Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 mei 2010, 13:59   #1
elisabeth
Vreemdeling

Standaard Verkiesbaar stellen of niet? Hoe fout is mijn geweten?

Even opnieuw proberen ... de titel doet aanklikken of niet!

wat denken jullie van dit principe voor de verkiesbare politiekers?

indien zij allen willen doorgaan als het maatschappelijke voorbeeld, zou het niet logisch zijn om de politieke onschendbaarheid te vervangen door een nul tolerantie wat betreft strafbare, oneerlijke of andere feiten begaan door de kandidaten die zich verkiesbaar stellen ... natuurlijk, vergeet kleine feiten zoals fout parkeren ...

Wat mij betreft staan er op de verkieslijsten toch enkele personen die beter zouden moeten weten ... is dit niet het ondermijnen van het vertrouwen in de politiek ? ....

aan jullie om te reageren ... en misschien nog een actie te ondernemen vooraleer de lijsten officieel worden ....

leg de 'niet-voorbeeldige' politici deze vraag maar voor en weer ze van de lijsten.

succes
elisabeth is offline  
Oud 12 mei 2010, 14:18   #2
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elisabeth Bekijk bericht
Even opnieuw proberen ... de titel doet aanklikken of niet!

wat denken jullie van dit principe voor de verkiesbare politiekers?

indien zij allen willen doorgaan als het maatschappelijke voorbeeld, zou het niet logisch zijn om de politieke onschendbaarheid te vervangen door een nul tolerantie wat betreft strafbare, oneerlijke of andere feiten begaan door de kandidaten die zich verkiesbaar stellen ... natuurlijk, vergeet kleine feiten zoals fout parkeren ...

Wat mij betreft staan er op de verkieslijsten toch enkele personen die beter zouden moeten weten ... is dit niet het ondermijnen van het vertrouwen in de politiek ? ....

aan jullie om te reageren ... en misschien nog een actie te ondernemen vooraleer de lijsten officieel worden ....

leg de 'niet-voorbeeldige' politici deze vraag maar voor en weer ze van de lijsten.

succes
Een goed bedoelde utopie
Boduo is offline  
Oud 13 mei 2010, 02:23   #3
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Wie heeft er nog nooit iets misdaan en hoe zouden we zelf zijn moesten we macht hebben?
Inno is offline  
Oud 14 mei 2010, 14:12   #4
grhluna
Burgemeester

Standaard

politiekers zijn ook maar mensen buiten hun politiek
maar ze maken dus wel degelijk een keuze om hun wil op te leggen
ze denken ook vlug dat ze daarin slagen maar de realiteit is meestal anders
grhluna is offline  
Oud 14 mei 2010, 23:19   #5
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

De parlementaire onschendbaarheid dient vooral om parlementairen niet onder druk te kunnen zetten door (valse) beschuldigingen. Een ongewild neveneffect is natuurlijk dat ook parlementairen met wel het een en ander op hun kerfstok, de dans kunnen ontglippen. Daarom kan die onschendbaarheid ook worden opgeheven.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be