![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dat is de werkelijkheid en die moet alleen nog verder verfijnd worden met inachtneming van onze basiswaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/buitenlan...0250599560.htm
Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou menselijk zijn . Als ik zie dat er culturen zijn die elkaar zonder reden willen overheersen , dan is dat meteen een bewijs dat er aan multicultuur heel weinig menselijk aan is . Multicultuur staat niet garant voor verdraagzaamheid , het is één pot haat en is dus eerder beestachtig dan menselijk . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn persoonlijke mening: Ik sta best open voor andere culturen , en .... als ik eten wil , en ik heb honger , probeer van alles !! En of mijn buurman immigrant of hier geboren is , interesseert me letterlijk geen ene zak !! Maar .... http://filesforum.politics.be/showpo...6&postcount=44 onze cultuur en waarden en vrijheden mogen niet ondergeschikt zijn aan diegene die naar hier toe komen.
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
MAAR , wat mij wel interesseerd is hoe die man zich gedraagt en of hij verantwoordelijkheid neemt ten aanzien van dat nieuw mand waar hij leeft , en welk invoeld hij wil uitoefenen op die samenleving . Als ik in de filipijnen of in Vietnam ben , dan ben ik daar te gast . dan respecteer ik de normen en waarden van die mensen , en ga ik mijn manier van leven daar niet opleggen , ik ben daar te gast , en niet de dirigent . en of ik daar nu geboren ben of niet , er 1 dag op vakantie ben of 10 jaar woon , ik beschik over de dicipline om voor mijzelf te beslissen , mij nederig op te stellen en daar mij als gast / inwijkeling te gedragen . en wat blijkt , dat ik daar echt gewaardeerd wordt en vele locals als vriend heb . Doe ik dat noet , dan weet ik ook dat het er wel eens heel erg fout zou kunnen aflopen en ik veel minder vriendelijk ontvangen zou kunnen worden . Kijk . Ikzelf ben van de ingesteldheid , iemand anders zijn pivé te respecteren en ik heb nog nooit bij iemand anders thuis de frigo open getrokken om mij er een pintje uit te nemen . En als die mensen waar ik op bezoek ben mij niet aanbieden om te drinken , dan heb ik nog liever dorst , en zijn zij de onbeleefde boeren . Bovendien, ik heb er de pest aan als ik bezoek heb en die trekt zomaar de koelkast open en neemt iets om te drinken . Die dicipline trek ik door op internationaal vlak , en mochten de mensen zich wat minder aanstellen , dan zouden er veel minder problemen zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is één van de redenen dat multicultuur gedoemd is tot mislukken.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 februari 2013 om 23:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer je beslist om in een ander land te gaan wonen , en je bent daar dan ook nog welkom , dan moet je die niet trachten te destabiliseren en enkel gebruiken om Uw eigen persoonlijke noden te vervullen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet over zich aanpassende individuen, het ging over multicultuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens deze: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ivm ijskasten of kasten openen: Mijn moeder & mijn zussen mogen dat wel van mij ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 februari 2013 om 05:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=244 http://koenraadelst.voiceofdharma.co...oorongel2.html http://www.youtube.com/watch?v=C9sYgqRtZGg http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 22 februari 2013 om 11:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensen op deze wereld behoren tot verschillende culturen maar het is wijs dat elke cultuur een gezonde afstand van de andere behoudt, zeker op het gebied van territorium (we zijn nog steeds een beetje beestig en dat is niet zo slecht). Ik zeg dat niet zomaar: de ene cultuur staat vaak haaks op de andere cultuur wat betreft bepaalde elementen. Zelfs grondwetten van naties staan haaks op elkaar. Een gezonde afstand houden is meer dan ooit nodig. Dan nog is samenwerking op bepaalde vlakken niet uitgesloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik wordt ook heel even een beetje jaloers als ik iemand met zijn jacht de haven zie uitvaren, of met zijn nieuwe porsche cayene zie voorbij stuiven, en ik vind het nog altijd moeilijk om niet steeds meer en meer geld te proberen winnen uit vanalles en nog wat. Het is niet omdat ik geld verafgood, maar gewoon omdat ik de geld religie met de paplepel ben ingegoten. Niettegenstaande ben ik alles behalve een voorstander van de geld verafgoding, en doe ik er graag afstand van. Dat lukt alleen niet altijd even goed. Misschien is het verstandigste om zelfs eens te kijken hoe onze cultuur zou kunnen samensmelten met een andere cultuur zonder die te infecteren met onze overdreven hebzucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al moet ik zeggen dat de grens tussen die twee flinter dun is . En ons systeem van belasting op arbeid is daar een heel grote schuldige bij . wanneer A zijn Porsche gekocht heeft met geld waar hij hard voor gewerkt heeft en vooreerst veel belasting heeft betaald op die arbeid , en je vergelijkt dat met B , die de zelfde Porsche heeft terwijl die niet werkt en dus geen belasting op arbeid heeft betaald , dan kijken we naar die twee Porsche bezitters heel verschillend. Wanneer we belasting op consumptie toepassen en beide Porschisten hebben op hun karretje vb 20.000 € belasting op consumptie neergeteld , dan bekijk je die twee veel gelijkwaardiger . |
|
![]() |
![]() |