![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...tbreiden.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is makkelijk om after the facts te komen zeiken, als ge niet in de schoenen moet staan van de mensen die in die situatie zaten.
Citaat:
Het recht op zelfverdediging is absoluut. Uiteraard hebben overheden niet graag dat mensen dat beseffen; ze zouden wel eens kunnen revolteren. Al de rest zijn details. Laatst gewijzigd door Heftruck : 15 april 2010 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Absoluut voorstander van zelfverdediging uit te breiden naar het beschermen van eigendom.
Het is duidelijk dat de politie pas een paar uur na de feiten kan komen, en dan ben je alles onherroepelijk kwijt. Bij mij thuis krijgt sowieso een inbreker een paar .45 in zijn lijf, en ik zal nooit veroordeeld worden vermits de crimineel ALTIJD een wapen bij zich zal hebben als de politie vaststellingen komt doen. Het lijk zal het wapen stevig vasthouden.
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Wederom; de rest zijn details en irrelevant gezeur van mensen die niet in de situatie zaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Niet gezegd dat ik, in de GEEST niet akkoord ben met HT, echter wetten moeten afgebakend worden.
Gelukkig kon deze man schieten. Wat als hij 1, 2, 3 onschuldige mensen/kinderen had geraakt? Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard uitbreiden naar bescherming van eigendom. Een inbreker/carjacker... die op heterdaad betrapt wordt door de eigenaar zou zonder gerechtelijke gevolgen mogen afgemaakt worden door het slachtoffer of toch tenminste met geweld gestopt mogen worden.
Laatst gewijzigd door longhorn : 15 april 2010 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De volgende carjacker executeert zonder meer zijn slachtoffer. Zie je het probleem met zulke emotionele stellingen? Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord zou zijn; verantwoordelijkheid nemen & bijstand geven aan de slachtoffers, one way or another. In het huidige systeem zou dat wellicht vertaald worden naar financiële bijstand van overheid en ziekenzorg. Helaas geven geen van beide iets om het welzijn van anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die kandidaat-carjacker heeft wel altijd zijn wapen binnen handbereik tijdens de feiten. Ik denk niet dat een gewone bewoner constant een revolver op zak heeft om te reageren. Komt er nog bij dat een gangster beter en vooral sneller met wapens om kan dan eender welk (kandidaat)-slachtoffer.
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
De gevolgen komen echter altijd na de feiten en kunnen de ene of de andere kant uitgaan. De echte vraag is of men zich verzet of niet. Het antwoord daarop ligt in de aard van ieder persoon. Sommigen zullen dat doen, anderen niet. Over de gehele lijn hetzelfde proberen opdwingen lukt niet. Sommige would-be overvallers zullen het risico op afgeknalt worden hoogstwaarschijnlijk te veel vinden, anderen niet. Toch hoor ik liever niet bij de groep die zich als lammeren laat afslachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Als ge bij uw zinnen kunt blijven op die moment, is het net iets nobeler om een alternatieve straf te bedenken, lijkt mij, in plaats van licht over leven en dood te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Cdude, dat is een stropop. Ik kan mij bijzonder weinig mensen indenken die dat acceptabel vinden. Het enige dat ik zei was dit; in the heat of the moment, shit happens. Maar het hoeft zo niet te gaan. En in de meeste gevallen gaat het ook zo niet.
|
![]() |
![]() |