Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
10 september 2010, 11:37 | #1 |
Minister-President
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
|
simpel idee om treinreizen meer comfortabel te maken voor de meerderheid van de mense
schaf in godsnaam die eerste klasse af!
hoe enerverend is het niet om in een bomvolle trein geen zitplaats te vinden en dan te passeren door een wagon van de eerste klas waar een hoogstens 15 mensen zitten? ik kan het systeem van de 1ste klas ergens volgen: mensen willen rustig en een beetje extra comfortabel zitten.. maar bij het treinreizen met de NMBS gaat dit te vaak ten koste van de gewone treinreiziger die tenslotte ook een ticket betaalde dat niet goedkoop meer is zoals het was tien jaar geleden.. bijkomende opmerking: brengt het systeem van de eerste klas bij de NMBS echt zoveel extra geld in het laatje? |
10 september 2010, 11:53 | #2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
|
ik vraag mij af of ze ooit al het rendement uitgerekend hebben van hun eersteklas wagen.
gezien de NMBS in zijn geheel gesubsidieerd wordt en niet rendabel is , vermoed ik sowieso dat die eersteklas wagen zeker niet rendabel is. |
10 september 2010, 12:16 | #3 |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
|
Die eersteklas is er toch voor wat de NMBS noemt de 'keuzereiziger' ?
De man die niet echt verplicht is om de trein te nemen omwille van een sociaal abonnement of zo ?? En die er dus waarschijnlijk om die reden dan ook niet zit ???
__________________
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. |
10 september 2010, 13:54 | #4 | |
Minister-President
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
|
Citaat:
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. |
|
10 september 2010, 13:56 | #5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Citaat:
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
10 september 2010, 13:57 | #6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
En in principe mag je dat ook, als mag de conducteur dan wel van je vragen dat je het verschil bijbetaalt.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
10 september 2010, 14:47 | #7 | |
Minister-President
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
|
Citaat:
zeg eens welke trajecten jij vaak doet, en hoeveel je ervoor betaald. |
|
10 september 2010, 15:24 | #8 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 10 september 2010
Berichten: 303
|
In plaats van het gefrustreerde dom links geblaat van de topicstarter stel ik voor om aparte wagons te reserveren voor gsm-gebruikers en ouders met kleine kinderen.
__________________
Liber Leviathan |
10 september 2010, 16:41 | #9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
|
Mss ineens een stoeltje op't dak voor de eeuwige klagers ???
Laatst gewijzigd door manta : 10 september 2010 om 16:41. |
10 september 2010, 17:26 | #10 |
Minister-President
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
|
|
10 september 2010, 18:37 | #11 |
Minister-President
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
|
ik heb mij dit ook paar keer zitten afvragen, er zit daar geen kat.
misschien 3de klasse weer invoeren voor degene die niet veel willen betalen en blij zijn op houten bankjes. |
10 september 2010, 21:25 | #12 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
|
Citaat:
Tamam heeft het bij het rechte eind: de NMBS leeft niet dankzij haar klanten maar dankzij belastinggeld. Haar prioriteiten zullen navenant zijn. |
|
10 september 2010, 23:29 | #13 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 10 september 2010
Berichten: 303
|
Uitstekend voorstel. Ik vrees alleen dat we met 1 stoeltje niet gaan toekomen.
__________________
Liber Leviathan |
11 september 2010, 00:40 | #14 |
Banneling
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
|
Het punt van de eerste klasse is dat er niemand zit. Ik kan daar rustig door het raam kijken zonder te moeten aanhoren hoe giechelkutten hun tienerzwangerschap bespreken, Carapilsmarginalen naar bier stinken, boeren laten en luide muziek afspelen, mensen luid praten en roepen, en kleine kinderen rondlopen.
Bovendien ben ik het gezever over slechte dienstverlening een beetje beu. De dienstverlening van onze treinmaatschappij is verre van slecht. Ja, er zijn een aantal dingen die beter kunnen. Ja, soms haperen dingen. Maar doorgaans ben ik tevreden, en ik neem de trein 3-4 keer per week, soms vaker, verschillende trajecten. |
12 september 2010, 08:29 | #15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
Citaat:
Gisteren Huub Broers gezien, hij neemt in Visé de trein naar Brussel, de trein is sneller dan de wagen omdat de trein maar een heel beperkt aantal stopplaatsen heeft.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
12 september 2010, 13:19 | #16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
|
Citaat:
|
|
12 september 2010, 18:23 | #17 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
|
|
12 september 2010, 19:01 | #18 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.717
|
Citaat:
__________________
|
|
12 september 2010, 23:12 | #19 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
|
Dat ondanks het hoge onkostenplaatje van het spoor de consument nog steeds veel centen moet neertellen voor het reizen .
Er zijn formules die de prijs draagbaar maken maar om bijvoorbeeld te pendelen ben je ook al snel 3 a 400 euro kwijt voor een abo . Toch een niet onaanzienlijk bedrag . Aangezien ze dan meestal niet in het station zelf werken moeten ze ook nog eens een abo hebben voor de lijn ... Maar vooral de mensen die slechts sporadisch de trein nemen betalen al eens wat meer . Een dagje naar zee met een paar man komt met de wagen goedkoper uit dan met de trein , en je hebt het voordeel dat je met je eigen vervoer ter plekke kan rondbollen tot waar je moet zijn ... |
12 september 2010, 23:28 | #20 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
|
|