![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Deze vraag begin je meer en meer te horen. Vandaag krijg je een premie voor het aankopen van een E-wagen of een hybride met heel weinig uitstoot. In eerste instantie zouden deze premies betaald moeten gaan worden door de verhoging van de taksen op dieslewagens. Er zal echter een moment komen dat er teveel E-wagens worden verkocht zodat ze de premies niet meer betaald gaan krijgen. Maar steeds meer mensen vergelijken dit met de groene stroomcertificaten van de zonnepanelen. Vanaf volgende maand zal iedereen mee moeten betalen voor de zonepanelen op het dak van zijn buurman. Ook al hebt u zelf geen zonnepanelen u betaalt mee. En wat met de steeds duurder wordende elektriciteit? Wat als er dagelijks massaal E-wagens op het net gaan aangesloten worden? De kerncentrale smaar nog wat langer open houden? Terug gas- en steenkoolcentrales opstarten = verleggen van het probleem uitstoot van wagens naar die centrales.
Volgens experts zal de oplaadbare elektrische wagen nooit doorbreken omdat er meer nadelen dan voordelen aan verbonden zijn. Vooral als er toch veel E-wagens -meestal dankzij premies en fiscale voordelen- zouden verkocht worden. De wagens op waterstof zouden dan wel de voordelen hebben maar niet de nadelen. Autobussen bouwer Van Hool gelooft in ieder geval in het waterstof verhaal en gaat niet meer alleen nog verder investeren in research van autobussen op elektriciteit. Ook sommige -nog steeds- groeilanden kijken niet naar E-wagens maar gaan verder reserach doen naar wagens op waterstof. In ieder geval het zal een ware concurrentiestrijd worden. En voor diegenen die niet in een duur en wild avontuur wensen te stappen en niet voor proefkonijn wil spelen : er zullen nog tientallen jaren diesel en benzine wagens blijven, van allerlei merken, in allerlei modellen en in alle kleuren die je maar kan bedenken. En aan rpijzen voor iedereen betaalbaar. En de olieprijzen zullen de eerste jaren laag blijven dus duur rijden zal het niet zo snel worden als sommigen ons willen laten geloven ![]() (deels overgenomen artikel) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
|
![]() Als men liever kiest een vervuilende wagen te kopen... heeft men er ook voor gekozen voor zijn directe vervuiling extra te willen betalen.
Voorlopig zullen enkel de dieselwagens geviseerd worden, maar later kunnen dat ook andere fossiele motoren worden. Nissan Leaf gaf bvb al een eigen 5000 € extra korting naast de Vlaamse van 5000 €. Trekt men 10.000 € van de aankoopprijs af is het ook geen wonder dat redelijk veel Nissan Leafs verkocht werden (ook 30 kWh, met een rijbereik van + 200 km). Het instapmodel Leaf (accu in leasing) was voor 17.811 € te krijgen. Citaat:
Die diesels zullen dan wel iets later de extra milieurekening gepresenteerd krijgen, ook door verhoogde accijnzen aan de pomp. Waterstof zal niet zo snel van de grond komen, het probleem blijft de bevoorrading, vandaag kost een waterstofzuil , ttz enkel 1 waterstofauto kan tegelijk tanken nog ca # 1 miljoen euro, men hoopt dit naar # 700.000 € te doen zakken (dixit Shell). Vergelijk dit met een Tesla-superchargerstation met 8-9 zware laadpalen die wslk minder dan 1/10 kosten of per "tankmogelijkheid" 100 maal minder. # bron: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2016 om 10:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() als ik nu een ferrari in mijn garage wil zetten, moet ik toch niet beschuldigd worden van het milieu te vervuilen ?
Er is toch maar één goeie maatstaf om de vervuiling te betalen, en dat is doodeenvoudig via de brandstof. Nu de brandstof zo keisnel naar beneden duikt, is er maar één goeie manier om die dalingen van BTW inkomsten volledig te compenseren of via reverse clicket systemen... de CO2 taks invoeren op ALLE fossiele grondstoffen inclusief kerosene en aardgas |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
|
![]() ... en niet vergeten de uitlaat naar binnen te richten. De vervuiler dient te betalen, niet onschuldigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Dat je ze moet opladen kan een hint zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() hoe doen ze dat elekriek maken zonder co2 emissie
met kernenergie zeker dus wie voor elektrische wagens is, is voor kernenergie full disclosure, kernenergie kan veilig volgens mij |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() hoe doen ze dat elekriek maken zonder co2 emissie
met kernenergie zeker dus wie voor elektrische wagens is, is voor kernenergie full disclosure, kernenergie kan veilig volgens mij |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
![]() Citaat:
Alleen de zotten trappen er nog in.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.667
|
![]() Altijd geweten dat de groenen de echte nazi's waren...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |