![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Stel: de uitspraak van het Hof van Beroep te Gent wordt bevestigd door Cassatie.
Dan: is het Vlaams Blok vanaf dat moment juridisch gezien uitgeroepen tot een racistische partij. De Blok-kopstukken kunnen (of gaan ?) hun poitieke rechten verliezen. Mijn vraag: zijn dan ook alle leden van het Vlaams Blok stante pede veroordeeld als zijnde racisten? Geeft dit een legitieme (!) reden aan allerhande organisaties (Vakbond, scholen, ...) om alle Vlaams Blok leden zonder onderscheid aan de deur te zetten, met andere woorden een Berufsverbot (waar Dirk Sterckx in verdekte bewoordingen op aanstuurden in DeZevendeDag)?
#2 |
Banneling
|
![]() Ja !
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Natuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk wel!!!
#4 |
Minister
|
![]() Nee! En we zijn het nooit geweest. Wij klagen alleen maar de problemen aan die anderen gecreerd hebben. Dat racisme is in werkelijkheid maar een schaamlapje voor de echte doelstelling van dit proces, de vernietiging van de Vlaamse beweging.
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een heel voorzichtige opinie. De veroordeelde vzw' zijn rechtspersonen die,normaliter, juridisch los staan van het Vlaams blok. Het zijn de VZW's die veroordeeld werden. In de veronderstelling, dat een gewoon lid van de partij niet automatisch lid is van een der vzw's, denk ik niet dat men zomaar iemand kan of mag verwijten dat hij racist is of deze veroordeling mag ge(mis)bruiken..Simpel,omdat hij NIET aangesloten is of was bij de veroordeelde organisaties, dus de VZW's. Zelfs indien iemand lid zou zijn van en een aansluiting zou ondertekend hebben bij de vzw's,wordt er nog steeds een onderscheid gemaakt tussen het soort van leden bv. werkende en gewone aangesloten leden. Dus, het is niet, omdat U als gewoon lid aan een voetbalploeg, die een vzw kan zijn, bent aangesloten en de voorzitter ervan, of een ander werkend lid-beheerder, met de kas gaat lopen, dat U automatisch ook een dief bent. Ik basseer mij nog op de wet op de vzw's en de commentaren ervan van het jaar 1921.Deze is evenwel recent aangepast, maar de geest ervan is, naar mijn inziens en voor zover mij bekend, dezelfde gebleven. Toch is er steeds interpretatie mogelijk,zeker in ons huidig klimaat van rechtspleging. Dus een opinie waar ik heden ten dage, niet mijn hand in het vuur zou durven steken omtrent het gelijk ervan.Zeker wanneer men de morele kant van de zaak gaat bespelen. Dus, voer voor de juristen op dit forum? Vl.ED |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Voor mijn part mogen het dan racisten zijn! Waarom niet ?
Proteststemmers? Je kan ook op andere manieren protest-stemmen ! Maar ik stel mij meteen bijkomende vragen: Er zijn nog anderen in deze maatschappij die zich ook schuldig maken aan discriminatie. Er zijn er die oproepen om andersgelovigen en homo's te vermoorden. Er zijn er die boeken met racistische uitspraken als heilig beschouwen. Zijn die aanhangers daarvan dan ook racistisch ? Zolang de rechtbank daar niet over geoordeeld heeft ga ik mij daar nog niet definitief over uitspreken. Komt er een positieve uitspraak dan gaat mijn antwoord zijn: Even racistisch als VB stemmers.
#8 |
Gouverneur
|
![]() als het niet zo is kunnen de politiek correcten nog altijd de wet aanpassen om toch ook de leden te kunnen veroordelen. Eerdekens zal er wel een uit zijn mouw schudden.
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een professor aan de Universiteit zich zo nodig wil outen als Vlaams Blokker, moet hij daar maar zelf de gevolgen van dragen, maar het is toch duidelijk dat je zo iemand geen opvoedkundige taken kan laten uitoefenen.
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Prachtig initiatief trouwens van Dewinter.
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#15 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
[size=6][/size]NIETS OVER MANIPULATIE VAN STUDENTEN[size=3][/size] Piano, je bent een zeveraar eerste klas. Denk nu toch eens na voordat je iets neerpent, man.
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
||
![]() |
![]() |
#16 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |