![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Gisteren lanceerde Bart De Wever een nieuwe, kernachtigere en duidelijkere slogan voor Antwerpen in Reyers Laat: Respect voor A.
Deze geeft precies weer wat hij, en ook Janssens, bedoelde naar aanleiding van de rellen in Borgerhout. 'Respect voor A' roept niet alleen op om respect te hebben voor de stad Antwerpen, maar ook voor iedereen afzonderlijk (voor niet-Antwerpenaren: 'a' betekent 'u' in het Antwerps). Verder betekent het ook dat Antwerpen een stad is die respect (zowel vanbinnenuit als vanbuitenuit) verdient. Verder sluit de slogan ook mooi aan bij het symbool van Antwerpen ( de 'A' met de stralenkrans ). Reclamegoeroe Janssens met één slogan helemaal met zijn voeten op de grond gezet. Verder floot De Wever op een rustige manier de achterbaksheid (woorden verdraaien ==> 'de stad is van mij') en de leugenachtigheid van Janssens (oa de leugen alsof De Wever in 2006 een schepenambt zou geweigerd hebben) terug. Sterk was ook dat De Wever aangaf dat Janssens zijn campagne begonnen was met zuiver op de man te spelen, leugens incluis. Kortom weer een sterk optreden van De Wever waarmee hij Janssens terug zette waar hij hoort: op achterstand. Geniet: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...306/1.1434059? Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 20 september 2012 om 12:15. |
|
|
|
|
#2 | |
|
Banneling
|
http://www.standaard.be/artikel/deta...20920_003&test
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat interview zal de frustratie van de traditio-partijen nog wat doen toenemen. Wat mij bijzonder genoegen zal doen.
|
|
|
#4 |
|
Gouverneur
|
Ik vind het geen goede slogan omdat die ervanuit gaat dat de overgrote meerderheid sowiso geen respect zou hebben voor de stad. Er huist wantrouwen jegens 't volk in.
|
|
#5 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Parlementslid
|
Zeg, gaat die nu ook al beginnen met lamme woordspelingen? Je kan geen straat meer uitwandelen, of je ziet link en rechts overal het logoke van PJ, met dan een A woordspeling.
Overigens ontsieren ze het straatbeeld. Graag minder A en meer Antwerpen. |
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een slogan kan perfect slaan op bijvoorbeeld 10 procent van de mensen die opgeroepen worden tot ... De slogan 'eendracht maakt macht' ... ja, die ging er van uit dat er geen eendracht was. De slogan Je maintiendrai doet toch ook niet veronderstellen dat het merendeel van onze geachte buren er vroegtijdig de brui aan zouden geven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar inhoudelijk heeft hij zoals dikwijls het geval is wel een sterk nummer neergezet. Hij is en blijft de absolute meester van een heldere communicatie die appeleert aan hele grote delen van de kijkers (denk ik hee) Het is niet iedereen gegeven om je wagon te kunnen koppelen aan de locomotief van boris johnson. Pure politieke klasse zeg ik daartegen. Mijn slecht karakter kan natuurlijk niet anders dan ook opmerken dat vriendin Liesbethje er weer heel dicht naast zit Sterk : zijn discours over plichten/rechten. Weinig mensen kunnen daar iets tegen inbrengen. Het rondje tengenstander-bashen was minder interessant, maar dat zou zeker ook zo geweest zijn moest Janssens in de zetel gezeten hebben bij die journalist. Het is wel een kiescampagne hee. Zoals gebruikelijk was BDW in het begin van zijn interview zeer gespannen, om dan bijna op natuurlijke manier in zijn eigen zelve stijl te vloeien, en die pakt bij de kijker. Mijn persoonlijk idee : hij moet wat minder luisteren naar het volkje uit de obscure organisaties die hem blijkbaar blijven zeggen dat elke VRT journalist een commie-bastard is. Dit interview was heel evenwichtig, en was dan ook een plezier om naar te kijken voor de in politiek geinteresseerde belg. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Da's geen Aantwaarps! 'k verstaon er gien kneit van! Patapoef peinst dat Janssens zal winnen, ja?
|
|
|
#10 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik durf overigens zeer sterk te betwijfelen of De Wever niet in aanmerking kwam voor een schepenmandaat in 2006 zoals hij beweert, aangezien hij als derde op de CD&V-NVA kartellijst bijna dubbel zoveel voorkeurstemmen haalde als de lijstduwer Marc Van Peel, die wel schepen werd. De waarheid lijkt mij eerder zijn dat hij op dat moment geen ambitie had om zo'n mandaat op te nemen (getuige ook zijn beperkte aanwezigheid in de gemeenteraad). Zelfs nu durft hij niet de garanderen dat hij - indien verkozen - de rit als burgemeester uitdoet... En wat die slogan betreft: Dewever zegt zelf dat een slogan maar woorden zijn en dat het veel belangrijker is wat ermee bedoeld wordt. Maar toch maakt hij er een halszaak van om die te veranderen.Een symbolenstrijd dus. En eerlijk gezegd, ik vind "respect voor A" een zeer weinigzeggende slogan. Laatst gewijzigd door Edina : 21 september 2012 om 13:41. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Gouverneur
|
"Respect voor A" mmmm..... niet mis
|
|
#12 |
|
Europees Commissaris
|
Respect voor A.
Respect!
Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 september 2012 om 13:57. |
|
|
|
|
#13 |
|
Gouverneur
|
De slogan kan zich nogal gemakkelijk tegen de bedenker ervan keren. Ik zou hem alvast niet officieel gebruiken.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Staatssecretaris
|
Respect voor Plan A?
|
|
#15 |
|
Banneling
|
Knappe slogan.
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een stad voor U ? Dat moet je verdienen, elke dag.
.
|
|
|
|
#18 |
|
|
Wat is dat toch met die slogans tegenwoordig?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
#19 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Nog zoiets. Veel aandacht van de media voor onnozelheden deze verkiezingen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|