Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2013, 09:05   #1
BBB
Banneling

Standaard O-VLD krabbelt in woorden terug, niet in daden

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...ign=newsteaser
Citaat:
Open VLD slaat mea culpa over 'pestbelastingen'

De belastingen op bedrijfswagens en op de liquidatiebonus zijn 'pestbelastingen' die de regering-Di Rupo beter niet had ingevoerd, zegt Open VLD-voorzitter Gwendolyn Rutten in een interview met De Morgen. Op het lopende partijcongres werd vrijdagavond beslist dat Open VLD geen verwijzing naar schaliegas opneemt in zijn ideologische Toekomstverklaring.
Geen woorden, maar daden , O-VLD. Duidelijk last van verkiezingskoorts.
Hier het volledige artikel in DM
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Bi...astingen.dhtml

Laatst gewijzigd door BBB : 23 november 2013 om 09:07.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 09:11   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Uit dat artikel:
Citaat:
"Pestbelastingen", zegt Open Vld-voorzitter Gwendolyn Rutten nu over die maatregelen. "Bij begrotingsbesprekingen moeten we elke keer opnieuw vechten tegen pestbelastingen die anderen voorstellen. Ik snap niet waarom je zulke pestbelastingen op tafel legt. Ik zie dat dit ons pijn doet."
Wel, ik snap nog veel minder waarom je ze dan goedkeurt, als je al niet snapt waarom iemand ze op tafel legt.

Ewel, ik vind dat toch straffe toeren hoor !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 09:16   #3
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBB Bekijk bericht
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...ign=newsteaser

Geen woorden, maar daden , O-VLD. Duidelijk last van verkiezingskoorts.
Hier het volledige artikel in DM
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Bi...astingen.dhtml
Dit zijn geen pestbelastingen,het waren eerder pestkortingen waar anderen die er niet van genoten voor mogen opdraaien.25 % liquidatietaks is heel schappelijk,ik heb geen bedrijfswagen en betaal belasting op elke eurocent die ik verdien.Waarom zou iemand dan geen belasting moeten betalen op een wagen die hij krijgt?
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 09:46   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Dit zijn geen pestbelastingen,het waren eerder pestkortingen waar anderen die er niet van genoten voor mogen opdraaien.25 % liquidatietaks is heel schappelijk,ik heb geen bedrijfswagen en betaal belasting op elke eurocent die ik verdien.Waarom zou iemand dan geen belasting moeten betalen op een wagen die hij krijgt?
In jou opzicht kan zo'n belasting gerust een jaloeziebelasting genoemd worden. De gewone man in de straat die in zijn zielige wereldje vol gevoelens als jaloezie leeft vergeet nogal snel dat het de bedrijven zijn die voor de welvaart van dit land zorgen en dat het snel gedaan kan zijn als ze er de brui aan geven omwille van de geschift hoge belastingdruk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 09:46   #5
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat er hem niet over of je het pestbelastingen vindt of niet, maar over de spreidstand waarbij je eerst de belastingen mee goed keurt en achteraf komt zeggen dat het eigenlijk pestbelastingen zijn, maar er dan ook verder niets aan doet. Wat zijn het nu? Eieren of joeng?
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:17   #6
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zelfstandigenpensioen is het antwoord op uw vraag.
Bedrijfswagen is belast via VAA + BTW aftrelbeperkingen
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:20   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBB Bekijk bericht
Het gaat er hem niet over of je het pestbelastingen vindt of niet, maar over de spreidstand waarbij je eerst de belastingen mee goed keurt en achteraf komt zeggen dat het eigenlijk pestbelastingen zijn, maar er dan ook verder niets aan doet. Wat zijn het nu? Eieren of joeng?
Ewel,
eieren van VLD �* la De Croo, die na de ministerraad zei dat hij de kritiek erop niet snapte;
joeng van VLD �* la Rutten, die de kritiek overneemt en herhaalt.

De VLD: altijd prijs. Van collectivistische belastingsregering tot liberaal kapitalisme.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:28   #8
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

De open VLD is al 30 jaar in hetzelfde bedje ziek:

Voor de verkiezingen grote woorden, na de verkiezingen eigenbelang.

Altijd al zo geweest, zal altijd zo zijn. Voor de verkiezingen klinken ze Vlaams en ondernemingsgezind, na de verkiezingen zijn ze belgicistisch en bouwen de overheidsinefficiënt verder uit
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:32   #9
Another Jack
Banneling

Standaard

Zolang een aantal liberalen niet beseffen dat je met een oppositiestem de liberale impact op het beleid niet vooruit helpt, zitten we inderdaad nog ver van een echt liberaal beleid...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:38   #10
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zolang een aantal liberalen niet beseffen dat je met een oppositiestem de liberale impact op het beleid niet vooruit helpt, zitten we inderdaad nog ver van een echt liberaal beleid...
De stemmen van de O-VLD in de meerderheid helpen de liberale impact op het beleid ook niet vooruit.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:39   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je niet Jack. Van een echt liberaal beleid , zonder grenzen en correcties, zou jij één van de eerste slachtoffers zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:40   #12
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
De stemmen van de O-VLD in de meerderheid helpen de liberale impact op het beleid ook niet vooruit.
Toch wel.
Getuige het electorale pak slag dat de PS te wachten staat, dat is niet omdat ze te links zijn, begrijp je?

Maar het kan altijd beter, de kiezer zal daarover beslissen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 november 2013 om 10:40.
Oud 23 november 2013, 10:42   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik begrijp je niet Jack. Van een echt liberaal beleid , zonder grenzen en correcties, zou jij één van de eerste slachtoffers zijn.
Hoe bedoel je?
Dat er geen scholen of leger meer zouden bestaan?
Oud 23 november 2013, 10:45   #14
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Getuige het electorale pak slag dat de PS te wachten staat, dat is niet omdat ze te links zijn, begrijp je?

Maar het kan altijd beter, de kiezer zal daarover beslissen.
Citaat:
Du côté wallon, le MR (-1,4%) et Ecolo (-1,5%) sont les deux grands perdants du sondage alors que le PS (qui reste numéro 1 avec plus de 30% des intentions de vote) et le CDH restent stables.
Inderdaad - een zware afstraffing voor de linkerzijde
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:45   #15
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het was een manier om een loonsverhoging te kunnen geven zonder nog eens extreem hoog belast te worden, de regering belooft nu te kijken naar een manier om de belasting op arbeid te verlagen op een andere manier.

Tja, vooruitdenken hebben ze dus niet gedaan, ik heb er geen probleem mee om bedrijfsauto's weg te belasten maar dan mag de belasting op arbeid niet zo hoog zijn.

De pest-belasting op bedrijfsauto's heeft trouwens meer gekost dan het opbracht want iedereen is overgestapt op kleine auto's of op echte bedrijfswagens, ze moeten dus op zoek naar nog meer geld.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:50   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je?
Dat er geen scholen of leger meer zouden bestaan?
In een ultra liberale wereld:
Alleen school voor diegenen die het kunnen betalen, dus het gros van de leerkrachten zonder werk.
Het leger wordt gereduceerd tot een elitaire troepenmacht met veel minder volk om nog mee te kunnen doen aan NAVO operaties.
Het gros van de miliyairen verliest dus zijn werk.

Dat is liberalisme zonder correcties Jack.
Oud 23 november 2013, 10:58   #17
BonBon
Banneling

Standaard

Er is overal wel een oplossing voor, dit model bv kan als camionette ingeschreven worden en heeft dus geen last van die hoge taxen op luxe wagens.

Oud 23 november 2013, 11:01   #18
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen school voor diegenen die het kunnen betalen, dus het gros van de leerkrachten zonder werk.
Het leger wordt gereduceerd tot een elitaire troepenmacht met veel minder volk om nog mee te kunnen doen aan NAVO operaties.

Fout, scholen zijn nodig om werknemers te leveren aan de bedrijfswereld, de liberalen zien dit dus als een noodzakelijke investering.

Die visie op het leger wordt gedeeld door quasi alle partijen denk ik, ze proberen het leger nu al decennia kleiner en efficiënter te maken.
Oud 23 november 2013, 11:03   #19
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik geloof eerder in een liberalisme met een overheid die kerntaken garandeert.
Onderwijs en veiligheid zijn zo'n kerntaken.

Wat jij daar predikt is libertarisme.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 november 2013 om 11:04.
Oud 23 november 2013, 11:08   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Fout, scholen zijn nodig om werknemers te leveren aan de bedrijfswereld, de liberalen zien dit dus als een noodzakelijke investering.

Die visie op het leger wordt gedeeld door quasi alle partijen denk ik, ze proberen het leger nu al decennia kleiner en efficiënter te maken.
Diegenen die ze kunnen gebruiken zullen een beurs krijgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be