Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel belangenconflicten heeft Dirk van Gerven als ACW advocaat ?
1. Minstens één. 2 33,33%
2. Minstens twee. 2 33,33%
3. Geen. 1 16,67%
4. Geen flauw idee/geen mening. 0 0%
5. Prins Laurent for president. 1 16,67%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2014, 12:12   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard De belangenconflicten van Dirk van Gerven ( Advocaat ACW).

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ec...?eid=1.2109358

De christelijke arbeidersbeweging ontkent met klem dat ze geld verdiende aan het Arco-debacle, zegt de advocaat van het ACW Dirk van Gerven. "Het ACW heeft het geld deels geïnvesteerd in de organisatie zelf, en het overige geld heeft men gebruikt om een oplossing te vinden rond Arco.

Het probleem is dat er mensen geld verspeeld hebben. Door geld te misbruiken om een oplossing te vinden verspeel je nog meer geld.

wtf= Dirk van Gerven ?
1. Stafhouder NL Balie Brussel. ( de baas van de belangerijkste orde van de advocaten van België).
2. Voorzitter raad van toezicht FSMA.
3. Ondervoorzitter CEPANI ( Centrum arbitrage & medidatie).
4. Advocaat aan NL balie Brussel.
5. Advocaat aan de balie in New York.
6. Advocaat van Beweging.net ( nieuwe naam ACW).
7. Publiceert boeken over juridische thema's.

Bron: http://www.nautadutilh.com/nl/home/m...rven-van-dirk/

Tijd voor een forumbevraging.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 oktober 2014 om 12:15.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 12:16   #2
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet goed zijn redenering. Als ik mijn dividenten en winsten in iets anders beleg, dan heb ik geen winst gemaakt?
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 12:20   #3
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed zijn redenering. Als ik mijn dividenten en winsten in iets anders beleg, dan heb ik geen winst gemaakt?
Jij begrijpt geen advocaats?
Troost je, de meesten spreken dat smerige taaltje niet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 13:08   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

De christelijke arbeidersbeweging ontkent met klem dat ze geld verdiende aan het Arco-debacle, zegt de advocaat van het ACW Dirk van Gerven. "Het ACW heeft het geld deels geïnvesteerd in de organisatie zelf, en het overige geld heeft men gebruikt om een oplossing te vinden rond Arco.

Het probleem is dat er mensen geld verspeeld hebben. Door geld te misbruiken om een oplossing te vinden verspeel je nog meer geld.

wtf= Dirk van Gerven ?
1. Stafhouder NL Balie Brussel. ( de baas van de belangerijkste orde van de advocaten van België).

Winst herinvesteren is geen winst.
Benieuwd hoe de belastingen daarover denken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 13:12   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het geld dat het ACW gekregen heeft als kapitaalvergoeding ( dividenden & winstbewijzen) op hun Groep Arco en Dexia investeringen is deels in de portefeuille van Dirk van Gerven terecht gekomen. Dat geld kan dus niet meer gebruikt worden om degenen die zich door het ACW gedupeerd voelen te vergoeden.

Dat is mijn interpretatie van de advocatenpraat van Dirk van Gerven als hij het heeft over het vinden van een oplossing rond Arco. Waar hij juist op doelt met de investering binnen de organisatie zelf door het ACW is mij onduidelijk.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 oktober 2014 om 13:22.
Oud 4 oktober 2014, 13:54   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
04/10/2014

Het ACW, intussen omgedoopt tot Beweging.net, komt veel beter weg uit het Arco*debacle dan de coöperatieve aandeelhouders. De beweging haalde in totaal 387,7 miljoen uit de Arco Groep - 2,2 keer zo veel als er werd ingestopt - via dividenden en winstbewijzen.

'ACW maakte dikke winst met Arco'

Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad, die verwijzen naar berekeningen van Deminor.

Volgens de kranten komt de christelijke arbeidersbeweging niet alleen beter uit het verhaal dan algemeen aangenomen wordt, het komt eruit met fikse winst. Alleen al met dividenden ontving het ACW 154 miljoen euro. De coöperatieve vennootschap Arcofin betaalde in sommige jaren zelfs een dividend-rendement uit van 12 procent en meer. Tel daarbij de vergoedingen via de winstbewijzen en de afkoop ervan en de totale vergoeding komt uit op 387,7 miljoen euro. Terwijl het ACW bij de Arco-vennootschappen 183 miljoen euro inbracht. Het ACW heeft haar belegging meer dan verdubbeld teruggekregen.

Particulieren

De particuliere coöperanten komen er in regel veel bekaaider vanaf, maar wat opvalt is dat dit niet het geval is voor alle particulieren. De meerderheid had aandelen van de coöperatieve vennootschap Arcopar en kijkt doorgaans aan tegen zware verliezen. De particulieren die aandeelhouder waren van het kleinere Arcofin kregen dan weer mooie dividenden en recupereerden in vele gevallen hun inleg.

Deminor heeft op 30 september namens een aantal aandeelhouders een zaak aangespannen. Volgens Deminor werden die klanten slecht en soms foutief ingelicht.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ac...al-434237.html
Oud 4 oktober 2014, 14:04   #7
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik geloof eerder in deminor dan in het ACW en zijn woordvoerder. Het zijn en blijven tseven = onbetrouwbaar.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 14:53   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wtf= Dirk van Gerven ?

Citaat:
en het overige geld heeft men gebruikt om een oplossing te vinden rond Arco.
En die oplossing is?

Als er daar dan toch een massa geld is tegengesmeten, waar is die oplossing dan en uit wat bestaat ze?
Oud 4 oktober 2014, 15:56   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En die oplossing is?

Als er daar dan toch een massa geld is tegengesmeten, waar is die oplossing dan en uit wat bestaat ze?
Dat lijkt me nogal wiedes: aan advocaten die ervoor moeten zorgen dat de N-VA het zwijgen wordt opgelegd en de bedrogen klanten zwijgen.
Oud 4 oktober 2014, 16:28   #10
Fakteur
Vreemdeling

Standaard

De man speelt met vuur en eigen leven
Fakteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 17:09   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me nogal wiedes: aan advocaten die ervoor moeten zorgen dat de N-VA het zwijgen wordt opgelegd en de bedrogen klanten zwijgen.
Het valt inderdaad wel sterk op dat we peter dedecker niet meer alle dagen op de barricades zien staan over dit thema. Eigenlijk al niet meer sinds de verkiezingsdag.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 18:08   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het valt inderdaad wel sterk op dat we peter dedecker niet meer alle dagen op de barricades zien staan over dit thema. Eigenlijk al niet meer sinds de verkiezingsdag.
Peter Dedecker (N-VA) laat van zich horen via twitter:

'Coöperanten verloren veel meer dan ACW' #arco #ds http://www.standaard.be/socialshare/...c3d7ade8c69b4c

Sterke presentatie van CEO ArgenX op #vfbcongres: straffe technologie, slimme strategie en goede vragen van geïnformeerd publiek. Leerrijk

Bron: Twitteraccount Peter Dedecker 04.10.2014.

Peter Dedecker zit dus op een congresdag van de Vlaamse Federatie van Beleggers te kijken hoe hij zijn N-VA inkomen kan beleggen.

Oud 4 oktober 2014, 18:13   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou hij? Iedereen ziet dat CD&V een vuil spelletje speelt om via een speciale ARCO-belasting op vermogens de ACW-maffia tegemoet te komen en daardoor de regeringsformatie blokkeert. En dat wordt stilletjes naar de pers gelekt. Lees het artikel over Dexia in Trends deze week eens, je zal nogal ogen trekken.
Goede raad in de politiek: als de tegenstander zichzelf aan het kapotrijden is moet je daar niet tussenkomen. CD&V maakt echt geen goede beurt met haar ARCO obsessie.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 18:18   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Waarom zou hij? Iedereen ziet dat CD&V een vuil spelletje speelt om via een speciale ARCO-belasting op vermogens de ACW-maffia tegemoet te komen en daardoor de regeringsformatie blokkeert.
Zit N-VA nog steeds met CD&V over deze "speciale ARCO-belasting op vermogens" te onderhandelen om de "ACW-maffia" te gemoed te komen ? Peter Dedecker mag hier wel eens duidelijk over communiceren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En dat wordt stilletjes naar de pers gelekt. Lees het artikel over Dexia in Trends deze week eens, je zal nogal ogen trekken.
Goede raad in de politiek: als de tegenstander zichzelf aan het kapotrijden is moet je daar niet tussenkomen. CD&V maakt echt geen goede beurt met haar ARCO obsessie.
Ik heb het artikel in Trends gelezen. Kan je even duiden wie je bedoelt met "tegenstanders" ?

Oud 4 oktober 2014, 19:35   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag me één man noemen die dag na dag op de barricades staat met het zelfde thema.

En neen, Dedecker dimt niet sinds verkiezingsdag maar sinds het ACW klacht tegen hem neerlegde.

We zullen wel zien in hoeverre de N-VA betreffende Arco "compromisbereid" is. Die schone Belgische eigenschap die Belgische nationalisten zo roemen, en waar de N-VA volgens dezelfde Belgische nationalisten véél te weinig kaas van heeft gegeten.
Oud 4 oktober 2014, 20:24   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag me één man noemen die dag na dag op de barricades staat met het zelfde thema.

En neen, Dedecker dimt niet sinds verkiezingsdag maar sinds het ACW klacht tegen hem neerlegde.

We zullen wel zien in hoeverre de N-VA betreffende Arco "compromisbereid" is. Die schone Belgische eigenschap die Belgische nationalisten zo roemen, en waar de N-VA volgens dezelfde Belgische nationalisten véél te weinig kaas van heeft gegeten.
Je hebt er duidelijk plezier in.

Oud 6 oktober 2014, 09:09   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb hierboven de recentste communicatie van Peter Dedecker aangaande zijn aanval op het ACW aangehaald. Dat is maar toch maar povertjes. Hij moet onderdoen voor Deminor... Als je Peter Dedecker niet volgt op Twitter had je niets van hem gehoord omtrent het ACW.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 oktober 2014 om 09:09.
Oud 17 juni 2016, 18:22   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ec...?eid=1.2686667

"Bij het aanvaarden van de vertegenwoordiging van de heer Piqueur heeft Dirk Van Gerven nauwgezet de deontologische en wettelijke regels die op hem van toepassing zijn, onder meer wegens zijn functie als voorzitter van de raad van toezicht van de FSMA, geëerbiedigd en nadien steeds ten volle nageleefd", stelt hij in een mededeling.

Het kantoor van Dirk Van Gerven zal in afwachting van de aanstelling van een nieuwe advocaat door Piqueur de komende dagen de hoogdringende zaken behartigen. Dirk Van Gerven komt hierin niet langer persoonlijk tussen.
"

Het zou aangewezen zijn dat eens een doorlichting komt van het kantoor van Dirk Van Gerven. Dat hij in zijn kantoor niet geraadpleegd zou worden voor zijn cliënt Piqueur lijkt mij onwaarschijnlijk. Na het afhandelen van hoogdringende zaken krijgt Piqueur van de FSMA toezichtraadvoorzitter een collega-advocaat om zijn misdrijven verder te zetten.

Om een klacht in te dienen tegen advocaat Dirk Van Gerven kan je terecht bij stafhouder Dirk Van Gerven.

Dit kan niet zijn.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 juni 2016 om 18:30.
Oud 17 juni 2016, 18:49   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ec...?eid=1.2686667

"Bij het aanvaarden van de vertegenwoordiging van de heer Piqueur heeft Dirk Van Gerven nauwgezet de deontologische en wettelijke regels die op hem van toepassing zijn, onder meer wegens zijn functie als voorzitter van de raad van toezicht van de FSMA, geëerbiedigd en nadien steeds ten volle nageleefd", stelt hij in een mededeling.

Het kantoor van Dirk Van Gerven zal in afwachting van de aanstelling van een nieuwe advocaat door Piqueur de komende dagen de hoogdringende zaken behartigen. Dirk Van Gerven komt hierin niet langer persoonlijk tussen.
"

Het zou aangewezen zijn dat eens een doorlichting komt van het kantoor van Dirk Van Gerven. Dat hij in zijn kantoor niet geraadpleegd zou worden voor zijn cliënt Piqueur lijkt mij onwaarschijnlijk. Na het afhandelen van hoogdringende zaken krijgt Piqueur van de FSMA toezichtraadvoorzitter een collega-advocaat om zijn misdrijven verder te zetten.

Om een klacht in te dienen tegen advocaat Dirk Van Gerven kan je terecht bij stafhouder Dirk Van Gerven.

Dit kan niet zijn.

Vive, dit is zonder meer de beste van je postings van de laatste (give or take) 3 jaar.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 18:52   #20
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Vive, dit is zonder meer de beste van je postings van de laatste (give or take) 3 jaar.
2!!
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be