![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met dat bedrag kan men makkelijk *alle* problemen van de wereld oplossen (van zonne-energie uit de ruimte en space elevators tot armoede, water, klimaatverandering, honger, aids, gevaren voor virussen, dreigingen van asteroïden, biodiversiteitsverlies... enfin *alle* problemen die dagelijks in onze krant verschijnen. Makkelijk.) Ik betaal mijn belastingen omdat ik vind dat de Belgische ontwikkelingssamenwerking met zijn paar miljoen goed werk levert. Maar waarom moeten de rijken geen belastingen betalen?
Laatst gewijzigd door C2C : 22 juli 2012 om 14:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Eerst Zwitserland binnenvallen met een coalitie van de willing, Luxemburg annexeren of verdelen tussen drie buurlanden, en de kanaaleilanden tot zeespiegelniveau bombarderen met de Nato
De rest zal daarna wel willen onderhandelen over de opheffing van het bankgeheim Laatst gewijzigd door eno2 : 22 juli 2012 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Goede actie van The Guardian om cijfers boven water te halen. Dan weten we waarover we praten. (Ik kan er geen voorstelling over maken hoeveel het is.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
We moeten gewoon eens durven eisen dat ook de rijken hun belastingen betalen. Wij betalen die. Waarom zij niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het geld dat echt voor consumptie gaat bij die rijken is niet zo groot. Al heb je 10 zwembaden, dat is vrij goedkoop in vergelijking met hetgeen wat naar investeringen gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
De rijken investeren alleen. Het probleem is dat ze investeren en dan nog meer accumuleren zonder het aan te geven. De "trickle-down" ideologie die sommigen nog altijd durven hanteren, is nu door deze studie wel helemaal tot op het bot ontkracht. Er druipt helemaal geen geld van de rijken naar de armen. De rijken versluizen dat geld gewoon naar belastingsparadijzen. Milton Friedman is door deze studie ook nogmaals en voor de zoveelste keer ontkracht. Niemand mag het werk van die man nog au sérieux nemen. Wie dus op liberalen stemt of op Romney, of Friedman serieus neemt, is fundamenteel geestesgestoord (of wel zelf een belastingontduikende miljardair, wat op hetzelfde neerkomt). Goede samenvatting: Wealth doesn't trickle down – it just floods offshore, new research reveals http://www.guardian.co.uk/business/2...omy-tax-havens
Laatst gewijzigd door C2C : 22 juli 2012 om 15:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Good for them. Er is nog nooit iemand beter geworden van belastingen betalen. En je geld onderbrengen in offhore vennootschappen in bvb Dubai is niet illegaal.
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ons land kan ook een belastingsparadijs worden als ze het willen. Dan hebben we ook iets aan dat geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel nullen zijn dat?
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Met dat geld kunnen we alle wereldproblemen oplossen? De Amerikaanse staatsschuld is al 16 triljoen en het wordt met de dag erger daar. Daar kunnen ze geen problemen oplossen, laat staan 21 triljoen voor de hele wereld.
Laatst gewijzigd door OMGClayAiken : 22 juli 2012 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Zwitser gaat Crédit Suisse met zijn leven verdedigen
Het is waar, dat het zwart gat van het zwartgeld de wereldeconomie opzuigt. We moeten die parasieten verpletteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() De yachten in het zwart zijn daar nog niet bij gerekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De beste oplossing tegen zwart geld is om alles wit te maken (geen belastingen meer). Anders zal er altijd zwart geld bestaan. Hoe meer belastingen je heft hoe meer zwart geld er zal zijn. Leer er met leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Onze geliefde koning is er goed in om zwarte jachten aan te schaffen. Dus waarom zouden wij in godsnaam niet zoeken om onze levensstandaard vooruit te helpen.
Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 22 juli 2012 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() [quote]Ik weet niet of je het verschil beseft, maar deze draad gaat over zwart geld in paradijzen, , niet over zwart werk in de hel
|
![]() |
![]() |