![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Interessant om te vertalen...?
Goeiedag, Intussen zag ik wat video's via Internet, en het viel me op dat er veel interessante video's bestaan, die niet in het Nederlands zijn. Daardoor ging ik me afvragen of het misschien de moeite waard kan zijn om zulke interessante video's te vertalen. Video's zoals: The Genius of Archimedes Part 1 of 6 8.36m Leonardo Da Vinci (Part 1 of 18) 8.55m Galileo and the Milky Way (1 of 2) 9.42m Isaac Newton and Gravitation (1 of 2) The life of Albert Einstein - part 1 9.45m Of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ja ! vertalen voor dit forum
In het tenentets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Neen.
Mensen moeten maar Engels spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is op de wereld belachelijk veel informatie die niet in het Nederlands bestaat, net zoals er zat spul is dat nooit in het Engels vertaald is. Persoonlijk spreek ik wel een paar woorden Engels, wat ik niet kan zeggen over bijvoorbeeld het Frans, Russisch, Chinees of Groenlands, om maar eens een zijtak te kiezen. Als je dan toch interessante informatie gaat vertalen om mij een plezier te doen, wil je dan informatie uit een taal die ik niet beheers vertalen naar iets dat ik wel versta? Je kan kiezen uit Nederlans, Engels en de meer verstaanbare dialecten van het Afrikaans en Limburgs. Bij geschreven tekst kan ik Duits ook nog wel een beetje volgen, maar liever niet. Bij voorbaat dank.
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Wil iemand dit es vertalen ?
She is now say of stick-head men, and of they saying-path. Say she, for make this saying-path they stick-head men is want of a strongness and a queer glean that is not hind-whiles in of they. A strongness that come from other world, in neath of dirt, where is they spirit walk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
She is now say of stick-head men, and of they saying-path. Path is a making more queer and more big as making hind-whiles is in world, more big as stand-round-stones that people say is make there on big open, far in way of sun-rise-up. Say she, for make this saying-path they stick-head men is want of a strongness and a queer glean that is not hind-whiles in of they. A strongness that come from other world, in neath of dirt, where is they spirit walk. Ze vertelde nu over de mannen met hun geweihoofden*, en hun mondelinge routebeschrijving. De routebeschrijving is een constructie die ingewikkelder en groter is dan eender welke constructie voordien, [zelfs] groter dan de rechtstaande ronde stenen die volgens de verhalen gemaakt worden in de open velden ver in het oosten. Ze zei: om deze mondelinge routebeschrijving te maken, hebben de geweihoofdige mannen een kracht en een diepgang van denken nodig die ze normaal gezien niet bezitten. Een kracht die afkomstig is van de andere wereld, diep onder de grond, waar de geesten leven. *de sjamaan van het dorp had een gewei op zijn hoofd gevestigd, wellicht als statussymbool of als amulet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Intussen voeg ik af en toe een video toe
aan een lijstje om later misschien te gaan vertalen. Zo ook volgende video, maar kan iemand uitleggen waarom de titel zo is? Second Law of Thermodynamics 6.33m Het gaat oa over een papierdunne Aardkorst, tektonische platen, vloeibaar ijzer diep in Aards binnenste, magnetisch veld, zuurstof stikstof en 'n beetje CO2 in de atmosfeer, straling vanaf de zon en complex leven. Verder oa over de Maan en seizoenen... Waarom heet die video: Second Law of Thermodynamics? Laatst gewijzigd door ron kreike : 8 juni 2010 om 04:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
(oh ja, de Nederlandse pagina's zijn meestal maar een zwak afkooksel van de Engelse. ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik raad je wel VER weg te blijven van docu's op Discovery channel. Bombastische muziek bij ELK evenementje en/of animatie. Betuttelende over the top British narrator, ... Kortom TENENKRULLEND slecht(US market?) dat ik van plan ben Hawkings een pittige mail te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Atomkommission rät zu Ausstieg bis 2021 2.30m
Uploaded by zdf on 12 May 2011 Die Ethikkommission setzt Kanzlerin Merkel mit dem Vorschlag eines zügigen Atomausstiegs unter Handlungsdruck. Die Kommission rät in einem Entwurf ihres Abschlussberichtes zu einem Ausstieg bis 2021. Laatst gewijzigd door ron kreike : 13 mei 2011 om 02:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 mei 2011 om 02:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |