![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Spijbelde je tijdens hoger onderwijs? | |||
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,20% |
Zelden |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
Vaak |
![]() ![]() ![]() |
21 | 51,22% |
Ben ik er eigenlijk ooit geweest? |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() > 50 %
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst semester eerste kandidatuur ongeveer 85% aanwezig. Vanaf het 2e semester en de volgende 4 jaar ging ik quasi nooit behalve nu en dan eens een taalvak omdat je daar in klassen van 20 man zat ingedeeld en wel eens een taak moest maken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() 1ste kan. zo goed als nooit, 2de kan. af en toe, 2de kan. bis was het hek van de dam...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tijdens mijn eerste studie vaak. In het eerste jaar kwam ik na de eerste vier weken alleen nog naar de colleges als het buiten regende.
Tijdens mijn tweede studie was spijbelen eerder zeldzaam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn eerste jaar: heel het 2de semester.
Nu bij mijn 2de maal hoger onderwijs: nog geeneen keer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
OT: tot aan mijn eerste lic eigenlijk zelden. (Minder dan vijf keer op drie jaar denk ik.) Tweede lic viel ook nog goed mee. Maar in m'n tweede opleiding >50%. Het moest maar niet zo saai zijn, en ze moesten maar niet alles honderd keer uitschrijven in handboeken en slides.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 3 november 2010 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf bijna nooit. Ik kon niet leren uit boeken en moest het hebben van hoe ik het begrepen had toen het uitgelegd werd => eigen notities nodig dus. Nooit tweede zit of bis gehad dan ook.
1 uitzondering: eerste kan, donderdag uitgaansavond voor de studenten, vrijdag de hele voormiddag frezen, draaibanken draaien, acetyleenlassen of elektrisch lassen. Vrijdag namiddag: 2 x 90 minuten wiskunde en chemie. Die namiddagen zag je me er niet vaak.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 november 2010 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Nu.
Jazeker: wat heb je gestudeerd dat je moest lassen en draaien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit, niemand van onze school trouwens.
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik ben toch bij ieder vak minstens één keer binnengeweest zodat ik wist hoe de prof eruitzag. Op de verplichte practica na is er geen enkel vak waar ik alle lessen heb bijgewoond
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() De eerste lessen van elk vak ging ik naartoe. Daarna maakte ik de balans op en bekeek ik welke leerkracht zijn cursus gewoon aframmelde. Naar die lessen ging ik dan niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik skip enkel algemene vakken zoals filosofie, algemene taalwetenschap e.d. Naar mijn hoofdtaalvakken ga ik quasi altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ik heb 12 uur les per week en ik probeer om vier uur per week te gaan, maar het lukt niet goed.
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral als je zo om half 9 moet staan bij een les waarbij de prof nog dateert tot de tijd van de chipkaartcomputers van het type "in de toekomst zal een computer slechts een paar ton wegen", die dan de helft van de tijd mompelt over hoe het in den ouden tijd nog was zonder rekenmachien, en de andere helft van de tijd iets anders mompelt. Dat iets anders gaat over de leerstof denk ik. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 3 november 2010 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik ging zelden naar de les. Maar ik las wel zeer veel en niet alleen mijn cursussen. Bovendien had ik voor ik aan mijn studie begon een (overigens geheel overbodige) brugcursus gevolgd. Mijn eerste academiejaar begon dus in september i.p.v. in oktober, maar op die manier had ik dan wel al een paar vriendjes gemaakt, die mij de volgende vier jaar trouw aan cursussen en nota's hielpen.
Pas op, ik nam mij wel elk jaar voor wat vaker naar de les te gaan, maar na een week of twee was het nieuwe er dan weer af en deed ik andere dingen. Ook de houding van sommige van mijn medestudenten stoorde mij mateloos. Dat heeft wel gezorgd voor een paar conflicten met proffen (eigenlijk met een prof in het bijzonder) en ook wel (zeker de eerste twee jaren) met een buispunt links en rechts. Uiteindelijk toch nooit moeten bissen en de twee laatste jaren graden gesprokkeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Licenciaat kleinburgerlijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft echter de beste prof die ik ooit heb gehad. Die wou dat je de materie begreep en niet blokte. |
|
![]() |
![]() |