![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Franse firma opent een filiaal in Vlaanderen. Ze zoeken dus Nederlandstalige mensen. Tot daar geen enkel probleem.
Een Nederlandse firma opent een filiaal in Wallonie. Ze zoeken dus Franstalige mensen. - Moet de Vlaming verplicht Frans kennen om met zijn baas te kunnen spreken? Of is de Franse firma verplicht volgens de wet om zijn personeel in Vlaanderen in het NEDERLANDS te woord te staan. of - Moet de Waal verplicht Nederlands kennen om met zijn baas te kunnen spreken? Of is de Nederlandse firma verplicht volgens de wet om zijn personeel in Wallonië in het FRANS te woord te staan. OF.... zouden er twee verschillende wetten bestaan? Ik ken nu net iemand die perfect tweetalig Nederlands/Engels is met noties van Frans, en verder reeds als subliem geschikt voor de job wordt aanzien, maar wordt weerhouden omwille van de beperkte kennis van het Frans. Mag ik nu aannemen dat zoiets in Wallonië oof zal voorvallen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.taalrespect.be/wetgeving.html
(hier gaat het over Vlaanderen, maar aangezien de taalwetgeving federaal is.....dacht ik toch...)
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 8 maart 2013 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bonjoer sa floddere muy bien?
Mijn Frans is niet echt je dat, mijn verontschuldigingen ook daarvoor. ![]() Ik blijf dan ook fervent fan van 'lichaamstaal'
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 maart 2013 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik zie niet echt in waarom de staat mensen zou moeten verplichten een bepaalde taal te spreken in een privé-bedrijf.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
fEen frma heeft veel werknemers (in de bouw bijv.) die geen jota (vul zelf de taal in) spreken. Hun contract wordt opgesteld in die taal, en de administratie is ook van dattum. ![]()
![]() |