![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Kan Luxemburg zich ook aansluiten bij de Belgische Unie? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
10 | 52,63% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
9 | 47,37% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Het lijkt me een goed idee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er bestaat geen Belgische Unie. En waarom zou een welvarend land zich willen aansluiten bij kazakkendraaiers die bijna failliet zijn?
Gooi hier maar een slotje op... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar Deutsland ,Spanje en Groot Brittanie hebben toch ook een Unie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Even kort uitleggen.
Volgens mijn "ideaal" scenario sluiten de Oostkantons terug aan bij Duitsland. Vlaanderen wordt een aparte staat binnen zijn huidige gewestsgrenzen en bestuurt Brussel samen met Wallonië. (Brussel helemaal opeisen lijkt me een onbegonnen zaak, maar het opgeven is ook niet aan de orde.) Ik ben het echter, zoals al wel bleek, niet eens met hoe de EU nu functioneert, en ook niet met de bevoegdheden die ze hebben. De EU zelf moet afslanken en bevoegdheden teruggeven aan de deelstaten. Deze bevoegdheden kunnen dan eventueel door het land zelf uitgeoefend worden, of tussen enkele staten onderling (zo ben ik bv. voor het delen van bepaalde bevoegdheden tussen Vlaanderen en Nederland, hoewel ik zeker geen Orangist ben). Als Wallonië zich bij Frankrijk zou aansluiten is er een ander 'probleem', want dan zou dat betekenen dat Brussel mee bestuurt wordt vanuit Parijs. Dat zie ik niet zitten, en ik denk niet dat bv. de UK en Duitsland het ermee eens dat een groot deel van de Europese bevoegdheden (want die blijven wel in (afgeslankte vorm) bestaan), door Frankrijk geregeld worden, zeker als ze al Straatsburg hebben. Als ik helemaal mag doorgaan heb ik nog wel kleine ideetjes zoals het toevoegen van bv. bepaalde faciliteitengemeenten (zie onderschrift) en Zeeuws-Vlaanderen aan de onafhankelijke staat Vlaanderen, en wie weet zijn er gebieden zoals het land van Aarlen die bij het GHL willen aansluiten, maar dat zijn gedachtekronkels die ik niet meteen zie gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik vermoed dat de provincie Luxemburg in ieder geval opteert om bij het GH ingelijfd te worden. Trouwens een Luxemburger (Belgische) houdt er niet van om Waal genoemd te worden!!
Laatst gewijzigd door omaplop : 20 februari 2011 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voer deze onzinnige draad dus maar meteen af!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Zijn de Luxemburgers opeens desperaat denk je? Die kijken wel uit aleer ze met van die zeurgleuven als de Vlamingen in één land gaan om dan over één kam te worden geschoren met de Walen. Ze zouden ook wel gestoord zijn ook, Luxemburg loopt op rolletjes, itt Belgié.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons aub een absoluut klein minimum aan ernst behouden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Het viel natuurlijk een keer te verwachten dat na Zeeuwsch Vlaanderen, Frans Vlaanderen, de Oostkantons, Noord-Brabant en Oost-Limburg (ook een soort Oost-kantonneke) ook Luxemburg een keer te prooi moest vallen aan de eeuwige Belgische drang naar gebiedsuitbreiding. Toch opmerkelijk genoeg is die drang vooral een eigenschap die wordt toegewezen aan de Nederlander. De Wereld wordt gek!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Terwijl ik, als niet-Nederlander, dat duidelijk wel doe. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Vervolgens doen we een goeie ruil met Sarkootje. Hij de Walen en wij het walenland, want in ons lieflijk landje wordt alleen maar Algemeen Nederlands gesproken en geen frans gewouwel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom in 's Godins' naam zouden ze dat willen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enkel als ze krankzinnig zijn
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt wel een goed idee.
Daarna kunnen we ook Duitsland, Nederland, Frankrijk en Italie laten aansluiten. Back tot the 50's |
![]() |
![]() |