![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
Bekijk resultaten enquête: Je bent rijker dan je ouders op hetzelfde moment in hun leven | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
25 | 62,50% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 37,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om eens een leuke vraag te stellen waar iedereen toch wel een antwoord kan op bedenken.
Wie is er rijker dan zijn ouders op hetzelfde moment van hun leven. Stel je bent 25jaar, wat hadden jou ouders al, en wat heb jij al... Curieus naar de uitslag |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Rijker? Ik verdien nu meer dan mijn ouders dat deden. Dus ja.
Als het gaat over vermogen... Geen idee. Mijn woonst is nog niet afbetaald, ik heb bija geen pensioenrechten opgebouwd,...
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Nominaal gezien waarschijnlijk wel ja, maar ik kan er veel minder met kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Wellicht wel, als je het pure vermogen opstelt.
Mijn 'levenskwaliteit' is wel lager, ik woon in een apartement, zij woonden toen en nu nog in een groot huis met een ruime tuin, ik heb geen wagen (maar ook geen nodig), zij wel. Zij woonden dicht bij de zee, ik heb hier in de buurt geen deftig strand. Dus als het gaat om puur geld, ja ik heb het beter, maar qua wat ik algemene levenskwaliteit zou noemen, daar delf ik het onderspit in. Om maar te zeggen dat 'rijk' een relatief begrip is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
het resultaat van 40 jaar "inleveren", hoge inflatie en lage rentevoeten sinds de jaren '90. Laatst gewijzigd door filosoof : 13 maart 2010 om 16:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() 90% van Vlaanderen zeker?
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je redeneert dat bvb voedsel en woonst 100% van uw inkomsten opslorpten, dan besef je wel dat je meer en meer krijgt voor uw geld. Al is het maar door de immense schaalvergroting waar producten geproduceerd worden ver beneden de kostprijs van de eerst serieen, of ver beneden de kostprijs van wat jij ooit zou nodig hebben om het te fabriceren. De meeste mensen zijn niet meer in staat om vertikaal te integreren in de producten die ze consumerne, waar vroeger de mensen moeiteloos bijna van alle stielen thuis waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Iedereen stinkend rijk, fantastisch toch ![]()
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! ![]() www.swingstar.eu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() puur financieel, een pak minder
qua levenskwaliteit, familie, relatie met - en tijd voor kinderen, waarden toch wel een stuk beter en ja er is een omgekeerd evenredig verband uiteraard. ik heb dus ja gestemd ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 15 maart 2010 om 10:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toen mijn ouders zo oud waren als ik nu ben hadden ze geen internet, geen mobiele telefoon, geen TGV die je in pakweg 4 uur naar het zuiden van Frankrijk brengt. Telefoneren naar de andere kant van de wereld koste een vermogen, om het maar nog niet over reizen te hebben.
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() geen kleuren tv, geen wagen, geen multimedia,geen ingebouwde keuken, geen (luxe)badkamer,geen onbezonnen of ondoordacht winkelgedrag..
Er is nogal wat verschil ja..of een juiste vergelijking maken zo simpel is, dat weet ik niet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijn ouders woonden in een klein appartement in Aalst, moesten een kind bekostigen en werkten beiden aan een veel lager loon als ik nu.
ja, ik heb het beter.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op mijn 20ste was ik hen in koopkracht reeds voorbij gestoken. Op mijn 25ste was ik hen voorbij gestoken in vermogen. Op mijn 35ste in eigendommen. En de meeste mensen van mijn generatie zijn veel rijker dan hun ouders. Dit omdat wij geen oorlog hebben moeten verwerken en de mogelijkheden hebben gekregen van onze ouders om te leren en een beter betaald job te vinden dan hen. Daarnaast moesten wij niet zorgen voor onze ouders en mochten wij ons inkomen behouden, terwijl zij dat vaak moesten afgeven zolang ze thuis woonden. En na hun dood erfden wij dan ook nog eens het vermogen dat zij in hun leven vergaard hebben. De vraag is echter, wie denkt er dat zijn kleinkinderen hem op zijn huidige leeftijd nog kunnen evenaren in koopkracht, vermogen en eigendommen? Want terwijl wij nog konden rekenen op onze ouders terwijl we met twee gingen werken, zijn we vaak niet meer bereid om onze eigen kinderen en kleinkinderen deze mogelijkheden te bieden en gaan we liever op reis dan voor onze kleinkinderen te zorgen zoals onze ouders en grootouders hebben gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Neen.
Mijn moeder was een pak rijker als ik nu ben. Ze kwam uit een gezin van gegoede zelfstandigen. Even een auto kopen voor de 18de verjaardag was helemaal geen issue en winkelen deden ze zonder besef van prijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nu mijn pa gestorven is, kiepert mijn ma trouwens nog altijd meer van zijn verdiend fortuin buiten dan ik kan verdienen ![]() maar ik ben wel blij dat t met mijn gezin anders is, én dat ik nog altijd voor geen euro dank u moet zeggen aan iemand anders ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ik hoger +/- schreef: onze ouders konden meer uitgeven dan wij, grotere koopkracht, minder zorgen voor hun toekomst. Dus ook een ander uitgavenpatroon. Resultaat van 40 jaar inleveren en politiek van prijsstijgingen met hoge inflatie en lage rentevoeten. Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2010 om 14:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn ouders hebben altijd moeten letten op de kleintjes, hadden altijd wel zorgen voor de toekomst en hun uitgavenpatroon was totaal niet te vergelijken met ons uitgavenpatroon, ze kochten véél minder dan wij.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet eens googlen, héél eenvoudig, drie woordjes: <rich richer poor > Dan voel je waarom je armer wordt. http://www.google.com/search?q=rich+...n___BE233&sa=2 Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2010 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik heb ook de indruk dat die generatie die in de jaren '50-60 inkomsten hadden de rest van hun leven een inhaalbeweging hebben willen maken voor de ontberingen van de jaren '40.
|
![]() |
![]() |