![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Gisteren ondervroeg Vlaams volksvertegenwoordiger Wilfried Vandaele (N-VA) in de plenaire zitting van het Vlaams parlement minister van Media Ingrid Lieten over de plannen van Mediahuis om 205 banen te schrappen. Voor de zomer maakten Corelio en Concentra bekend dat ze in de toekomst niet enkel samen kranten zullen drukken –wat ze nu al doen-, maar dat ze nu ook samen kranten gaan maken. De nieuwe vennootschap kreeg de naam Mediahuis.
Wilfried Vandaele: "De vraag rees of de verscheidenheid van ons medialandschap niet in het gedrang komt. De minister probeerde me toen gerust te stellen: het was positief dat de onderneming in Vlaamse handen bleef en de titels zouden blijven bestaan. Nu we vernemen dat 205 ontslagen zullen vallen, vraag ik mij opnieuw af of dat kan zonder de slagkracht van de redacties te ondergraven. Als het onderscheid tussen de kranten er straks nog enkel in bestaat dat de titels en de voorpagina's van elkaar verschillen, zoals destijds bij het Nieuwsblad, Het Volk en de Gentenaar op een bepaald ogenblik, dan komt de verscheidenheid wél in het gedrang." Vandaele wijst er op dat het hier uiteraard gaat om een privébedrijf en dat er nu eenmaal bedrijfseconomische wetmatigheden zijn. Maar dat neemt voor Vandaele niet weg dat de overheid, die zowel de schrijvende pers als de audiovisuele met enkele honderden miljoenen euro per jaar ondersteunt, haar bezorgdheid mag uiten over het verlies aan werkgelegenheid en over de verschraling van het informatieaanbod. "U hebt voldoende breekijzers om garanties te eisen", besloot Vandaele aan het adres van de minister. Contactinfo: Ferry Comhair, Woordvoerder N-VA-fractie Vlaams Parlement E-post: [email protected] Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA heeft niets te vrezen. De Noord-belgische regimepers zal nog altijd even radicaal anti-Vlaams blijven als voorheen. De aanvallen op de N-VA zullen zeker niet afnemen, alles wat tot onze Vlaamse kultuur en onze taal behoort zal blijvend geridiculiseerd worden. De geschiedenis zal nog altijd vervalst worden, de reële feiten zullen nooit het licht zien.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zou de Vlaamse overheid die kranten in leven moeten houden? En dan zeggen ze dat N-VA liberaal is.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke breekijzers en welke garanties ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verschraling? Die is er toch al lang. Hoe minder van die rommel, hoe beter.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...zal de economische realiteit door de regimekranten nog altijd niet gezien worden: namelijk dat ze kranten en tijdschriften maken voor een uitstervend leespubliek, en ze voor de jongere generaties compleet irrelevant zijn geworden. Er zullen nog wel een paar snoeirondes volgen in de mediawereld vooraleer ze het beginnen te snappen. De verlinksing van Knack bijvoorbeeld, heeft het aantal abonnementen ondertussen ver onder de 100.000 doen dalen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet kopen, niet lezen, niet naar kijken, niet naar luisteren! Hoe minder van die rommel, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad ja. De hele pers ademt nog de sfeer van de '68 generatie uit. De sfeer van de zelfverklaarde grote rebellen die tegen de maatschappij stampen maar ondertussen zichzelf schaamteloos verrijken via belastingsontduiking door hun commanditaire vennootschappen.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik leer iets bij, dank u! Nog een geluk dat u mij onzorgvuldig gelezen hebt. Ik had immers niet geschreven dat "banken aandeelhouders in de media" zijn. Ik had het over de adverteerders. |
|
![]() |
![]() |