![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Detail tekst: Citaat:
Citaat:
![]() Of ziet hij dat misschien als een 'gevaarlijke' keuze die sommigen zouden durven maken in de zin van: Ik wil naast dienen bruine niet zitten en naast die Marokkaan of Turk en al die andere allochtonen ook niet, weg ermee!! Ik wil naast dat mooie blonde meisje met de blauwe ogen zitten. ![]() Of zo van: Ik wil naast die niet zitten want die laat scheetjes. Of: Ik wil daar niet naast zitten van ik kan zijn/haar kop niet zien. Gaat dat wel goedkomen dan? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Racisme in de praktijk noem ik dit.
Dergelijke scholen verdienen hun erkenning ingetrokken te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Belachelijk idee. Ze zullen later ook met collega's moeten werken van wie ze het gezicht niet kunnen zien.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 16 juni 2014 om 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad een GROTE stap te ver! Op de school van mijn jongste dochter mogen ze bv. ook 4 namen opgeven van kindjes met wie ze graag volgend jaar in de klas zouden zitten. Maar zelfs een "voorkeursleerkracht" opgeven is al taboe, net omdat dat al gezien wordt als een afwijzing van de andere leerkracht.
Als een school gaat toegeven aan persoonlijke antipathieën, is het hek van de dam. Ik vraag me trouwens af welke ouder hier aan zou meewerken en mee de namen zou invullen van "ongewenste" medeleerlingen? Trouwens: de kinderen laten hun lijstjes aan elkaar zien. Je zal maar het kindje zijn dat verschillende keren als negatieve keuze vermeld staat.... ![]() Laatst gewijzigd door Miauw! : 16 juni 2014 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het systeem heeft niets met racisme te maken. Ik heb persoonlijk meegemaakt hoe mijn kinderen een lijst mochten maken met wie ze het jaar nadien graag in de klas zouden willen zitten. Elk kind geeft twee a drie 'voorkeuren'.
Hier wordt uiteraard rekening mee gehouden in de mate van het mogelijke, maar niet meer dan dat. En ook de ouders worden gevraagd wat ze ervan denken. De bedoeling is dat 'vriendjes' samen in een klas gaan zitten. Dat is bevorderend voor hun motivatie om naar school te gaan. Want wanneer vier kinderen constant samen zijn en er opeens eentje in een andere klas moet gaan zitten terwijl zijn drie vriendjes samen in de parallelle klas zitten kan dit ten koste gaan van zijn geluk en van zijn resultaten. Ook de klassieke 'vijandjes' die constant ruzie hebben kunnen beter niet samen zitten. Ook daar wordt rekening mee gehouden. De praktijk leert dat zo'n kinderen na een tijd beter overweg kunnen met elkaar wanneer ze niet de ganse dag in dezelfde klas zitten. Tenslotte krijgen 'eenzame' kinderen, of kinderen die het moeilijker hebben om vrienden te maken, de kans om bij hen te zitten waarmee ze zich 'gemakkelijker' voelen. Ook dat werkt bevorderend, zoals is gebleken. Gezien de meeste scholen meer dan één klas per leerjaar hebben, is dit systeem alleen maar goed. Ik zie echt geen reden tot bezwaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leerkrachten houden echt zelf ook wel rekening met moeilijke relaties, daar is geen negatieve voorkeurslijst voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is een positieve keuze weldegelijk beter.
Alles is goed om schoolmoeheid te vermijden. Je moet er tenslotte ongewenst 12 jaar van je leven doorbrengen in een hoogst kunstmatige omgeving.
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de lagere school waar mijn kinderen school lopen gebeurt de indeling simpelweg alfabetisch. Al de rest wordt genegeerd.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is aan een prive persoon, (volwassene of kind) totaal niet verboden om te discrimineren. Dat doen we dagelijks. Enkel de staat of de staatsfunctionarissen (leerkrachten vb.) mogen niet discrimineren. Kinderen hun voorkeur laten opschrijven kan effektief voor aangenamere klassen zorgen, waarbij de gedoodverfde zondebokken een andere mogelijkheid krijgen, wat ook positief kan gezien worden. Wat echter totaal uit den boze is, en ik vraag me af waar de drie hersencellen van de leerkrachten zitten die dat hebben toegestaan, is het uitsluitingsmechanisme handhaven: welke mensen wil je NIET in de klas. Dat is niet meer het recht op discrimineren. Dat is kinderen bewust leren anderen uit te sluiten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou bijna met plezier "van zwanaken" heten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn deelneming aan uw kinderen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er bv. 40 kinderen over 2 klassen te verdelen zijn, krijgt de juf die een kind dat veel aandacht vraagt in haar klas krijgt, er 19 en de andere juf 21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak bezwaar tegen de achterlijke cultuur waaruit sommigen komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Er is toch iemand die gewoon een routine kan schrijven die gewoon uit een dataset van 40 namen twee random groepen van 20 kan kiezen, hoop ik
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Be carefull what you wish for: de beste remedie tegen schoolmoeheid is de school afschaffen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het kliekje van de kleuterklas werd dus gescheiden.
Voor geen enkel kind was dit een probleem. Ze zien/zagen elkaar voortdurend tijdens de speeltijd en er zitten nu eenmaal genoeg bekende gezichten in de klassen. Kinderen op die leeftijd passen zich ook snel aan. Wat in het begin 'spijtig' was, is nu onbenullig geworden.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |