![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() We hebben allemaal gezien wat er gebeurde met de Sinksenfoor en vandaag wordt er ook een kortgeding beslecht tegen het festival Tommorowland (http://www.knack.be/nieuws/belgie/33...al-139731.html).
De vraag die ik hier rond wil stellen is, hoe ver kunnen we meegaan in het beperken, verbieden etc. van activiteiten? Is een klacht van één persoon of enkelingen voldoende om iets af te schaffen of is dit de dictatuur van de laagste tolerantiegrens? Hopend op enkele interessante opinies.
Laatst gewijzigd door doremi : 24 april 2014 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Oh geloof me, Tomorowland is véél te populair bij jongeren en heeft veel te veel commercieel succes om zomaar 'verboden' te worden... Daar gaan ze niet meteen iets aan kunnen doen, hoor...
Trouwens, ik vind heel de heisa rond de Sinksenfoor nog steeds verwerpelijk. Het is een deel van onze cultuur, van de evenementen in Antwerpen, en enkel en alleen omdat er wat vadsige rijkeluizen in die buurt zijn gaan wonen, die nog geen piepje kunnen verdragen (en zich ook niet hadden geïnformeerd dat daar elk jaar de Sinksenfoor in de buurt komt staan) en die dan maar een grote bek opzetten en met geld beginnen te smijten. Normaal is het altijd een gedoe rond moslims dit en moslims dat, maar nu het eens op een deel van ons erfgoed aankomt, gaan ook hier wat zure peren op hun achterste poten staan. Hypocriet, hoor. Nogmaals, wat wil je dan? Alle evenementen afschaffen zodat kinderen geen eendjes meer kunnen vissen, geen Sint meer mogen zien, geen bloemenstoet meer (want dat is pure overlast en vervuiling, meneer), geen kerststalletjes... Het gaat in dit land snel een dooie boel worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals de mensen die een stuk grond kopen aan een spoorweg, autosnelweg, of dicht tegen een luchthaven, omdat de prijzen daar lager zijn. En dan maar klagen dat de treinen en auto's lawaai maken of dat ze last hebben van startende en landende vliegtuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spoor Oost staat nog leeg...
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Neem nu het voorbeeld van Tommorowland, daar zijn 7 mensen die het de moeite vinden om klacht in te dienen op x-tienduizenden omwonenden. Theoretisch juridisch moet je hier op ingaan (zelfs als één persoon klaagt) maar hiermee komen we toch sowieso uit dat de wil van diegene met de laagste tolerantiegrens (en dat is dan nog voor ieder individu anders t.o.v; wat die tolerantie moet gelden) gaat gelden. Dit is toch een moeilijk maatschappelijk probleem vind ik omdat je juridisch ergens een mechanisme als 'algemeen nut' moet gaan inbouwen.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vele Belgen zijn schuldig aan de stijgende onverdraagzaamheid in de samenleving. Ze roepen dat de overheid optreed bij de zogenaamde overlast van de ander, maar ze vergeten erbij dat hun eigen hobby alzo ook eens aan de beurt zal geraken om de kop ingedrukt te worden. Meer en meer wordt België een land waar elke voetstap aan een reglement onderworpen is, elke beweging geregistreerd wordt. Trek de lijn door en je zal merken dat het allesbehalve een aangename samenleving is waar dit land naar op weg is. En het is niet alleen de schuld van de regelgeefverslaving van de overheid, maar evenzeer van de pietleuterigheid van de bevolking zelf.
Kijk bv. maar eens hoe er op dit forum tekeer gegaan wordt als jongeren een misstap begaan. Men wil hen bijna als misdadigers hangen. Alé Belgen...links rechts links rechts links rechts links rechts links rechts links rechts links rechts links rechts Jullie hebben er zelf om gevraagd. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 april 2014 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() De betrokken personen met naam en foto in de krant zetten. 't Zal rap gedaan zijn met reclameren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 24 april 2014 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een persoonlijke noot: tijdens de zomer worden er in mijn buurt constant 's avonds fuiven georganiseerd. De diepe bassgeluiden kan ik dan tot in mijn kamer horen. Maar geef ik erom? Nee. Ik vind dat dat echt zo'n zomers gevoel geeft, en als ik wil slapen, doe ik wel oorstoppen in. Zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank zij de Sinksenfoorklagers krijgt men dit nu overal.
Nog even wachten op de eerste klager die een schadevergoeding van ettelijke miljoenen euro krijgt omdat hij overlast heeft van een buurman die een scheet laat. Let maar op, lekker Amerikaans, de advokaten zullen nogal verdienen...
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bassgeluiden die je wakker houden geven een echt zomers gevoel... :trololololol:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 april 2014 om 18:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik u zo bezig hoor moeten er repressailles getroffen worden tegen mensen die niet kunnen slapen door het overdreven burengerucht.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of aan de nachtclubs die mij ladderzat bleven voeren, al had ik nog een babyfaceke van een 14 jarig manneke.... Alles wat misliep in mijn leven is gewoon hun schuld ![]() En van de dioxine kippen? Jaren heb ik vergiftigde kippen gegeten terwijl onze eerste minister daar weet van had! Laatst gewijzigd door Peche : 24 april 2014 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |