![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Er loopt voor een 50-tal moskeeën een erkenningsaanvraag.
Vraag is of dit eigenlijk wel zo een goed idee is om ze te erkennen? Wie gaat controleren wat er in die moskeeën verkondigd wordt? De strategie past volgens minister Geens in een filosofie van een 'meer geïntegreerde islam' Met deze uitspraak geeft de minister dus blijkbaar toe dat de islam weinig tot niet geïntegreerd is. Vraag is wat we onder die integratie moeten verstaan? Het artikeltje lees je hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Amia, over poco-beleid gesproken. Te veel radicalisme? Stop ze nog wat geld toe anders, dat zal alles oplossen...
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verschillende keren heb ik deze al weten te posten op forum dezes maar ik kan mij niet van de indruk ontmaken dat er velen zijn die hem nog niet gelezen hebben.
Er zijn al veel teveel moskeeën in België. Iemand die daar een boodschap aan heeft dat die uit de grond blijven rijzen als 'warme broodjes?' ![]() Moskeeën in België Executief van de Moslims van België Goed bezig die Geens (<- door Sarcasmus) Steek ze nog maar een handje toe Geens in het verder overspoelen en infiltreren in ons land. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2016 om 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij niet gelaten dat de moskeeën geld krijgen, dat is nu eenmaal de regel in Belgie.
Maar ineens, hoeveel is het, 3 miljoen vinden in tijden van zware besparingen, is andere koek. Het is een kwestie van te weten waar de prioriteiten zitten, hé, zeker bij een diepgelovige minister.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 februari 2016 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Erg hé dat die moslims wat geld krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voorheen juridisch consultant ACW verantwoordelijk voor de nog steeds niet afgehandelde Arco oplichting, huidig minister van justitie... only in Belgium |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is idd altijd verkeerd. elke financiering van godsdiensten met publieke middelen is een vergissing. (tenzij je mensen zelf een 'kerkbelasting' laat kiezen op hun belastingbrief) hier is daar een bijzonder goed voorbeeld van : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2518540 Laatst gewijzigd door Anna List : 18 februari 2016 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar niets tegen op zo'n kerkbelasting. Uw religie aangeven bij de overheid zodat een deel van uw belasting bij de gewenste kerk moskee of toekomt. Zielig trouwens die zogenaamde zuisten 3100 op 329000 Ijslanders... en dat voor 73 euro per jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En al dan niet geïntegreerde achterlijkheid, blijft achterlijk.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, erg, dat weggegooid geld om nog meer ambras op onze nek te krijgen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Homans is ook bezig met de erkenning van meer moskeeën. Bovenstaande wereldvreemheid die men Geens toedicht zit dan wellicht ook bij Homans, neem ik aan.
Citaat:
Voor mij houdt godsdienstvrijheid in dat bedienaren niet door de overheid worden bezoldigd, en andere vormen van subsidie evenmin gebeuren. Maar uiteraard moet men één lijn trekken voor alle religies. Het moet dan ook gelden voor katholieke pastoors, rabbijnen, ... Laatst gewijzigd door dalibor : 18 februari 2016 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hitler had zijn nazisme een godsdienst moeten noemen! Te vergelijken met Mohammed en zijn islam! Dan zaten ze hier nog... Godsdienstvrijheid, nietwaar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er is geen enkele reden om godsdiensten te financieren met publieke middelen. als ze niet zelfbedruipend zijn ... is dat dan niet t beste bewijs dat ze door god (en klein Pierke) verlaten zijn ? ps die cijfers zijn van vorig jaar, mja VRT hé, en t gaat over een beweging tegen kerkbelasting, niet echt over een geloof, ik zeg t er maar bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn de imams in de Turkse moskee aangesloten aan dyanet al betaald door Turkije. Ik vind dat voor een erkenning die boekhouding ook moet bekeken worden, waar gaan de centen naartoe? En wat met teksten die voor apartheid oproepen, met andere woorden, wat kan wel of niet met bepaalde teksten uit de Koran? Je kunt lastig zeggen dat die allemaal het samenleven bevorderen! Dus wat subidieeren we dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je dat niet gelooft, laat ons dan de belastingen en de sociale zekerheid scheiden. Een dienst voor de bruin mannen, gefinancierd door de bruin mannen en een dienst voor ons, de witte mannen, gefinancierd door de witte mannen. Ik teken direct. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er onduidelijk aan 'mij niet gelaten'?
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is meer dan tijd dat dat aangepast wordt... Erediensten zijn private 'ondernemingen', dat zij, zoals zovelen, hier en daar een subsidie krijgen voor een of andere activiteit, ok, maar niet meer dan dat.
![]() |