![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben aan het zappen en kom op één terecht. Een nederlandstalige film in het Turks ondertitelt. Wat is er mis met dit plaatje? En waarom post ik dit in I&I?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden ze dat verwerpelijke Vlaams niet kunnen nasynchroniseren in 't Turks?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik Turks een mooie taal vind en die graag zou leren, ben ik blij
1) dat die film gemaakt is. 2) dat ik die film op DVD heb. Ik kan echter best begrijpen dat anderen daar minder blij mee zijn. Gelukkig heb ik geen TV.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tja... Waarom post je dit in I&I? Moet ik voor jou denken? Dan kom je er niet goed vanaf. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alleen vreten, zuipen, zeiken, schijten en doodgaan moet. Al de rest mag. Maar het staat je vrij te fluiten zoals je gebekt bent. Net zoals ik vrij ben om mijn lippen te tuiten zoals ik dat wil.
Laatst gewijzigd door Ke Nan : 10 juni 2012 om 08:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik aan DVD's zo leuk vind, is dat ik meestal ondertitels in een hele reeks exotische en minder exotische talen kan krijgen.
Als ik welke film dan ook een tweede, derde, vierde of zelfs vijfde keer bekijk, kies ik heel vaak ondertiteling in een taal waar ik toeten noch blazen van begrijp. Ik vind het gewoon een leuk spelletje om te proberen woorden/uitdrukkingen te 'herkennen'. Bij Germaanse en Romaanse talen behaal ik doorgaans mooie resultaten, bij andere talen lukt het zelden maar dat maakt het spelletje niet minder leuk.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 10 juni 2012 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: je af en toe wassen en je tanden poetsen lijkt mij evenmin een slecht idee ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 10 juni 2012 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Men had Bulgaarse ondertitels moeten plaatsen... Dan had het op z'n minst grappig geweest.
Ik kan mij trouwens heel moeilijk inbeelden dat er 2 of 3 turken rondlopen zoals in die film. Hij zit in een Vlaamse fanfare? Laatst gewijzigd door Yous : 10 juni 2012 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik de situatie begrijp, en net daarom vond ik jouw opmerking grappig
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oh nee! De Belgische reflex! Onderhandelen... De enige toegeving die ik nog wil doen is ademen en slapen. De rest is pure luxe!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het probleem niet , was trouwens een film die de realiteit goed weergaf, hopelijk hebben veel Turken gekeken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het enige dat de realiteit goed weergaf waren de lange tenen die de jongeman had en zijn semi-achterlijke familie. Voor de rest lijk jij geen idee te hebben van de betrokkenheid van de gemiddelde turk in het Vlaamse verenigingsleven. Bovendien was hij niet dominant en macho genoeg.
Laatst gewijzigd door Yous : 10 juni 2012 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het turks is geen officiële taal in vlaanderen, noch in België, noch in de Euro zone.
De VRT is weer een toonbeeld van sossen gezever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Turkse ondertiteling als hulp om nederlands te leren??????? Welke turk gaat een inspanning leveren om het nederlands te begrijpen als hij/zij gewoon tuks kan lezen? Belachelijk.
Wie heeft er ooit, een paar one-liners buiten beschouwing gelaten, leren chinees spreken door een in nederlands ondertitelde chinese film te kijken? Belachelijk gewoon. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Door dit soort zaken toe te laten, krijgt het Turks daardoor dalijk een soort van (semi-)officiële status, en daarna willen Arabieren dat er in het Arabisch ondertiteld gaat worden, want anders gaat er natuurlijk weer "discriminatie" geroepen worden, Oost-Afrikanen gaan ondertiteling in het Swahili eisen, en ga zo maar door. Het bewust cultureel vandalisme, van alles wat Vlaams/Europees is welteverstaan, waar links al zo lang mee bezig is, moet maar eens ophouden, en zeker niet versterkt worden door dit soort waardeloze initiatieven. Kijk in je eigen huis zoveel DVD's als je maar wilt van voor mijn part Koreaanse films ondertiteld in het Inuït, Sanskriet en/of Tok Pisin e.d., maar op Vlaamse televisiekanalen dient er maar in één enkele taal ondertiteld te worden, en dat is en blijft het Nederlands.
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
hi, hi Laatst gewijzigd door Yous : 10 juni 2012 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |