden werd Jemen praktisch onafhankelijk onder een imam, en in Oman, Hadramaut en aan de zuidoever van de Perzische Golf hadden de Ottomanen feitelijk niets te vertellen. Het centrale gebied van het schiereiland, de Nadjd, werd ook ongemoeid gelaten, hoewel de Ottomanen later wel stammen daar steunden in hun strijd tegen de Wahhabitische Sauds.
Citaat:
2/ de bakermat van de islam is het arabische schiereiland, grotendeels een zandbak
Die bakermat duurde niet tot in 1918 zoals u suggereert met uw frase:
Citaat:
In de tijd van WO1 speelden de moslims nog braaf in hun zandbak , lekker onderdrukt door de Turken.
Citaat:
3/ badhuizen hebben de arabieren geêrfd van de Romeinen, een gekend EUROPEES volk.
Het ging niet om badhuizen maar badkamers in gebouwen waar mensen woonden. Gewone huizen dus. En dat hebben de Yemenieten niet van de Romeinen geleerd want die hadden ze al ten tijde van Sheba.

Citaat:
En uw " grap " over de Marokkanen is flauw. Randje af racistisch zelfs. Foei, minister !
De gustibus et coloribus non disputandum est.

En ik maak wel vaker grapjes die als racistisch geïnterpreteerd kunnen worden. Veel grapjes zijn gebaseerd op vooroordelen, stereotypes, veralgemeningen. Of het nu over joden gaat, Marokkanen, Hollanders of Vlamingen.
Mijn visie op de wereld stemt niet noodzakelijk overeen met de grapjes die ik maak.

Oud 20 april 2009, 13:11   #18
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

uit Wikipedia:

Het ging niet om badhuizen maar badkamers in gebouwen waar mensen woonden. Gewone huizen dus. En dat hebben de Yemenieten niet van de Romeinen geleerd want die hadden ze al ten tijde van Sheba.

En ik maak wel vaker grapjes die als racistisch geïnterpreteerd kunnen worden. Veel grapjes zijn gebaseerd op vooroordelen, stereotypes, veralgemeningen. Of het nu over joden gaat, Marokkanen, Hollanders of Vlamingen.
Mijn visie op de wereld stemt niet noodzakelijk overeen met de grapjes die ik maak.
Dan hebben ze het van de Indiërs geleerd. Zoals zowat alles waar ze zich over dik maken : sterrenkunde, wiskunde, hygiëne...En wie zijn de Indiërs ? jawel, echte Ariërs ! Allé, 5000 jaar geleden toch.
Oud 20 april 2009, 13:13   #19
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

uit Wikipedia:

En ik maak wel vaker grapjes die als racistisch geïnterpreteerd kunnen worden. Veel grapjes zijn gebaseerd op vooroordelen, stereotypes, veralgemeningen. Of het nu over joden gaat, Marokkanen, Hollanders of Vlamingen.Mijn visie op de wereld stemt niet noodzakelijk overeen met de grapjes die ik maak.
Etnische grappen, ja, flauwe grappen, net zoals ik zei . Zatlappen-aan-de-toog-niveau. De humor van mensen zonder gevoel voor humor.
Oud 20 april 2009, 13:59   #20
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan hebben ze het van de Indiërs geleerd.
Allez, het is volstrekt onmogelijk dat Arabieren wat dan ook hebben uitgevonden of bijgedragen aan de cultuur? En ooit al bedacht dat culturen niet homogeen zijn en naast elkaar bestaan maar dat ze juist door elkaar lopen en dat de grens tussen diverse culturen veeleer vaag en onduidelijk dan welomlijnd en afgebakend is?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be