Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2014, 08:14   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Zeshonderd agenten bestraft in 2013

Bron

Detail tekst:

Citaat:
De tuchtraad van de politie heeft vorig jaar 675 dossiers behandeld van agenten die zich hadden misdragen. In 74 gevallen werd geen straf uitgesproken, in de andere 601 dossiers kregen de agenten wel een sanctie. Dat staat vandaag in Het Nieuwsblad.
En dat zijn die mensen met een wat men noemt: een voorbeeldfunctie

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juli 2014 om 08:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 08:32   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Laatste zin van je link:

Citaat:
Bij agenten die buiten dienst bestraft werden, ging het vaak om alcoholmisbruik.
Mijn eerste gedacht was: wat hebben ze daarmee nu te maken, als je alcoholmisbruik voorgehad hebt buiten het werk ?
Maar inderdaad: je zal maar een ongeval hebben met een dronken tegenpartij, en die flik vindt dat zo erg eigenlijk niet dat hij die niet doet blazen ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 juli 2014 om 08:33.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 11:09   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laatste zin van je link:

Mijn eerste gedacht was: wat hebben ze daarmee nu te maken, als je alcoholmisbruik voorgehad hebt buiten het werk ?
Maar inderdaad: je zal maar een ongeval hebben met een dronken tegenpartij, en die flik vindt dat zo erg eigenlijk niet dat hij die niet doet blazen ...

.
Ja inderdaad, ik dacht dat eerst ook.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juli 2014 om 11:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 19:43   #4
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Tsja, zo lang de wet de overtreders ervan minder zwaar bestraft dan zij die voor het naleven ervan dienen in te staan, krijg je dit soort situaties.

Je zou als politieman bijna niet anders meer doen dan je ogen sluiten wanneer je iets ziet gebeuren. Vadertje staat is klaar om je kort te wieken en het burgerlijk klootjesvolk kijkt likkebaardend toe.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 20:30   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Tsja, zo lang de wet de overtreders ervan minder zwaar bestraft dan zij die voor het naleven ervan dienen in te staan, krijg je dit soort situaties.

Je zou als politieman bijna niet anders meer doen dan je ogen sluiten wanneer je iets ziet gebeuren. Vadertje staat is klaar om je kort te wieken en het burgerlijk klootjesvolk kijkt likkebaardend toe.
Er worden een aantal booswichten bestraft en jij krijgt het voor mekaar om die jongens hier voor te stellen als onschuldige slachtoffers.
Oud 4 juli 2014, 21:37   #6
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er worden een aantal booswichten bestraft en jij krijgt het voor mekaar om die jongens hier voor te stellen als onschuldige slachtoffers.
Helemaal niet, alleen stel ik mij ernstige vragen over het gros van de disciplinaire sancties die uitgeschreven worden die niet voortkomen uit boosaardig misbruik maar uit het vergeten van punten of komma's of het niet tot op het punt volgen van de geldende procedure terwijl het voor de burger een peace of cake is om - terecht of onterecht - een agent aan te klagen.
Oud 4 juli 2014, 21:47   #7
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Helemaal niet, alleen stel ik mij ernstige vragen over het gros van de disciplinaire sancties die uitgeschreven worden die niet voortkomen uit boosaardig misbruik maar uit het vergeten van punten of komma's of het niet tot op het punt volgen van de geldende procedure
punten en komma's zeg je ?

"De meeste sancties kwamen er voor raadplegingen van de politiedatabank voor privégebruik, dienstverzuim of insubordinatie."

Citaat:
terwijl het voor de burger een peace of cake is om - terecht of onterecht - een agent aan te klagen.
euheum.... net het omgekeerde zal je bedoelen ?
Het is voor een burger uiterst moeilijk wat te gaan beginnen tegen een agent.
Het zou al een vrij zwaar vergrijp moeten zijn gestaafd door meerdere getuigen of bewijsstukken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 21:54   #8
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

"De meeste sancties kwamen er voor raadplegingen van de politiedatabank voor privégebruik, dienstverzuim of insubordinatie."
Het gaat hier om de tuchtraad, die komt pas samen nadat een gesanctioneerde agent in beroep gaat tegen zijn sanctie.

Ondertussen worden er vele malen meer procedures opgestart die op niets berusten.

Citaat:
Het zou al een vrij zwaar vergrijp moeten zijn gestaafd door meerdere getuigen of bewijsstukken
Toch niet. Ik heb weet van voldoende voorbeelden waarbij een mailtje van een burger volstond om de hele mikmak in gang te zetten. En ook al wordt een agent niet altijd bestraft, het brengt toch nare gevolgen met zich mee.

Al moeten de rotte appels wel gesanctioneerd worden.
Oud 5 juli 2014, 06:37   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Dienstverzuim of insubordinatie ?
Omvat dat ook één keer te laat komen wegens overslapen ? "Je had het bevel om om 6 u te beginnen, en je hebt niet gehoorzaamd want je was pas hier om 6.05 uur ??

Verder wel akkoord dat ze streng zijn.
Pinten pakken in een café in plaats van de voorziene taak ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be