Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 23 september 2012, 22:36   #1
E. Migrant
Banneling

Standaard Conclusie debat lijsttrekkers Antwerpen: VB heeft beste programma

De 2 voornaamste problemen in Antwerpen zijn de vreemdelingen en de mobiliteit.

Op beide punten scoort VB zowel wat analyse als oplossing betreft.

Immigratiestop / inschrijvingstop.
zal wel niet veel meer uithalen nu er duizenden paarden van Troje al binnen de stadsmuren staan, maar t is een mooi symbolisch principieel gebaar. De andere partijen zijn voor verergering van de problemen en stellen zoals Groen zonder blikken of blozen dat er de komende jaren nog eens 100.000, jawel, honderd duizend mensen in Antwerpen gaan bijkomen... waanzin!

Mobiliteit.
VB maakt al jaren de beste analyse en komt met de snelste, doeltreffendste en goedkoopste oplossing. De anderen leuteren maar verder, ook nu nog.

Ik wou eerst niet gaan stemmen, maar ga nu toch m'n stem aan Dewinter geven.
E. Migrant is offline  
Oud 23 september 2012, 22:39   #2
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Dewinter is nog schaamtelijker geworden dan hij al was, wat een zielige vertoning was me dat.
Oud 23 september 2012, 22:46   #3
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Dewinter is nog schaamtelijker geworden dan hij al was, wat een zielige vertoning was me dat.
Heb je inhoudelijk ook wat te vertellen?
E. Migrant is offline  
Oud 23 september 2012, 23:23   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Zijn die dingen wel doenbaar op dat niveau?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 23 september 2012, 23:49   #5
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Ik vond Peter Mertens vooral enorm zwak. De anderen haalden een veel hoger niveau. Almaci, alhoewel erg strijdvaardig, kon niet verbergen dat ze nog altijd lid is van een groene partij en de luchtkwaliteit of het gebrek eraan van de stad naar de randgemeenten verleggen zie ik toch niet als een overtuigend groen standpunt, tenzij u bent voor 'eigen stad' eerst'. Ook het prijzenkaartje voor de overkapping van Ring sprak niet in haar voordeel. De optie van De Winter voor het tolvrij maken van de Liefkenshoek en de korte aansluiting op de E17 ten noorden van het stad lijkt mij het snelst te realiseren aan een haalbare prijs en met de minste hinder voor het verkeer. Turtelboom moest constant de nadruk leggen op de 'deskundigheid' van haar team, maar haar oplossingen waren niet van dien aard dat ze de anderen ermee van de kaart kon blazen. De Wever was kwiek, erg lief en vooral sterk aangaande criminaliteitsbestrijding en onderwijs. Af en toe slaagde hij er als enige ook een poging tot humor tussen te werpen. Janssens was kalm, overtuigd van zijn beleid de laatste zes jaar, maar erg voorspelbaar

Maar... ik ben er vast van overtuigd dat er mensen onder jullie zijn die een ander debat gezien hebben.

edit: ik vond het een schande dat rode sfinx, Kathleen Cools, zich nog eens moest opwerpen als een partijdige troela door via het mogelijkheid tot vragen stellen vanwege de toeschouwers misbruik te maken om geen algemene vraag, maar een vraag enkel en alleen aan De Wever te richten. Haar Ter Zake-stoel geeft haar blijkbaar geen gelegenheden genoeg.

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 23 september 2012 om 23:56.
Robrecht de Fries is offline  
Oud 24 september 2012, 07:35   #6
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
... Almaci, alhoewel erg strijdvaardig, kon niet verbergen dat ze nog altijd lid is van een groene partij en de luchtkwaliteit of het gebrek eraan van de stad naar de randgemeenten verleggen zie ik toch niet als een overtuigend groen standpunt, tenzij u bent voor 'eigen stad' eerst'. Ook het prijzenkaartje voor de overkapping van Ring sprak niet in haar voordeel. ...
Ik onthou vooral dat Groen een partij is die zeer groot voorstander is van de overbevolking. Ze willen er op korte termijn nog 100.000 vreemdelingen bij!!!

En aangezien alle milieuproblemen afgeleiden zijn van het fenomeen overbevolking, zal de leefkwaliteit in en om Antwerpen enkel maar minder worden met dergelijke 'visie'.
E. Migrant is offline  
Oud 24 september 2012, 07:37   #7
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Naar 't schijnt moet er een "wet Gol" bestaan die een inschrijvingstop mogelijk maakt en die in het verleden elders al werd toegepast.
E. Migrant is offline  
Oud 24 september 2012, 08:03   #8
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht

Op beide punten scoort VB zowel wat analyse als oplossing betreft.

Immigratiestop / inschrijvingstop.
zal wel niet veel meer uithalen nu er duizenden paarden van Troje al binnen de stadsmuren staan, maar t is een mooi symbolisch principieel gebaar. De andere partijen zijn voor verergering van de problemen en stellen zoals Groen zonder blikken of blozen dat er de komende jaren nog eens 100.000, jawel, honderd duizend mensen in Antwerpen gaan bijkomen... waanzin!

Mobiliteit.
VB maakt al jaren de beste analyse en komt met de snelste, doeltreffendste en goedkoopste oplossing. De anderen leuteren maar verder, ook nu nog.

Weeral dat zielige "mijn kampioen heeft gewonnen in het debat"...
Vito is offline  
Oud 24 september 2012, 08:06   #9
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant

...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Weeral dat zielige "mijn kampioen heeft gewonnen in het debat"...
Kampioen... lol
E. Migrant is offline  
Oud 24 september 2012, 09:43   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ja. In Brussel zijn er in bepaalde gemeentes al migratiestop. Het lokale niveau legt nu reeds voorwaarden bij de toekenning van sociale woningen. Deze kunnen strenger worden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 september 2012, 11:02   #11
nete
Partijlid

Standaard

VB heeft voor een keer een programmapunt waar ik me kan in vinden: verbindt de E17 en de E34 op een deftige manier met de 'verlaten' Liefkenshoektunnel (die je dan tolvrij maakt), en een serieus deel van de huidige ring kan ontlast worden. En dat zal onnoemelijk veel minder kosten dan de Bim Bam Bom trace's.
Oud 24 september 2012, 11:06   #12
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
VB heeft voor een keer een programmapunt waar ik me kan in vinden: verbindt de E17 en de E34 op een deftige manier met de 'verlaten' Liefkenshoektunnel (die je dan tolvrij maakt), en een serieus deel van de huidige ring kan ontlast worden. En dat zal onnoemelijk veel minder kosten dan de Bim Bam Bom trace's.
Eigenlijk is dat op korte termijn de meest logische, de goedkoopste en meest realiseerbare oplossing. Daarna kan men het over verdere oplossingen hebben.

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 24 september 2012 om 11:06.
Robrecht de Fries is offline  
Oud 24 september 2012, 15:53   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Dat verhaal om op die manier de ring te sluiten heb ik jaren en jaren terug al gehoord. Wie of wat houdt dit eigenlijk tegen ?

Filip De Winter vermeldt wel niet de kostprijs hiervan, want de Liefkenshoektunnel is niet in openbare handen. Als je die tolvrij maakt moet de overheid dus de privé eerst uitkopen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 september 2012, 16:02   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Voor diegenen die het niet weten of beseffen, leg eens uit...
andev is offline  
Oud 24 september 2012, 17:19   #15
system
Banneling

Standaard

Debat Antwerpen.

Het debat tussen de Antwerpse politieke baronnen was niet veel bijzonders.

Naar de mening van verschillende kranten beweerden De Wever en Janssens ongeveer hetzelfde.

Dus waarom zou men wel van burgemeester veranderen vraag ik me dan af.
system is offline  
Oud 24 september 2012, 17:20   #16
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat verhaal om op die manier de ring te sluiten heb ik jaren en jaren terug al gehoord. Wie of wat houdt dit eigenlijk tegen ?

Filip De Winter vermeldt wel niet de kostprijs hiervan, want de Liefkenshoektunnel is niet in openbare handen. Als je die tolvrij maakt moet de overheid dus de privé eerst uitkopen.
Een klein detail dat de meeste roepers wel eens vergeten

Behoort onteigenen niet tot de mogelijkheden? Dat kan misschien tegen een lager prijskaartje.
HRobin is offline  
Oud 24 september 2012, 17:22   #17
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Debat Antwerpen.

Naar de mening van verschillende kranten beweerden De Wever en Janssens ongeveer hetzelfde.

Dan horen de mensen eens een andere stem en zien ze eens een ander gezicht.
Na zeven keer tourwinst waren de toeschouwers Armstrong zo'n beetje beu.
HRobin is offline  
Oud 24 september 2012, 22:43   #18
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Debat Antwerpen.

Volgens jou en "verschillende kranten" is het allemaal dezelfde saus ?
Waarom eens niet veranderen, het moet toch niet altijd dezelfde saus zijn ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 24 september 2012, 22:53   #19
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Een klein detail dat de meeste roepers wel eens vergeten

Behoort onteigenen niet tot de mogelijkheden? Dat kan misschien tegen een lager prijskaartje.
Moet kunnen, voor het algemeen belang (door de groei van de haven), werden ook de Doelenaars onteigend.
Gezien het groeiende werk- en vrachtverkeer ook deel uitmaakt van datzelfde algemeen belang, moet de Liefkenshoektunnel voor dezelfde reden kunnen onteigend/uitgekocht worden.
De kostprijs van 25 jaar dagelijkse files, and counting, overstijgt ruimschoots de uitkoopkost.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 24 september 2012 om 22:54.
Diego Raga is offline  
Oud 24 september 2012, 22:54   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Zoals men met de bewoners van het nabij gelegen Doel deed.
Ook daar kregen de mensen niet genoeg geld voor hun huis om in een ander dorp een gelijkwaardige woning te kopen.
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be