Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2014, 22:53   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.478
Standaard Onlogische snelheidslimieten zetten aan tot overtredingen

Dat werd tijd dat dit ook eens duidelijk gezegd wordt.

Eindelijk gaan ze -mss- de V85 eens tegoei gebruiken en niet misbruiken zoals de SGVV # (STATEN-GENERAAL VAN DE VERKEERSVEILIGHEID).

Touring stijgt wat in mijn achting, nu dat ze het Scandinavisch model (V85) ondekt hebben en aanbevelen. Want studies pleiten die V85 al sinds de 90er jaren aan, tot in den treure.

Citaat:
http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1...page_blokboven

Scandinavisch model

Touring is voorstander van het Scandinavisch principe, waarbij men zich baseert op de evaluatie van het snelheidsgedrag van de weggebruikers. "Op basis van de snelheid van 85% van de voertuigbestuurders gaat men een snelheidslimiet bepalen. De meeste mensen passen immers inderdaad op een correcte wijze hun snelheid aan. Resultaat is dat veel minder mensen een overtreding begaan en vooral ook meer respect opbrengen op wegen waar de snelheid terecht wordt verlaagd tot 50 of 30 km/u, zoals in woonstraten en stedelijke gebieden."
# page 9, V85-metingen in tabel onderaan vooral bij gefnuikte 70- en 90-wegen:
http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...heid%20DEF.pdf

waar de SGVV# ons limieten die quasi tot 20 kmh lager liggen als de gemeten gemiddelde V85 (3 jaren) door de strot wil duwen
Citaat:
Doelstelling SGVV (personenwagens): v85 niet hoger dan snelheidslimiet + 5km/u in 2008
, ik noem dat pure pestmaatregelen zoals in het online artikel:
Citaat:
Pestmaatregel

"Wanneer de vastgelegde snelheidslimieten als onlogisch worden ervaren dan zijn er slechts 4 op de 10 voertuigbestuurders die deze limiet respecteren." Touring nam de proef op de som op zo een typische weg in ons land. "Onlogische snelheidslimieten komen over als een pestmaatregel, zeker wanneer op die specifieke plek snelheidscontroles gebeuren. Dan is het alsof het de overheid meer te doen is om geld binnen te halen, dan wel om iets te doen aan de verkeersveiligheid. Het gaat in hoofdzaak om wegen waar de infrastructuur veilig is en er geen of weinig conflictsituaties kunnen zijn tussen de verschillende weggebruikerscategorieën. Omgekeerd zijn er dan weer wegen die helemaal niet zo een veilige infrastructuur hebben, maar waar men dan weer wel 90/u mag rijden. Dat zou beter teruggebracht worden naar 70 km/u."
Citaat:
Dan is het alsof het de overheid meer te doen is om geld binnen te halen, dan wel om iets te doen aan de verkeersveiligheid.
Dat is niet alsof dat is op de meeste veilige wegen buiten de bebouwde kom een feit: kassa-kassa , Veiligheid: ZERO

Citaat:
"Onlogische snelheidslimieten zetten aan tot overtredingen"

Mobiliteitsorganisatie Touring steunt het voorstel om zomaar overal een veralgemeende snelheidsverlaging in te voeren op gewestwegen niet. "We hebben tijdens de bespreking van de aanbevelingen, die werden voorgelegd aan Minister Crevits, voorgesteld om de wegen te evalueren en op basis van de infrastructuur en de functie een snelheidslimiet te bepalen. Die limiet kan naar boven toe, maar ook naar beneden. Dat is ook wat men doet in Frankrijk en Scandinavië."

Touring benadrukt dat ze geen vrijgeleide wil geven aan snelheidsduivels, maar dat de snelheidslimieten flexibel moeten zijn en afgestemd op de functie en de inrichting van de weg. "Het voorstel werd zeer eenzijdig voorgesteld en daar vinden wij ons helemaal niet in", aldus Touring. "Bovendien moeten de 3 gewesten tot een eenvormig beleid komen voor wat de snelheidslimieten betreft. Daar werd niet over gesproken. "We stonden altijd al zeer sceptisch tegenover een vergaande regionalisering van de verkeersveiligheidsregels. Een oeverloze versnippering leidt meestal helemaal niet tot eenvoud, duidelijkheid en draagvlak."
[...]
# page 9 SGVV 2007
Citaat:

Doelstelling SGVV (personenwagens): v85 niet hoger dan snelheidslimiet + 5km/u in 2008

Tabel V85 metingen:
zelfs 19 tot 21 kmh hoger als de limiet in 2003-2004 (pestlimiet 70 kmh)...
bij 90 kmh ook tot 19 kmh hoger, anders 12 kmh

Snelheidslimiet v85 2003 v85 2004 v85 2005 Verschil met limiet
30 km/u 47 km/u 44 km/u 43 km/u + 13 km/u
50 km/u 65 km/u 62 km/u 61 km/u + 11 km/u
70 km/u 89 km/u 91 km/u 86 km/u + 16 km/u
90 km/u 109 km/u 102 km/u 102 km/u + 12 km/u
120 km/u Geen meetresultaten beschikbaar

De v85 wordt wel eens beschouwd als een indicator voor de acceptatiegraad voor bepaalde snelheidslimieten
. In principe zouden dan enkel bewuste snelheidovertreders sneller mogen rijden dan de v85. De ‘realistische’ doelstelling van de SGVV wordt voorlopig in geen enkele
snelheidscategorie gehaald
Tja pestmaatregelen door pure repressie kan men ook niet realistisch noemen, geen wonder dat die niet gehaald worden, en anno 2014 wslk nog altijd verre van niet. Maar zolang het maar geld opbrengt dan deert het niet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 maart 2014 om 23:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 11:55   #2
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Waaaw, dat is nieuws, zeg.

Er zijn veel wegen die teruggebracht zijn naar 50 waar men perfect nog 70 kan.

Overigens moeten ALLE weggebruikers zich houden aan de regels, maar ja, het BIVV en andere hyper politiek correcte onzin, nietwaar.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 13 maart 2014 om 11:56.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2014, 04:40   #3
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Hoe vaak en hoe lang gaan volwassen mensen die beweren geleerd te zijn en ontwikkeld nog als een kind van pakweg 3 jaar huilen en petten als er iets verboden, gereglementeerd of beboet wordt?
Tenslotte het gaat hier over verkeersregels die ieders VEILIGHEID moeten garanderen en elk individu moet daarin zijn EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID in nemen.

Het is puur het gemis aan sociaal gevoel of de misvormde versie* ervan die aanzetten tot overtredingen en niet een onlogische snelheidslimiet of een andere verkeersregel.

*de verantwoordelijkheid van mijn gedrag als individu of als verkeersdeelnemer is het gevolg van gedrag en de verantwoordelijkheid van anderen (externe factoren) en nooit van mijzelf.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 22:01   #4
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Hoe vaak en hoe lang gaan volwassen mensen die beweren geleerd te zijn en ontwikkeld nog als een kind van pakweg 3 jaar huilen en petten als er iets verboden, gereglementeerd of beboet wordt?
Tenslotte het gaat hier over verkeersregels die ieders VEILIGHEID moeten garanderen en elk individu moet daarin zijn EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID in nemen.

Het is puur het gemis aan sociaal gevoel of de misvormde versie* ervan die aanzetten tot overtredingen en niet een onlogische snelheidslimiet of een andere verkeersregel.

*de verantwoordelijkheid van mijn gedrag als individu of als verkeersdeelnemer is het gevolg van gedrag en de verantwoordelijkheid van anderen (externe factoren) en nooit van mijzelf.

En nu in het Nederlands?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2014, 10:41   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat werd tijd dat dit ook eens duidelijk gezegd wordt.

Eindelijk gaan ze -mss- de V85 eens tegoei gebruiken en niet misbruiken zoals de SGVV # (STATEN-GENERAAL VAN DE VERKEERSVEILIGHEID).

Touring stijgt wat in mijn achting, nu dat ze het Scandinavisch model (V85) ondekt hebben en aanbevelen. Want studies pleiten die V85 al sinds de 90er jaren aan, tot in den treure.



# page 9, V85-metingen in tabel onderaan vooral bij gefnuikte 70- en 90-wegen:
http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...heid%20DEF.pdf

waar de SGVV# ons limieten die quasi tot 20 kmh lager liggen als de gemeten gemiddelde V85 (3 jaren) door de strot wil duwen , ik noem dat pure pestmaatregelen zoals in het online artikel:



Dat is niet alsof dat is op de meeste veilige wegen buiten de bebouwde kom een feit: kassa-kassa , Veiligheid: ZERO



# page 9 SGVV 2007 Tja pestmaatregelen door pure repressie kan men ook niet realistisch noemen, geen wonder dat die niet gehaald worden, en anno 2014 wslk nog altijd verre van niet. Maar zolang het maar geld opbrengt dan deert het niet.
Die limieten dienen enkel om meer inkomsten te genereren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2014, 11:05   #6
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die limieten dienen enkel om meer inkomsten te genereren.
U kunt het dus toch
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 02:09   #7
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Hoe vaak en hoe lang gaan volwassen mensen die beweren geleerd te zijn en ontwikkeld nog als een kind van pakweg 3 jaar huilen en petten als er iets verboden, gereglementeerd of beboet wordt?
Tenslotte het gaat hier over verkeersregels die ieders VEILIGHEID moeten garanderen en elk individu moet daarin zijn EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID in nemen.
EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID -> zoals u het met hoofdletters schrijft, ok: dus de regering bepaalt niet wat ik doe.

En hoe ver gaat deze veiligheid voor u? Als u hiervan zo werkelijk bent overtuigd, dan geldt er maar 1 snelheid, zijnde 0km/hr !!

Wat is er veranderd sinds enkele jaren terug dat alles 20km lager moest?
- het drukker verkeer -> brengt ons vanzelf tot stilstand.
- de slechte wegen -> fout van de (r)overheid die wat doet met al het geld bekomen van het verkeer? -> en daarna 2 keer snel een put toedicht omdat er een dodelijk ongeval was (= (on)opzettelijke doodslag + vernietigen van bewijslast).

Natuurlijk is dit enkel om de kas te spijzen.
__________________
- Stop de renovatieplicht
- slava Ukraini

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 17 maart 2014 om 02:11.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 05:21   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Hoe vaak en hoe lang gaan volwassen mensen die beweren geleerd te zijn en ontwikkeld nog als een kind van pakweg 3 jaar huilen en petten als er iets verboden, gereglementeerd of beboet wordt?
Tenslotte het gaat hier over verkeersregels die ieders VEILIGHEID moeten garanderen en elk individu moet daarin zijn EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID in nemen.

Het is puur het gemis aan sociaal gevoel of de misvormde versie* ervan die aanzetten tot overtredingen en niet een onlogische snelheidslimiet of een andere verkeersregel.

*de verantwoordelijkheid van mijn gedrag als individu of als verkeersdeelnemer is het gevolg van gedrag en de verantwoordelijkheid van anderen (externe factoren) en nooit van mijzelf.
Het feit dat er minder ongevallen gebeuren en dat er nog dagelijks zoveel mensen geflitst worden, bewijst misschien de stelling van Touring dat de snelheden op plaatsen onrealistisch laag zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 11:46   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het feit dat er minder ongevallen gebeuren en dat er nog dagelijks zoveel mensen geflitst worden, bewijst misschien de stelling van Touring dat de snelheden op plaatsen onrealistisch laag zijn.
Correctie: minder geregistreerde letselongevallen (met doden en ernstige gewonden) wegens talrijke parameters (maar hoofdzakelijk omdat de passieve en aktieve veiligheid van de auto´s enorm toegenomen zijn). "Vroeger" was het bij 30 kmh impact al minstens zwaargewond, nu is is het dikwijls officieel geen letselongeval.

Citaat:
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek..._slachtoffers/
Ongeval: een ongeval tussen twee of meer weggebruikers wordt beschouwd als één ongeval. Enkel de verkeersongevallen met doden of gewonden op de openbare weg zijn opgenomen in deze statistiek.
Het is wel een feit dat er # steeds meer ongevallen gebeuren (dus ook die met enkel materiële schade, die het hoofddeel uitmaken wslk 90 %).
De Belgische statistiek registreert deze materiële verkeersongevallen niet, zoals je hierboven kunt lezen.
Verzekeringen doen dat wel.
Daarom bron Assuralia nemen:
Citaat:
http://assuraliaatschool.wordpress.c...dan-wagenpark/

# Aantal ongevallen stijgt 2,5 keer sneller dan wagenpark

01/04/2011

tov de statistiek letselongevallen:
Citaat:
Verkeersongevallen met doden en gewonden, voor België en de gewesten, 1995, 2000, 2005, 2008-2012
1995 2000 2005 2008 2009 2010 2011 2012

Aantal ongevallen 50.744 49.064 49.313 48.827 47.798 45.918 47.946 44.193

http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...ersongevallen/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2014 om 11:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 12:47   #10
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het feit dat er minder ongevallen gebeuren en dat er nog dagelijks zoveel mensen geflitst worden, bewijst misschien de stelling van Touring dat de snelheden op plaatsen onrealistisch laag zijn.
Vooral staan flitsen op autosnelwegen, terwijl daar het minste ongevallen gebeuren.

Gewestwegen misschien beter inrichten, aanleggen, realistischere snelheden op invoeren?

Van mij mogen die allemaal naar 70 hoor. Maar dan wel gecompenseerd met 130 op de autostrades en 90-100 op ringwegen (geen 80).

Men moet ook de moet durven hebben om bij regenweer 110 in te voeren en 's nachts 150.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 17 maart 2014 om 12:51.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 13:48   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het feit dat er minder ongevallen gebeuren en dat er nog dagelijks zoveel mensen geflitst worden, bewijst misschien de stelling van Touring dat de snelheden op plaatsen onrealistisch laag zijn.
Dus het verbod op niet handfree bellen in de wagen is evenzeer “onrealistich” gezien 2 op de 3 autobestuurder dagelijks belt met de GSM in de wagen?

Misschien heeft het allemaal toch wel meer te maken met de mentaliteit van de auto-egoïsten.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 13:53   #12
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dus het verbod op niet handfree bellen in de wagen is evenzeer “onrealistich” gezien 2 op de 3 autobestuurder dagelijks belt met de GSM in de wagen?

Misschien heeft het allemaal toch wel meer te maken met de mentaliteit van de auto-egoïsten.
En de mentaliteit van de milieu-egoïsten dan?

Blind alles op de auto duwen, terwijl ze zeer goed weten dat het helemaal niet zo zwart-wit is.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 18:47   #13
Serafijn
Burger
 
Serafijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2014
Locatie: Leuven
Berichten: 196
Standaard

Ik leer nu zelf rijden, gezien ik m'n theoretisch rijbewijs gehaald heb in het najaar 2013, en ik moet zeggen dat ik me ook als beginnende chauffeur regelmatig stoor aan de snelheidsbeperkingen op bepaalde plaatsen.

Ik heb zowel voorbeelden gezien van waar de beperking omlaag als omhoog kan: alleen al op de Tiensesteenweg of N3, een gewestweg. In Lovenjoel, een dorp tussen Leuven en Tienen mag je aan 70 km door de dorpskern rijden, wat imo erg raar is, het is 1 van de enige plaatsen die ik weet waar je in de bebouwde kom niet af moet remmen. Echter gebeuren er regelmatig ongevallen aangezien er heel wat zijstraten zijn en daar ook heel wat verkeer uitkomt, de weg is gewoon niet geschikt om 70 te rijden, los van het feit dat het in een dorp altijd 50 km/uur zou moeten zijn max.

Verderop op die zelfde steenweg kom je zo'n 10 km lang geen enkel dorp tegen langs de steenweg, het is dan best raar dat je maar 70 km mag rijden op een uitstekende rijweg, zonder huizen in de buurt, en waar de weg zelfs een stuk een afwisselende 2de rijstrook krijgt.

Nog iets ergerlijk is dat er geen onderscheid gemaakt wordt in tijdstip. Op de autosnelweg is 120/130 km/uur goed voor gemiddeld verkeer, maar 's ochtends vroeg of 's avonds laat is er regelmatig geen kat op de baan, en dan zou de limiet makkelijk omhooggetrokken mogen worden naar 150/160, zonder dat dit gevaarlijk is. Uiteraard zou wie gewoon trager wilt rijden dit ook moeten kunnen doen maar dan wel op de rechterrijstrook . In Frankrijk wordt de max. snelheid ook naar beneden bijgesteld bij slecht weer (regen, sneeuw). Misschien is dat ook een interessant idee om de veiligheid te vrijwaren, zonder dat je op sommige plaatsen wel erg vreemde beperkingen krijgt

Voor alle duidelijkheid, zijn slechts bevindingen waar ik op kwam door enkel op de E40 en E314 gereden te hebben en in de omgeving van Leuven.
Serafijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 13:57   #14
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Hoe vaak en hoe lang gaan volwassen mensen die beweren geleerd te zijn en ontwikkeld nog als een kind van pakweg 3 jaar huilen en petten als er iets verboden, gereglementeerd of beboet wordt?
Tenslotte het gaat hier over verkeersregels die ieders VEILIGHEID moeten garanderen en elk individu moet daarin zijn EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID in nemen.

Het is puur het gemis aan sociaal gevoel of de misvormde versie* ervan die aanzetten tot overtredingen en niet een onlogische snelheidslimiet of een andere verkeersregel.

*de verantwoordelijkheid van mijn gedrag als individu of als verkeersdeelnemer is het gevolg van gedrag en de verantwoordelijkheid van anderen (externe factoren) en nooit van mijzelf.
Kan kloppen in sommige gevallen maar u zou zelfs de herinvoering van de red flag act kritiekloos aanvaarden?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 20:20   #15
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Vooral staan flitsen op autosnelwegen, terwijl daar het minste ongevallen gebeuren.

Gewestwegen misschien beter inrichten, aanleggen, realistischere snelheden op invoeren?

Van mij mogen die allemaal naar 70 hoor. Maar dan wel gecompenseerd met 130 op de autostrades en 90-100 op ringwegen (geen 80).

Men moet ook de moet durven hebben om bij regenweer 110 in te voeren en 's nachts 150.
En u in het Nederlands?

Hoewel het te laat zal zijn; doe misschien eerst die priem uit je ooghoek weg en herlees mijn post eens...
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 27 maart 2014 om 20:24.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 20:21   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat werd tijd dat dit ook eens duidelijk gezegd wordt.

Eindelijk gaan ze -mss- de V85 eens tegoei gebruiken en niet misbruiken zoals de SGVV # (STATEN-GENERAAL VAN DE VERKEERSVEILIGHEID).

Touring stijgt wat in mijn achting, nu dat ze het Scandinavisch model (V85) ondekt hebben en aanbevelen. Want studies pleiten die V85 al sinds de 90er jaren aan, tot in den treure.



# page 9, V85-metingen in tabel onderaan vooral bij gefnuikte 70- en 90-wegen:
http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...heid%20DEF.pdf

waar de SGVV# ons limieten die quasi tot 20 kmh lager liggen als de gemeten gemiddelde V85 (3 jaren) door de strot wil duwen , ik noem dat pure pestmaatregelen zoals in het online artikel:



Dat is niet alsof dat is op de meeste veilige wegen buiten de bebouwde kom een feit: kassa-kassa , Veiligheid: ZERO



# page 9 SGVV 2007 Tja pestmaatregelen door pure repressie kan men ook niet realistisch noemen, geen wonder dat die niet gehaald worden, en anno 2014 wslk nog altijd verre van niet. Maar zolang het maar geld opbrengt dan deert het niet.
De facto zijn het geen overtredingen. Die vermeende overtredingen zijn gecreëerd om geld in het laatje te brengen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 20:28   #17
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Kan kloppen in sommige gevallen maar u zou zelfs de herinvoering van de red flag act kritiekloos aanvaarden?
Voor zij ,net als ik, die niet meer wisten wat dat nu ook alweer was:


Tja.. als je de verantwoordelijkheid achter het stuur in de 21ste eeuw in het belachelijke wil trekken...
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 22:06   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Voor zij ,net als ik, die niet meer wisten wat dat nu ook alweer was:


Tja.. als je de verantwoordelijkheid achter het stuur in de 21ste eeuw in het belachelijke wil trekken...
Tja de "paardenbond" was toen wslk not amused.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 09:50   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Voor zij ,net als ik, die niet meer wisten wat dat nu ook alweer was:


Tja.. als je de verantwoordelijkheid achter het stuur in de 21ste eeuw in het belachelijke wil trekken...
Pleiten voor een realistisch beleid en kritiek hebben op overheidsbeslissingen is dus verantwoordelijkheid in het belachelijke trekken? Voor sommige mensen is alles wat van de overheid komt van goud, hoe absurd de regeltjes ook zijn.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 28 maart 2014 om 09:51.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:07   #20
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Pleiten voor een realistisch beleid en kritiek hebben op overheidsbeslissingen is dus verantwoordelijkheid in het belachelijke trekken? Voor sommige mensen is alles wat van de overheid komt van goud, hoe absurd de regeltjes ook zijn.
Ge verstaat me weer bewust verkeerd. Realistisch beleid ja ok, ga zelfs akkoord en heb ook kritiek op hoe de overheid de verkeersveiligheid "aanpakt".
Als je andere posts van mij gelezen hebt zou je dat moeten begrepen hebben.
De fixatie op snelheid is onrealistisch en verkeerd beleid.

En onrealistische voorbeelden van red flag zijn het in belachelijke trekken, goed voor een stand-up comedy show maar da's al.

Herhaling: de verantwoordelijkheid van verkeersveiligheid voor zichzelf en anderen ligt in de eerste instantie bij de persoon die de wagen of ander motorvoertuig bestuurd.
Dan pas komen de overheidsregels welke in feite maatschappij gestuurd en gesteund zouden moeten zijn net om die veiligheid te garanderen en bij overtreding of ongeval een juridische uitspraak te kunnen doen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be