![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als lid en sympathisant van de nva, ben ik voorstander van dit initiatief van de tsjeven.
Toch zoals het er nu uitziet. Ik heb iets in die aard (maar iets flexibeler dan fifty fifty) al eens uit de doeken gedaan op dit forum. En het zou ook moeten gelden voor wie samenwoont zonder huwelijk, zelfs zonder samenwoningscontract. Bijvoorbeeld een gezamenlijk erkend kind, zou dit ook in zekere mate mogelijk moeten maken. Titel: CD&V wil pensioenrechten gelijk verdelen bij echtscheiding link: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130503_00565017 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Allé de man is WEERAL ne keer gekloot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tiens, Schoof, waart gij niet een tegenstander van het achteraf terugkomen op aangegane contracten, op zijn minst waar het uw pensioen betrof?
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Aan werknemers of zelfstandigenpensioenen mag men rommelen, aan overheidspensioenen, olala, verworven rechten, uitgesteld loon etc... !!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Wat gaan we dan doen met mensen die zes keer "getrouwd" zijn? En ik gebruik aanhalingstekens, om de mensen op de etymologie van het woord trouwen te wijzen.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee hoor, de man ontvangt daarvoor geen cent minder.
iemand die gehuwd is ontvangt gezinspensioen een alleenstaande het pensioen voor alleenstaande, dat zal niet veranderen. maar bij ambtenaren krijgen de gescheiden vrouwen géén pensioen tot de persoon is overleden, dan krijgen ze wel weduwenpensioen. Bij werknemers krijgen de gescheiden vrouwen nu al pensioen uit de bijdragen van hun ex-echtgenoot.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Dat is niet wat ik versta onder "Bedoeling is de solidariteit tussen partners te beklemtonen".
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regimemedia die campagne voeren voor de CD&V... alweer een mooi staaltje van de democratie waarin we rondploeteren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 3 mei 2013 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens jou dus de belastingbetaler. Ach ja, het Zilverfonds van VDL is zó goed gevuld dat dat er zeker nog wel af kan ![]() Volgens mij zal het de man zijn die weeral eens mag afdokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ben ik ook centrum-rechts en niet rechts tout court. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij zijn wijf of wijven meer verdienden,
ofwel omdat zij veel bekwamer/hoger opgeleid/meer bereikte .... of tenzij meneerke in de privé werkte en zijn wijf of wijven benoemde ambtenaren waren. (wat in het onderwijs wel eens durft voor te komen ...) .
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat nu met één of met zes wijven is, maakt toch geen verschil. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Wanneer het uitgesteld werk?
![]()
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit moment krijgen gescheiden vrouwen van werknemers die niet gewerkt hebben een deel pensioen op basis van de bijdragen van hun echtgenoot over de periode dat ze gehuwd waren. Dit geldt echter niet voor ambtenaren. De gepensioneerde man voelt dit niet: hij zal als alleenstaande worden uitbetaald indien alleenstaand. Hoe het gezinspensioen wordt berekend indien hij een tweede vrouw heeft getrouwd weet ik niet: krijgt dat tweede koppel het volledige gezinspensioen indien vrouw 2 nooit heeft gewerkt? of wordt ook daar rekening gehouden met de bijdragen van de ex-echtgenoot van vrouw 2 tijdens het huwelijk. Dit is dus geen vernieuwde wetgeving: dit is de huidige wetgeving
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt me moeilijk iemand voor te stellen die, zelfs als echtgenote, nooit één dag gewerkt heeft.
Maar allez, een praktisch voorbeeld: mevr A is gescheiden toen ze 40 was van hare vent die in de privé werkte. Vanaf dan is ze een loopbaan begonnen van drie jaar werk en de rest doppen. Zij is nu 65: hoeveel pensioen trekt zij ? mevr B is just hetzelfde, maar hare vent werkte als ambtenaar. Zij is dus nu ook 65: hoeveel pensioen trekt zij ? Het voorstel van de tsjeven lijkt mij in alle geval "eerlijk" te zijn. Voor hun gehuwd leven zouden ze gelijke pensioenrechten opgebouwd hebben. Voor hun gescheiden leven daarna: ieder voor zich. Degene van beide die het meest pensioen trok in het oude systeem, zal wat moeten inleveren, ten voordele van zijn/haar partner die volgens beider akkoord "het huishouden en de kinderen deed" ... .
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft CD&V ook een oplossing voor mannen die hun kinderen niet meer mogen zien en die door het gerecht in de steek worden gelaten?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() Waar moeit men zich toch allemaal mee?
Ik ben niet per se tegen het idee, maar het ruikt weer heel sterk naar geforceerde solidariteit. Een huwelijkscontract bestaat jammer genoeg uit drie partijen: partner A, partner B en de staat.
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Typisch weer voor CD&V om op basis van een voorbij gestreefd iets als het "huwelijk" regels te maken en mensen anders gaan behandelen dan samenwonenden. Nog een reden bij om niet te trouwen, al zullen vele naïeve mannen eerst in de huwelijksval lopen en vervolgens dubbel gekloot zijn door dergelijke maatregel wanneer ze in pensioen gaan.
Vrouwen leven langer dan mannen en trekken dus langer pensioen; wanneer gaat men die ongelijkheid eens aanpakken? Laatst gewijzigd door Blue Sky : 3 mei 2013 om 17:35. |
![]() |
![]() |