![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het kader van de voortschrijdende taaldivergentie, al dan niet reeel, krijgt Vlaanderen haar EIGEN versie van het Nederlands.
De Britten, de Australiers, de Ieren, de Zuidafrikanen, de Amerikanen en de Canadezen gaan het allemaal met dezelfde versie doen. De sukkels. De Franstaligen in Europa en Afrika ook (maar Quebec krijgt een eigen versie) NL: http://www.youtube.com/watch?v=OD10BPaIfzY Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 februari 2013 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de kinderen , leuk !!
Voor mij = meuk !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor kinderen , bagger !!
Voor mij , een lacher !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 21 februari 2013 om 02:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verschillende Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse versies van dergelijke films zijn ook gebruikelijk.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zever
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Hollands is de laatste 50 jaar dan ook te ver van het standaard Nederlands geëvolueerd.
Het is stilaan niet meer aan te horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Nederlands in Nederland klonk ooit bijna net hetzelfde als het Nederlands bij ons.
Raar hé. http://www.youtube.com/watch?v=JYyRbP17xnw |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is overigens niet 'Vlaanderen haar', maar 'Vlaanderen zijn'. Veel gemaakte taalfout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Want jullie Belgen spreken alleen maar en altijd correct en zuiver Nederlands.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zegt meer over jou dan over het Nederlands van de gemiddelde Nederlander. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Zeer goed! Nu ook dringend werk maken van het verregaand terugdringen van Amerikaanse rommel in de amusementsindustrie.
Quota bijvoorbeeld, die opleggen dat bioscopen en TV-zenders nog maximaal pakweg 25% Amerikaanse producties mogen uitzenden. Idem voor de muziekwereld en radiostations. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zendt de films in O.V. & vertaald uit !! Via Arte bv kan je tussen Frans & Duits kiezen (zogoed als altijd gedubt <=) !! Via bv een Filmzender in Duitsland iof Frankrijk met Buitenlandse Films kan je kiezen tussen O.V. & vertaald !! Zo zou het moeten zijn !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zendt de films in O.V. & vertaald uit !! Via Arte bv kan je tussen Frans & Duits kiezen (zogoed als altijd gedubt <=) !! Via bv een Filmzender in Duitsland iof Frankrijk met Buitenlandse Films kan je kiezen tussen O.V. & vertaald !! Zo zou het moeten zijn !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() zeg dan nog dat Belgie geen etnische anti politiek voert. Laatst gewijzigd door Anna List : 22 februari 2013 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() werkelijk ?
niemand die to the point reageert ? alle 'Vlamingen' denken dat dit toeval is ? ... ben beetje in shock. |
![]() |
![]() |