Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2012, 12:42   #1
HOUZEE !
Minister-President

Standaard Muyters (N-VA) zegt het goed : Vlaanderen gelukkig nog niet volgebouwd

Vlaanderen is bijlange nog niet volgebouwd. Op korte termijn is er zeker nog plaats voor 100.000 woningen, want nauwelijks 37 procent van de woonuitbreidingsgebieden is bebouwd. Dat blijkt uit cijfers van makelaarsfederatie BIV. Samen met de bouwsector vraagt de BIV aan de Vlaamse regering dat die gebieden snel worden vrijgegeven zodat wonen weer betaalbaarder wordt. Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening Philippe Muyters (N-VA) wil gebied per gebied "verstandig" bekijken waar er mogelijkheden zijn, zei hij op de VRT-radio.

bron : http://www.hln.be/hln/nl/13978/Wonen...lgebouwd.dhtml

Blijkbaar willen sommigen zich ontdoen van de laatste restjes groen in Vlaanderen....

Hoog tijd dat men aan deze bouwwoede een halt toeroept. Men kan de prijzen beter laten dalen door de bevolkingsdruk te doen afnemen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 12:58   #2
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

hoe gaan we de bevolkingsdruk doen afnemen?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 17:12   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De deur van het Belgische duivenkot dicht doen? Er staan nog miljoenen lieden hun kans af te wachten om hier onze sociale woningen en onze gevangenissen te bevolken!
Niet meer en vlugger dweilen... maar de kranen dicht draaien!
En diegenen die pleiten om meer gronden ter beschikking te stellen en vlug vol te bouwen zien hun geldbeugel al zwellen zeker?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 18:51   #4
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kindergeld-systeem aanpakken. En wel grondig aanpakken: ipv hoe meer kinderen, hoe meer beloond, zou het moeten zijn: hoe meer kinderen, hoe minder beloond.
Oud 24 november 2012, 18:54   #5
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het kindergeld-systeem aanpakken. En wel grondig aanpakken: ipv hoe meer kinderen, hoe meer beloond, zou het moeten zijn: hoe meer kinderen, hoe minder beloond.
Magnificat met rechtse ideeën??
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 18:57   #6
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Vlaanderen is bijlange nog niet volgebouwd. Op korte termijn is er zeker nog plaats voor 100.000 woningen, want nauwelijks 37 procent van de woonuitbreidingsgebieden is bebouwd. Dat blijkt uit cijfers van makelaarsfederatie BIV. Samen met de bouwsector vraagt de BIV aan de Vlaamse regering dat die gebieden snel worden vrijgegeven zodat wonen weer betaalbaarder wordt. Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening Philippe Muyters (N-VA) wil gebied per gebied "verstandig" bekijken waar er mogelijkheden zijn, zei hij op de VRT-radio.

Blijkbaar willen sommigen zich ontdoen van de laatste restjes groen in Vlaanderen....

Hoog tijd dat men aan deze bouwwoede een halt toeroept. Men kan de prijzen beter laten dalen door de bevolkingsdruk te doen afnemen.

Ik vind het ook steeds spijtig als ik zie dat grote open gebieden worden verkaveld in woongebied of bedrijven- en industrie-gronden, doch dit heet vooruitgang. Men zou dit alles op een andere manier moeten doen:
de gronden voor industrie-gebouwen zouden meer moeten benut worden: dichter bij elkaar bouwen; de woonwijken zouden allen kleinere kavels moeten hebben. Diegene die een grote tuin willen moeten véél betalen voor hun 2 loten grond.
Maar vooral: dat men eindelijk eens begint met hoogbouw. Reken maar eens uit hoeveel grond men bespaard met alle appartementsgebouwen 3 maal hoger te bouwen dan normaal. Men zou driemaal zoveel grond besparen.
Oud 24 november 2012, 18:59   #7
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Is dit nu precies een rechts idee? Voor mij is dit gewoon een idee, niet verbonden met links of rechts.
Oud 24 november 2012, 19:04   #8
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Die snotneus van een minister. Ik kan me nog herinneren hoe ik in alle graden van een cirkel kilometers ver door velden en bossen kon voortbewegen. Heden ten dage geraak ik geen tien meter ver, gelijk waar, in dit volgestouwde land, ik me ook bevind. Muren, prikkeldraad, hekken, heggen, levensgevaarlijke wegen. Met geen kapmes geraakt men daar nog door. Vrijheid, het woord hebben we maar ontdekt toen we dat waar het woord symbool voor staat zijn beginnen verliezen. Vandaag is iedereen slaaf en onvrij. Zowel de rijke als de arme.
Oud 24 november 2012, 19:14   #9
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Het plan van de NVA lijkt me duidelijk: plaats maken voor nog meer erkende moskeen. Een genius die man.
Oud 24 november 2012, 19:22   #10
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Het plan van de NVA lijkt me duidelijk: plaats maken voor nog meer erkende moskeen. Een genius die man.
bron?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 19:57   #11
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Open ruimte behouden = plaats maken voor moskeën voor U?

Laatst gewijzigd door giserke : 24 november 2012 om 19:57.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 20:01   #12
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Waarom zou dat in godsnaam een rechts idee zijn? Als rechts conservatief betekent is het dat in elke geval niet.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 20:05   #13
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt het artikel niet goed gelezen, kun je de titel aanpassen aub?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 21:14   #14
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:

Muyters is dan ook ne klootzak. Of misschien nen typische Vlaming?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 21:16   #15
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Die snotneus van een minister. Ik kan me nog herinneren hoe ik in alle graden van een cirkel kilometers ver door velden en bossen kon voortbewegen. Heden ten dage geraak ik geen tien meter ver, gelijk waar, in dit volgestouwde land, ik me ook bevind. Muren, prikkeldraad, hekken, heggen, levensgevaarlijke wegen. Met geen kapmes geraakt men daar nog door. Vrijheid, het woord hebben we maar ontdekt toen we dat waar het woord symbool voor staat zijn beginnen verliezen. Vandaag is iedereen slaaf en onvrij. Zowel de rijke als de arme.
Daarom is het tijd om uit dit hectisch gekkenland weg te vluchten.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 21:23   #16
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie u graag, Echte Waal
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 22:14   #17
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het volledig mee eens. Subsidie om je voort te planten, wie is ooit op dat idee gekomen?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 22:48   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grote gezinnen zijn juist minder belastend voor de woonomgeving, dan partners zonder kinderen of alleenstaanden. Even logisch denken en u begrijpt het wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 23:05   #19
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het volledig mee eens. Subsidie om je voort te planten, wie is ooit op dat idee gekomen?
CVP?
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 23:12   #20
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn grootmoeders komen uit een gezin van 14 en 12, mijn grootvaders uit een gezin van 8 en 6.
Alhoewel er daarvan wel een paar nooit volwassen zijn geworden, hadden zowel mijn vader als mijn moeder heel veel ooms en tantes.

Mijn vader was enig kind, maar zijn vader overleed dan ook op vroege leeftijd.
Mijn moeder heeft nog 1 broer en 2 zussen.

Ik heb 1 zus en had 1 broer die erg jong overleden is.

Mijn zus (33) heeft nog geen kinderen, en zal er waarschijnlijk ook geen krijgen.
Ik (36) heb geen kinderen en zal er waarschijnlijk ook geen krijgen.

Het lijkt me dus ergens niet onlogisch dat de staat het krijgen van kinderen subsidieert.
Uiteindelijk moet toch iemand die pensioenen betalen, en aangezien we steeds minder kinderen krijgen zal het uitsterven van de generatie babyboomers geen soelaas brengen. Het blijven er maar minder worden.

Hoe het mogelijk is dat er dan toch nog Belgen bijkomen, is me een raadsel.
In de jaren negentig, toen het gemiddelde aantal kinderen per vrouw nog op 1,5 lag (per 2 volwassenen dus), stelden tal van demografische studies dat de bevolking peilsnel ging dalen.

Dat de bevolking, die men toen van 10 miljoen naar 9 miljoen zag zakken binnen een generatie, dan toch naar 11 miljoen is gestegen, kan alleen maar betekenen dat er erg veel migranten zijn binnen gekomen.

Zijn conclusie is duidelijk. Waar tijdens de jaren tachtig 149.352 migranten in België bij kwamen, waren er dat 262.570 tijdens de jaren negentig en 551.462 tussen 2000 en 2009. In 2009 staat de teller van het totaal aantal migranten in België zo op ongeveer 1,5 miljoen. Dus ja, migratie uit het buitenland én de aangroei van reeds aanwezige migranten nemen toe (alhoewel hun aandeel in de totale Belgische bevolking niet moet overschat worden)

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...door-migranten
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be