Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2004, 11:04   #1
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard Laffe aanslag met molotov-cocktail tegen partijlokaal Vlaams Blok

,,Ik laat mij niet intimideren" - 06/08/2004Filip Deforche ontsnapt aan politieke aanslag De Gezelle in de stationsomgeving was al verschillende keren het mikpunt van geweld.
© STEFAAN BEEL
ROESELARE - Onbekenden gooiden in de nacht van woensdag op donderdag een molotovcocktail tegen de cafédeur van De Gezelle, het partijlokaal van het Vlaams Blok in Roeselare. Cafébaas Filip Deforche en zijn dochtertje van 2,5 jaar lagen boven te slapen. De zware voordeur hield de vlammen buiten.

Vlaams Blok-gemeenteraadslid Filip Deforche laat er geen twijfel over bestaan. ,,Dit is geen dronkemansstreek maar een laffe poging met voorbedachten rade om mijn zaak in brand te steken. De reden moet je niét in de private sfeer zoeken. Op persoonlijk vlak heb ik met niemand misérie. De daders hadden ongetwijfeld politieke motieven. Beseffen zij wel de draagwijdte van hun laffe aanslag?", aldus de cafébaas.

Zijn vrouw kwam gistermorgen thuis van haar nachtwerk en ontdekte de brandbom. Er hing een scherpe petroleumgeur in het café. Op de dorpel stond een kapotte fles. De flessenhals met lont lag naast de fles, wellicht kapot gesprongen door de hitte.

,,Het vuur was al gedoofd toen wij de molotovcocktail vonden. Toen ik om één uur mijn zaak sloot heb ik niets verdacht opgemerkt. Niemand heeft iets gezien van de politieke aanslag", getuigt Filip Deforche.

De gerechtelijke en lokale politie zijn bezig met een onderzoek naar de brandstichters die voorlopig spoorloos blijven.

De Gezelle in de stationsomgeving was al verschillende keren het mikpunt van geweld. Cafébaas Filip Deforche: ,,Ik sta hier al zeventien jaar achter de tapkraan. Er werd in totaal 37 keren een caféruit aan diggelen gegooid. Daarom hangt sinds 1991 ijzeren bescherming voor de vensters. De week voor zwarte zondag in november 1991 was het goed raak. Bij een inval van blokbusters viel toen een gewonde. Bovendien werd de voorgevel al verscheidene keren beklad met verf. Het is allemaal klein bier in vergelijking met wat nu is gebeurd."

Wakker blijven

,,Deze laatste aanslag is niet normaal", stelt het gemeenteraadslid vast. ,,Tot wat zijn de daders nog meer in staat? En hoe kan ik mij daartegen beschermen? Ik kan moeilijk iedere nacht wakker blijven. De anonieme lafaards zullen hun gedacht niét krijgen. Ik laat mij niet intimideren en ben niet van plan om mijn politieke overtuiging los te laten. Mijn grootste bekommernis is nu de veiligheid van mijn gezin."

Vlaams Blok boekte in juni een forse winst in Roeselare. ,,Men zou denken dat een normaal burger zich bij de uitslag van de verkiezingen kan neerleggen. Wie de opgang van het Vlaams Blok wil afremmen zal dit met politieke argumenten moeten doen", besluit Vlaams volksvertegenwoordiger en gemeenteraadslid Herman De Reuse.

door Herwig WILLAERT,
Oud 6 augustus 2004, 11:06   #2
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Geert Cool en Co: bende lafaards!

Tegen een kindje van 2 kunnen jullie op hé!
Oud 6 augustus 2004, 11:07   #3
Piet Hein
Minister

Standaard

en ook weer een aanslag tegen de democratie. Trouwens zoiets doe je niet dat is heel laf. Ik ga ook niet helemaal akkoord het programma van het blok maar ik gooi daarvoor nog geen ruiten in of ik gooi ook niet met molotov-coktail.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 6 augustus 2004 om 11:09.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:09   #4
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

En is gepleegd door 'eigen volk'...8)
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:09   #5
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Brandstichting bij nacht is een zware misdaad. Voor zoeits krijg je 20 jaar.
Oud 6 augustus 2004, 11:10   #6
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

oei oei oei , had de blokker een nieuwe deur nodig van de assurance
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:14   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Schandalig!!!

En o zo typisch voor LSP/Blokbuster ...

Laatst gewijzigd door Patriot! : 6 augustus 2004 om 11:14.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:16   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Bwoah, binnen enkele dagen zal wel weer blijken dat die kerel zelf zijn café in brand wou steken. Het Vlaams Blok heeft een beetje een reputatie op dat vlak...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:20   #9
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

bloxbuster en neruda blinken weer eens uit in blokhaat !

had het een lokaal of café van links geweest was het kot hier véééél te klein geweest !

geweld lost niets op en is het slechtste middel voor of tegen democratie !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:23   #10
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Schandalig!!!

Ik dacht eerder aan het FN.
Oud 6 augustus 2004, 11:26   #11
Tegendradigaard

Standaard

Roeselare ligt in het buiteland he Raf.

Moest het eens een homo bar zijn geweest... het kot zou te klein geweest zijn he Raf.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:28   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Roeselare ligt in het buiteland he Raf.
Ah ja? Aardrijkskunde op z'n Bloks?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Moest het eens een homo bar zijn geweest... het kot zou te klein geweest zijn he Raf.
Maar het was geen homobar. Geen vuiltje aan de lucht dus...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:29   #13
Piet Hein
Minister

Standaard

ik vind zo'n actie algeem niet kunnen niet links rechts homo's dat zijn stuk voor stuk haatactie's
Oud 6 augustus 2004, 11:36   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik dacht eerder aan het FN.
Ik denk ook eerder dat het om een afrekening binnen het milieu gaat. Er is vandaag absoluut geen begrip voor dergelijke acties in de samenleving dus is het ook onozel om dat soort dingen te doen zeker voor een organisatie als Blokbuster, dat absoluut geen gewelddadige reputatie heeft, wat onze rechtse vrienden ook mogen zeggen.

Moest iemand van Blokbuster nog maar verkeerd hebben gekeken naar een Blokker dan was het wereldnieuws geweest en hadden we al direct tientallen Blok-advocaten aan onze broek gekregen. De paar keren dat het Blok ons effectief heeft willen aanpakken bleek telkens dat de klappen van ''rechts'' en niet van links kwamen, laat staan van Blokbuster. Ik wacht dus met een gerust gemoed de resultaten van het onderzoek af. Roeselare is ook niet bepaald het epi-centrum van onze werking.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:40   #15
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Schandalig!!!

U heeft 0.0 bewijzen en u velt al een definitief oordeel. Ik mag toch hopen dat u geen belangrijke functie bekleedt binnen de BUB? Want anders vrees ik voor de logica binnen het partijprogramma.
Oud 6 augustus 2004, 11:45   #16
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik denk ook eerder dat het om een afrekening binnen het milieu gaat. Er is vandaag absoluut geen begrip voor dergelijke acties in de samenleving dus is het ook onozel om dat soort dingen te doen zeker voor een organisatie als Blokbuster, dat absoluut geen gewelddadige reputatie heeft, wat onze rechtse vrienden ook mogen zeggen.

Moest iemand van Blokbuster nog maar verkeerd hebben gekeken naar een Blokker dan was het wereldnieuws geweest en hadden we al direct tientallen Blok-advocaten aan onze broek gekregen. De paar keren dat het Blok ons effectief heeft willen aanpakken bleek telkens dat de klappen van ''rechts'' en niet van links kwamen, laat staan van Blokbuster. Ik wacht dus met een gerust gemoed de resultaten van het onderzoek af. Roeselare is ook niet bepaald het epi-centrum van onze werking.
idd, ik geloof ook niet dat het Blokbuster, LSP en vrienden, ofzo is geweest. Persoonlijk denk ik eerder aan jullie anarchistische kameraden waar ook jullie niets aan te zeggen hebben, die veel extremer zijn, en veel vaker geweld gebruiken. Zoals dat "krakers" clubje. U vind ze echter goed genoeg om mee met jullie op te stappen bij anti-NSV betogingen.
Oud 6 augustus 2004, 11:47   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Brandstichting bij nacht is een zware misdaad. Voor zoeits krijg je 20 jaar.
Het is trouwens niet de eerste keer dat dergelijke dingen in Roeselare gebeuren. Hoe verdraagzaam zijn toch die superdemocraten dat ze zelfs huizen in brand steken... en daarbij zelfs andere mensen in gevaar brengen (stel eens voor dat er sprake zou zijn van overslaande brand).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:49   #18
Tegendradigaard

Standaard

Tja Raf de slogan eigen volk eerst is echt wel op uw eigen lijf geschreven.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:50   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bwoah, binnen enkele dagen zal wel weer blijken dat die kerel zelf zijn café in brand wou steken. Het Vlaams Blok heeft een beetje een reputatie op dat vlak...
Weer? Dan mag u mij eens vertellen wanneer Deforche in het verleden veroordeeld werd om zijn eigen kroeg in brand te steken?
Oud 6 augustus 2004, 11:51   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Afrekening binnen het milieu... Jajaja, ook alle andere aanslagen en bekladdingen waren "afrekeningen binnen het milieu"...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be