![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaanderen Onafhankelijk, Ja of Nee? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
18 | 66,67% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
9 | 33,33% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De vraag is duidelijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar zonder Brussel dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlaanderen moet onafhankelijk worden van VOKA en zijn N-VA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe de bevolkingen van diverse nationale staten en of ze die gebieden uberhaupt los zullen weken van hun naties is een open vraag; ook bij de wenselijkheid hiervan kan men zich vragen stellen. In ieder geval is zelfs de huidige "verdeling van bevoegdheden" bewezen niet onverdeeld gelukkig. Eén voorbeeld (er zijn er nog) de vervuiling van de Schelde met de dood van komplete visbestanden. Aanvankelijk vond de "vlaamse milieudienst" uit dat deze vervuiling te wijten was aan een defect in het lozingssysteem van een waalse fabriek ; vervolgens vond een "waalse milieudienst" bewijzen voor het feit dat dit vervuilde water reeds bij aankomst aan de fabriek na een tochtje op vlaams grondgebied vervuild was... De waarheid zullen we allicht nooit te weten komen dank zij de perfecte opdeling van homogene bevoegdheden, die volgens mij nooit hadden mogen opgedeeld worden...
In een interessant artikel in de Standaard staat de bewering dat het precies de toenemende bevoegdheden van de EU bevorderend zou werken op het streven naar onafhankelijkheid binnen de EU (dus als afhankelijke EU deelstaten) . Een andere "achterafredenering is die van Alfredo Jaar nl. dat een realistische EU de joegoslavische burgeroorlogen had kunnen voorkomen (en op die manier de prijs voor de vrede écht had verdiend) door de ganse Joegoslavische federatie op te nemen in de EU... wat achteraf bekeken in ieder geval het historische resultaat zal zijn. De staatshervormingen in diverse gebieden van de EU zijn intussen geen "gelopen zaak" en kunnen best in een veel kalmere atmosfeer gebeuren met een realistische pragmatische aanpak dus zonder onproduktief vlaggengezwaai...
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 16 oktober 2012 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan bedank ik ervoor!
Zeker als dat zou betekenen dat Vlaanderen niet meer bevoegd is voor de persoonsgebonden materies met als belangrijkste materie het NL-onderwijs hetgeen dan zou worden uitgedoofd door de franstaligen. Bij elke wijziging van staatsinrichting moet het enige Leitmotiv zijn: Is er een bonus voor de Nederlandstaligheid?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2012 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Duidelijk is vooral dat ge niet hebt nagekeken hoeveel keer dat deze draad reeds werd aangemaakt.
![]() Shaam U.....! ![]() En dat vooral wegens dit:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2012 om 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zowel het nationalisme in zijn huidige vorm en het rechtspopulisme in onze contreinen waren en zijn nog steeds bijzonder schadelijk voor de verdediging van "onze taal".
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 16 oktober 2012 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Neen. Ik ken ook niemand die daar voor te vinden is. Je hoort het enkel op de TV uit de monden van sommige politiekers.
En zoals de voorzitter van OVLD ook terecht zei:"Dat veel mensen voor het NVA gestemd hebben, betekent niet dat ze voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn." Het is één van hun punten, en niet HET PUNT.
![]() |
#13 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=2095 Ik vraag louter ja of nee Citaat:
![]() Geef dan zelf eens referenties naar een gelijkaardige poll ja of nee voor onafhankelijkheid Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2012 om 13:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=eno2;6369705]
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=169286
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2012 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel moet niet Vlaams gemaakt worden, Brussel moet meer Nederlandstalig gemaakt worden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En laat dat nu net zijn waarin ik tot nader order geen vertrouwen heb in de NVA. Ik heb nu al schrik voor 2014..... Samengavat:Als het konfederalisme op tafel wordt gegooid vanuit een machtspositie van de NVA, vrees ik dat de franstaligen de vlucht naar voren verkiezen door onafhankelijkheid aan te bieden, maar zonder Brussel, en ik vrees dat de NVA in dat patatje zal bijten.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2012 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon! Als jullie francofonen die negentien baronietjes cadeau krijgen, dan horen jullie er deze keer wel voor te betalen. Met name dat het "Bruxelles" dat jullie cadeau wordt gedaan beperkt zal blijven tot die negentien. Bijgevolg jullie blijven met jullie tengels van de Vlaamse Rand af.
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje pragmatiek a.u.b. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2012 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |