![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eens even opsommen : inkomstenbelastingen, belasting op RG, belastingen op OG, BTW, accijnzen, soc. bijdragen, autobelastingen, milieubelastingen enz enz...zucht.
Weet iemand hoeveel % van je inkomen je feitelijk in totaliteit kwijt bent aan dit soort dingen ? En ik bedoel hier het bruto-inkomen zoals dit op de loonbrief staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dit is maar een half antwoord maar: de Belgische overheid geeft ongeveer de helft van het BBP uit. Belastingdruk moet dan ook iets van een 50% zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat dit wel een heel lage inschatting is. De gemiddelde personenbelastingsvoet alleen al is iets van een 40%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens deze webstek http://www.pwc.com/be/nl/press/2009-...xes-2010.jhtml
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor een werkende mens in de privé-sector is dit idd een zware onderschatting. Er zijn heel wat mensen die netto belasting geld innen ipv betalen. (Jongeren / gepensioneerden / werklozen / overheidspersoneel).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk enkel de belasting op mijn loon. Daarnaast hebben we nog BTW, accijnzen, enz... Dus ik kom wel boven de 50% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door Bebob : 22 juni 2010 om 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Daar mag je nog bijtellen al de belastingen op de bedrijven die doorgerekend worden naar de klant. Bvb hogere belastingen op arbeid, arbeiders worden duurder, hogere prijzen,... maja ge hebt natuurlijk totaal geen idee hoeveel % producten daardoor duurder worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op naar het communisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hypothecaire lening = vestzak/broekzak operatie volgens mij. De huizenprijzen zouden pakken lager liggen zonder dit systeem. I.e. wat je aan belastingen bespaart zit verrekend in een hogere aankoopprijs. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 juni 2010 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op je Bruto-loon betaal je reeds direct zo'n 13.5% RSZ en dan bedrijfsvoorheffing. Voor een alleenstaande mag je tellen dat deze dus reeds voor ontvangst 1/3 van zijn loon kwijt is, doch dat is nog niet alles, want de werkgever moet op dat loon ook nog eens 1/3 betalen aan werkgeversbijdragen. Maar je moet daarna ook nog eens rekenen dat je op alles wat je aankoopt ook deze belastingen moet betalen en dus eigenlijk btw en taksen betaald op belastingen op arbeid. Als je daarnaast even telt dat benzine zonder taksen en btw slechts 15€ kost, wel met inbegrip van de belastingen op arbeid,kan je stellen dat een werknemer met een gemiddeld loon( 1500€ netto) zo'n 75% van zijn werkelijke loonkost aan zijn werkgever naar de staat ziet verdwijnen. Dan verdwijnt er in de meeste gevallen nog eens zo'n 13% naar huishuur/hypotheek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Bij familie in rechte lijn is er een tarief van 3% tot 50 000EUR, maar indien je erft van een rijke suikeroom dan ga je meer dan de helft moeten afgeven.
http://www2.uhasselt.be/universiteit...en/default.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betaal eigenlijk geen belastingen, ik betaal beschermingsgeld, zodat ik toch een beetje dingen "van mij" mag noemen.
Want als ik dat beschermingsgeld niet ophoest, dan komen die maffiosi alles afpakken. Ik heb maar 1 klein dingetje waar ik eigenlijk blij mee moet zijn, maar het echt niet ben. De maffiosi zijn "democratisch verkozen". Maar het blijven gewoonweg afpersers die als excuus hebben "we hebben de grootste groep mensen achter ons staan".
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Yves38 : 22 juni 2010 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat een schande....Lijkenpikkerij, hoe kan je dat verantwoorden ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is +/- 75% die naar de staat verdwijnt. Huishuren zijn slechts zeer laag belast en daar houd de eigenaar dus meer dan 75% van over. |
|
![]() |
![]() |