![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() (zoals het eeuwige en voor engelstaligen absoluut onbegrijpelijke 'please' als hun iets wordt aangeboden) is een ounuitputtelijke bron van ergernis.
Maar soms ook van onbedaarlijke hilariteit heb ik mogen ondervinden. Ik ga plaats en naam niet noemen om de overigens heel lieve en attente dienster te sparen, maar haar "Yes, I'm gonna come in a minute !!!" heeft eeuwigheidswaarde.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze Vlaamse dienster hier doet tenminste moeite om de klant aan te spreken in de eigen taal. Ik vraag me af hoeveel Engelse diensters zich enigszins kunnen uitdrukken in een andere taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() "I fuck the window" heb ik ooit eens mogen horen uit de mond van iemand die de intentie had om het gezelschap te verlaten. Een wel heel letterlijke vertaling van de ook nog eens foutief opgevatte uitdrukking "ik naai de ruit" (van: ik naai d'r uit = ik ga hier weg).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Waal die ik ken had op een gegeven moment een fles melk nodig, hij riep: you make the milk!
Waarop ik zei: sorry, I am not a cow. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ha gij dacht dat gij met hém lachtte ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 16 maart 2010 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() was nog net aant editten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Europese politiek komen er veel van die fraaie vlengelse en hengelse uitdrukkingen.
Zoals een Nederlands parlementariër eens tegen een Britse collega zei: ' i'm standing behind you', waarop die Brit achterom keek en zei 'no you're not'. "let's make that concrete", ook zo'n misser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() I fuck horses.
Orgineel gezegd door een Nederlandse paardenfokker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daydish.................
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() "Er uit naaien" of "d'r uit naaien" is in grote delen van Noord-Brabant de volkse uitdrukking voor "weggaan".
"Naaien" heeft naast de gebruikelijke betekenis van met naald en draad iets doen, ook de betekenis van "slaan" (iemes op z'n bakkes naaie), en "copuleren" (gister he'k da wijf genaaid). Dus: ik ga weg -> 'k naai d'r uit (volkse uitdrukking) -> 'k naai de ruit (verbastering van 'k naai d'r uit) -> I fuck the window (letterlijke vertaling van de reeds tot "'k naai de ruit" verbasterde volkse uitdrukking "'k naai d'r uit' = ik ga weg). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel me genaaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Correct, hier ook trouwens. Die betekenis was ik vergeten erbij te vermelden. Iemand naaien of genaaid worden door iemand. Het woord matennaaier (iemand die zijn vrienden erbij lapt om er zelf beter van te worden of straf te ontlopen) zal u dan ook wel niet onbekend zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de Nederlander : Yes, paarden !! en en variant op hetzelfde thema : op mijn werk zeiden ze : De Lantjes fucks sheep en weer nen Engelander ![]() no no, sheep ![]() |
|
![]() |
![]() |