![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik heb uit De Morgen moeten vernemen dat er een zware inhoudelijke twist bezig is binnen het Vlaams Blok over de te volgen strategie na de uitspraak van Cassatie. Het ziet er immers naar uit dat het Hof van Cassatie de uitspraak zal bevestigen. Het 'triumviraat' Van Hecke-Dewinter-Annemans wil dat de partij een nieuwe naam krijgt en dat de 'scherpe kantjes' waarvoor Roeland Raes al waarschuwde worden afgevijld. (Zoals steeds luidt het echter: "Aan de inhoud, het programma wordt niet geraakt. Maar de tactiek moet anders".
![]() In het andere kamp staat Filip De Man die de naam en het rebelse karakter van de partij wil behouden en elk pragmatisme afzweert. "Als we onze voorstellen afzwakken, vrees ik dat onze kiezers niet meer de moeite zullen doen om uit hun bed te komen om voor ons te gaan stemmen". De Man kiest voluit voor de 'confrontatie' en gelooft dat de andere partijen wel zullen inbinden. Hij denkt dat die het Vlaams Blok zijn partijdotatie niet zullen afnemen. "Eigenlijk zou het zelfs goed zijn dat men onze centen afneemt: dan halen we nog meer stemmen". Voorts zegt hij dat de partij het best vanuit de oppositie kan wegen op het beleid. Nog een teken aan de wand is dat (omhooggevallen) nieuwkomer Jürgen Verstrepen zwaar uithaalt naar De Man, die nochtans gewoon het woord van Dillen trouw blijft. Laat het klaar en duidelijk zijn: De Man is de man! ![]()
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 8 september 2004 om 17:00. |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Artikel 15ter van de wet van ' juli '89 op de partijfinanciering bepaalt dat, indien een partij door eigen toedoen of door toedoen van haar componenten, lijsten, kandidaten of gekozenen zondigt tegen het EVRM, de partijdotatie binnen de vijftien dagen moet worden ingetrokken, zo een tweetalige kamer van de RVS dat beslist. De dotatie kan worden ingetrokken voor een periode die niet korter mag zijn dan drie maanden noch langer dan één jaar.
Zo dodelijk zou een afnemen van de partijdotatie dus niet zijn... |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind dat het Blok absoluut n�*et van naam mag veranderen. Het gevestigde imago van een radicale partij (al was dat de laatste tijd soms wat aan het verwateren) zou rake klappen krijgen. Ook de uitspraken van de partijtop om een gematigde partij te vormen zullen niet in goede aarde vallen bij de Vlaams Blok kern. Het kan heel goed zijn dat er een nieuwe radicale partij gevormd wordt, met dezelfde naam (als dat mag).
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vrees dat het Vlaams Blok heus wel afhankelijk is van die dotatie. En van haar naam. Ik steun dan ook elk iniatief om de scherpe kantjes te verminderen.
Anderzijds ben ik niet van plan ijdel naast de kant te staan als het hof van Cassatie dit arrest niet verbreekt. Een goed georganiseerde betoging voor vrijemeningsuiting lijkt me dan ook aan de orde als België zegeviert.
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat ze nu maar eens moeten bewijzen dat het hen niet om het geld te doen is!
![]()
#6 |
Parlementslid
|
![]() Vanuit electoraal standpunt is het beter om nog meer water bij de wijn te doen. Ze kunnen daar alleen maar bij winnen, radicale stemmers zoals jullie zullen toch blijven op het Blok stemmen (er is namelijk geen alternatief) en de meeste stemmen zijn in het centrum te rapen (dat weet de heilige drievuldigheid van de partij ook). Een eigen partijtje beginnen is ook geen optie, kijk wat er in Nederland gebeurt met al die extreem-rechtse splinters.
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 8 september 2004 om 19:34. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Ik denk dat het toch een nieuwe naam wordt maak ik hoop dezelfde voorzitter of ander Gerolf Annemans.
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ach ach... Voor zover alles geen afgesproken spel is. Kwestie van de onrustige radicalen wat te sussen dat er met hen rekening gehouden wordt. Wie zegt dat de twee Filip's geen showtje opvoeren?
Overigens, het Vlaams Blok is maar een middel en zal niet eeuwig meegaan. |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Wat mij betreft is de naam niet zo belangrijk, de naam mogen ze veranderen als de standpunten maar behouden blijven. Eigenlijk een prachtige manier om heel het PC establishment voor schut te zetten : gewoon even de naam veranderen en op exact dezelfde manier verder doen. Al die lange procesjaren? Voor niets!
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 8 september 2004 om 22:47. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Het is maar wat ge 't noemt hé. Een Vlaams Blok light met superplus-inhoud of een Vlaams Blok superplus met light inhoud...
We zien wel wanneer het programma er is, en dan kunnen we oordelen.
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Laten we vooral die linkiewinkies van "de morgen" geen plezier doen om hier al een vete te beginnen! |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
het is alsof allah wil vermijden dak bij het blok in de buurt kom.... wacht maar jongen, de Nowan laat zich niet commanderen door iemand als u => nieuw boek: Mijn gesprek met Allah 8) ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Daarbij, ze zouden wel zot zijn om hun standpunten te gaan aanpassen :
1) Het is duidelijk genoeg gebleken dat de standpunten aanslaan. Opschuiven naar het midden is electoraal, moreel en principiëel geen slimme zet. 2) Wat hun standpunten en naam ook zullen zijn, ze gaan niet meer afraken van de stempel hen gegeven door de PC partijen. Dat hoeft ook niet : steeds minder en minder mensen trappen er nog in Ik wacht in elk geval vol spanning. En toch wel een tikkeltje ongerust ![]() PS : En die Verstrepen heeft godverdomme veel noten op z'n zang voor een straathond die ze uit compassie hebben opgenomen in het VB nadat hij door Verafstoot gebroodroofd was!
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 10 september 2004 om 05:16. |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ben dan ook al een paar jaar geen lid meer! |
|
![]() |
![]() |
#20 | |