![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verkoop uw auto en pak de fiets, dank.
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die stoute brede autobussen toch.
![]() Uiteraard er een verschil tussen een straat, en openbare weg, en de rijbaan die deel uitmaakt van de openbare weg, enz... Enkele bepalingen ter info: Citaat:
Btw die topictitel: de voetpaden zijn nu breder als ze ... voor mij ~ 55 jaar geleden waren, en de (straat)voorzieningen voor kinderen en voetgangers eveneens. Maar het kan zeker zijn dat het in de USA in bepaalde streken anders is. En voor de fietsers is het hier enorm beter als vroeger, onze fietsroutenetwerken zijn trouwens "wereldvermaard" : http://www.fietsroute.org/Fietsnetwerk.php
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 april 2012 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar als het een auto betreft is het plots een 'ongeval'. Ge moet het inderdaad al vrij bont maken en bewust iemand aanvallen wil het in een uitzonderlijk geval als doodslag worden beschouwd. In Amerika kennen ze wel zo iets. http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicular_homicide Het is wel een leuk discussiepunt. Waarom in het ene geval wel en in het andere niet?
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De fietspaden van tegenwoordig zijn ook geen pretje hoor. Het zijn echte snelwegen waar je niet rustig kan over bewegen en vaak staan er ook nog idiote pijlen op geschilderd om aan te geven waar je wel en niet 'mag' rijden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() In de top tien van meest fietsvriendelijke steden staan er vijf Amerikaanse. Wij moeten dus al zeker niet pretentieus doen over onze fiets- en wandelpaden, want ik vele gevallen zijn deze in slechtere staat (of geheel afwezig) in verhouding met talloze Amerikaanse steden.
Ondanks het 'autoverslaafde' beeld dat we van de States hebben en de vriendelijkere autoinfrastructuur in vele steden aldaar (pestmaatregelen als onnodige eenrichtingsstraten, torenhoge verkeersdrempels en wegversmallingen met bloembakken - dank u groenen - kennen ze daar praktisch niet) gebeuren er in vele streken minder ongevallen dan bij ons in Belziek. De mentaliteit over 'zwakke weggebruikers' is overigens in de USA sneller ten gunste van deze groep aan het wijzigen dan in vele Europese landen. De poco's en ecologisten denken dat talloze draconische pestmaatregelen de mentaliteit van de chauffeurs hier zal wijzigen, maar ze bereiken juist het tegenovergestelde, nog meer frustratie en bijgevolg meer verkeersagressie die ook gevaarlijk is voor voetgangers en fietsers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste kwetsbare weggebruikers overschatten het effect van die maatregelen, ik niet hoor, integendeel zelfs. Ik ga er vanuit dat "de modale automobilist" meer op de plaats/hoogte van de drempel-verkeersplateau kan letten als op de (eventueel plots overstekende) weggebruiker in de omgeving, idem met kunstmatige asverschuivingen-chicanes... fel versmalde rijstrook door middeneiland enz... dan mag hij nog (soms) wat langzamer rijden als hij/zij niet remt is de klap wslk nog feller. En de remweg op een schuine oneven drempel en dito remweg op oneffen klinkers, doe maar gerust + xx%. Evenzo op de vele 30 kmh -wegdekstukken die klinkermatig aangepast zijn. En zeker niet denken dat iemand die echt trager rijdt ook alerter rijdt, vergeet het maar. Ik denk dan eerder die is met zijn gedachten ergens anders ... of is aan ´t prutsen of aan´s GSMen...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 mei 2012 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Ach ja, laat de mensen maar volharden in hun dommigheid en laat ze maar voor iedere verplaatsing de auto nemen zoals hun mama hun dat geleerd heeft. Omdat alle mensen datzelfde kortzichtige gedrag vertonen, staan ze als gevolg daarvan binnenkort zowat overal stil…
Voorbeeldje vanuit Peking; Citaat:
en vanuit Rio; Citaat:
Best wel grappig eigelijk en het gaat heus niet beteren, ook in Vlaanderen niet. Automobilisten zullen nog meer wild om zich heen schelden en schoppen en iedereen met de vinger wijzen dan dat dit nu reeds het geval is. Het beste wat men kan doen is alternatieven aantrekkelijker maken. Maak vb fietssnelwegen richting centrum stad waar geen gemotoriseerd verkeer rijdt en mensen zullen dan vanzelf hun auto wel laten staan als ze merken dat ze langs alle kanten voorbij gefietst worden en ze vele malen langer doen over hetzelfde traject. Hun Euro zal dan uiteindelijk wel vallen… De voorwaarde is wel dat je een veilige reisweg hebt ( geen autoverkeer ) en dat het ook nog gezond blijft (niet langs drukke verkeersaders). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik geloof dat moesten de meeste mensen de keuze hebben, ze zeker de fiets zouden nemen. Er zijn veel werkgevers die verwachten dat je elke keer met de wagen komt, zodat je nog snel voor bvb een onverwachte vergadering op een andere locatie nog met de wagen kunt gaan, en net in pak en das kunt aankomen. Doe dat maar eens met de fiets!
Ook mogen ze eens meer beginnen met de industriegebieden dichter bij de woonwijken te zetten en nimbys systematisch negeren als ze erover klagen. Ga maar eens met de fiets als deze industriegebieden 15km buiten de woongebieden liggen, en dan nog eens zeer slecht bediend worden met openbaar vervoer (terwijl dit de eenvoudigste dienstverlening kan zijn!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij worden er ook in Vlaanderen steeds meer met de fiets gereden. Volgens mij wordt de fietsverkoop en afgelegde fietskms elk jaar opnieuw gebroken. Even een officieel linkje (CBS) uit NL: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens mij schat ik het fietspadennetwerk meer toegenomen als het hoofdwegennetwerk en zeker hoofwegencapaciteit in Vlaanderen. (is ook niet zo moeilijk hé, men doet al lang niets meer voor auto-mobiliteit) En fietssnelwegen zijn ook al gepland of al aangelegd. http://www.mobielvlaanderen.be/vadem...oorbeelden.pdf Waarom krijg ik de indruk dat fietsers de grootste klagers zijn ? ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 mei 2012 om 21:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt. Ik weeg 70 kg en meet 1m83. Ik doe 3 keer per week aan sport. Voor mijn verplaatsingen gebruik ik de auto. Een fiets interesseert mij geen bal.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar goed ieder zijn keuze. Fiets is echt meer vrijheid, moet ge eens proberen.
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij sommige mensen heeft argumenteren en sensibiliseren totaal geen zin; zij houden tegen beter weten in vast aan hun oude patroon. “Wie niet luisteren wil, moet maar voelen” is daarbij de beste leerschool. In dagen van stijgende brandstofprijzen, toenemende files en beperking van het autoverkeer ( verkeersvrije en doodlopende straten, … ) betalen ze daarbij uiteindelijk zelf het gelag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het regent natuurlijk altijd in België en het is altijd wind tegen. Bovendien kom je ook volledig bezweet op het werk aan. Om maar enkele van de stereotiepe argumenten op te werpen van de niet-fietsende pendelaars. De helft van de mensen werkt op minder dan 10 km van zijn woonst. 7/10 neemt voor die verplaatsing de auto. Dit toont dus wel dat er nog een enorm potentieel voor de fiets is. De stijgende brandstofprijzen en toenemende files zullen het fietsgebruik alvast een boost geven. Voorwaarde is wel natuurlijk dat je een veilige en gezonde fietsweg hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik zeg dat het hier heus niet zal beteren, dan doel ik op de mobiliteit met de auto. Ik snap ook niet dat mensen niet inzien dat in dicht bevolkte gebieden het onmogelijk is om vlot verkeer te hebben wanneer iedereen met zijn eigen auto de verplaatsingen willen doen. Dat snappen ze blijkbaar niet, het is altijd de schuld van de overheid, van een drempel hier, eentje ginder enz. terwijl ze voorbij gaan aan de fundamentele oorzaak. Allicht zal het fietsgebruik in de toekomst alleen nog maar toenemen, ook door de e-bike. |
|
![]() |
![]() |