![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag 40 jaar geworden.
![]()
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Prima album, maar echt wel overschat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik persoonlijk ga voor 'Atom Heart Mother', maar dat is persoonlijk.
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Pink Floyd is een 20-tal jaar mijn favoriete groep.
Een beetje een late herontdekking ![]() Dark side of the moon wordt toch wel vaak als hun hoogtepunt beschouwd. Ik begrijp dat wel. Een superstraf album. Ze hebben natuurlijk veel prachtige dingen gedaan, daarom is het niet makkelijk te zeggen wat nu hun beste plaat is. In elk geval blij dat Dark side of the moon er gekomen is. Voor de jongelui die het nog niet zouden kennen een absolute aanrader om te leren kennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Film "Pink Floyd live at Pompeii" eindigt met een kleine docu over de opnamen van DSOTM.
https://www.youtube.com/watch?v=3yE7y2d4rRw Ik was heel erg fan van PF tot aan Animals. Vanaf "the Wall" zei het me niets meer. De beste platen vind ik nog altijd hun eerste twee. Obscured by clouds vind ik een ontzettend onderschatte LP. Het is nochtans ook een parel.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik bij RollingStone (500 greatest albums of all time) het album op plaats 43 zie staan na ondermeer The Sex Pistols, U2, Michael Jackson en Fleetwood Mac denk ik dat we niet echt van overschatting kunnen spreken.
Allez, naar mijn inschatting dan.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 31 maart 2013 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
The Sex Pistols daarentegen... een bende amateurs die toevallig de juiste groep op de juiste plaats waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Affin, aan pompeii is door dat optreden enige schade aangericht. ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Who cares. Never Mind The Bollocks is een ijzersterke plaat. Kan me ook niet schelen als driekwart ervan werd ingespeeld door sessiemuzikanten.
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De muziek van Pink Floyd, je kan er gewoon van genieten, maar je kan het ook als een ontdekkingstocht zien. In die zin begrijp ik goed wat je hier zegt. Prachtige teksten (soms half verborgen), prachtige muziek in combinatie met geluiden uit de omgeving/natuur. Uniek concept waarvan DSOTM mss wel hun hoogtepunt was. Een mooie plaat maar voor wie echt mee is zoveel meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Of het het beste album aller tijden is, is voor iedereen anders. Voor mij was het de eerste kennismaking met Pink Floyd.
Ben ze van op dat moment beginnen volgen en heb steeds meer respect voor de groep gekregen. Meer bepaald voor David Gilmour, de drijvende muzikale kracht achter de groep. Voor mij is "The dark side of the moon" ook het beste wat ik ooit hoorde. Hoewel "The division bell" dicht in de buurt komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Helemaal akkoord, hun laatste album, het laatste nummer (High Hopes) hiervan bvb. Hoe juister kan een laatste nummer klinken. Melancholie die raakt zoals ze zelden raakt. Prachtig gewoon. Ook hier klinken trouwens echos van vroegere elementen in terug. Waar heb ik die kerkbel ook al weer eerder gehoord ![]() High hopes: Beyond the horizon of the place we lived when we were young In a world of magnets and miracles Our thoughts strayed constantly and without boundary The ringing of the division bell had begun Along the Long Road and on down the Causeway Do they still meet there by the Cut There was a ragged band that followed in our footsteps Running before times took our dreams away Leaving the myriad small creatures trying to tie us to the ground To a life consumed by slow decay The grass was greener The light was brighter With friends surrounded The nights of wonder Looking beyond the embers of bridges glowing behind us To a glimpse of how green it was on the other side Steps taken forwards but sleepwalking back again Dragged by the force of some inner tide At a higher altitude with flag unfurled We reached the dizzy heights of that dreamed of world Encumbered forever by desire and ambition There's a hunger still unsatisfied Our weary eyes still stray to the horizon Though down this road we've been so many times The grass was greener The light was brighter The taste was sweeter The nights of wonder With friends surrounded The dawn myst glowing The water flowing The endless river Forever and ever KID: {gurbling) Hi. MAN: Is that Charlie? KID: Yes MAN: Hello, Charlie. (Kid hangs up) MAN: Great. (Man hangs up) Laatst gewijzigd door satiper : 1 april 2013 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft een prachtig album punt
Ik heb zelfs deze bootleg nog. ![]() Sommige leden van de groep Pink Floyd zijn hun eigen weg gegaan Roger Waters, David Gilmour ... zij leverden beide telkens prachtige concerten/albums af. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |