Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2016, 09:31   #1
coro
Parlementslid

Standaard Wat heeft Sven Mary niet los kunnen peuteren tijdens zijn 2,5 uur durend gesprek?

Bron

Wat als blijkt dat hij te weten was gekomen dat dit soort drama's op het lijstje van 'de slam' stond?

Hij kan misschien wel een compentente advocaat zijn, als "mens" stelt hij zeer teleur!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 12:36   #2
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belleke Trek Bekijk bericht
Mensen worden geen advocaat naar het schijnt.
Hij heeft kennelijk al zijn bedenkingen!
Bron
Oud 23 maart 2016, 12:44   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Hij heeft kennelijk al zijn bedenkingen!
Bron
Citaat:
Meester Mary heeft zijn cliënt maandag wel een bezoek gebracht in de gevangenis van Brugge. Donderdag moet Salah Abdeslam in Brussel voor de raadkamer verschijnen. Die zal dan beslissen of de man aangehouden blijft. Zijn advocaat gaf al aan dat hij de vrijlating niet zou vragen.
Wat een verrassing...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 maart 2016 om 12:44.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 12:52   #4
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Het is niet de taak van Sven Mary om iets los te peuteren. Dat is de job van de gerechtelijke diensten. Een advocaat moet daar boven alles onafhankelijk van blijven.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 13:01   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het is niet de taak van Sven Mary om iets los te peuteren. Dat is de job van de gerechtelijke diensten. Een advocaat moet daar boven alles onafhankelijk van blijven.
Ongeveer, hij moet ook hetgeen dat de politie los peutert zo goed mogelijk ontkrachten.

Daarom legt de verdachte in het algemeen best geen verklaringen af. Zeker in deze zaak, er volgt sowieso de maximumstraf.
Oud 23 maart 2016, 13:07   #6
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Uit het artikel onthoud ik dat een agressieve Ringo de Witte samen met Kim de Gelder in stilte heeft zitten bidden.
Mooi.
Oud 23 maart 2016, 13:19   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Uit het artikel onthoud ik dat een agressieve Ringo de Witte samen met Kim de Gelder in stilte heeft zitten bidden.
Mooi.
En naar de pers toe, allee, naar het volk toe klinkt, dat is een superbeveiligde gevangenis, daar kan niets gebeuren...
Oud 23 maart 2016, 14:41   #8
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Mijn mening : Sven Mary wordt door IS dik betaald om hun advocaat te zijn. Natuurlijk cash zodat hij het geld niet moet aangeven.
Of denk je dat Sven Mary die gasten gratis zal verdedigen?
Sven Mary en IS = twee handen op één buik!!!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 16:46   #9
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Als hij wist dat er effectief een aanslag zou worden gepleegd en niets ondernomen heeft, dan kleeft er volgens mij veel bloed van de 30 doden en alle andere slachtoffers aan zijn handen!

Nogmaals, als advocaat wellicht zeer competent maar als "mens"........
Oud 23 maart 2016, 17:10   #10
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Mijn mening : Sven Mary wordt door IS dik betaald om hun advocaat te zijn. Natuurlijk cash zodat hij het geld niet moet aangeven.
Of denk je dat Sven Mary die gasten gratis zal verdedigen?
Sven Mary en IS = twee handen op één buik!!!
Voor advocaten zijn dit soort beroemde misdadigers een ongeziene kans om hun waarde op te krikken. Ja die verdedigen ze soms gratis. Een advocaat is vrij in het bepalen van zijn honorarium zowel naar de hoogte als de laagte.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 17:16   #11
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sven Mary: 'Had ik dit geweten, dan was ik er misschien nooit aan begonnen'
Hij wist toch van de aanslagen in Parijs met meer dan 100 doden, en de rol van diegene die hij verdedigt daarin. Hoe schijnheilig kan je zijn?
Oud 23 maart 2016, 18:48   #12
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Hij wist toch van de aanslagen in Parijs met meer dan 100 doden, en de rol van diegene die hij verdedigt daarin. Hoe schijnheilig kan je zijn?
Ik begrijp zijn reactie wel. Hij werkt (en woont?) in Brussel. De verdediging van zijn cliënt kan er onder gaan lijden als hij zelf emotioneel betrokken is bij de zaak.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 08:03   #13
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En wie weet wist hij dat Bxl de volgende target was? Dan wordt het wel heel triest!
Oud 24 maart 2016, 08:28   #14
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Mooi.
Die Ringo de Witte zou een passe-partout voor de binnendeuren moeten krijgen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 08:57   #15
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Bron

Wat als blijkt dat hij te weten was gekomen dat dit soort drama's op het lijstje van 'de slam' stond?

Hij kan misschien wel een compentente advocaat zijn, als "mens" stelt hij zeer teleur!
Sven Mary, de perslekken, de grootspraak van de betrokken politici kan je gerust onder de categorie "De jacht met de fanfare op kop heeft niks opgeleverd" plaatsen.

Is het soms normaal dat men invallen moet vervroegen omdat de pers weer eens gelekt heeft, is het soms normaal dat de satelietwagens van de pers er eerder staan dan de politie ?
De grote koppen over "spijtoptant" heeft ervoor gezorgd dat men de aanslagen sneller uitgevoerd heeft dan gepland.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 09:17   #16
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Sven Mary, de perslekken, de grootspraak van de betrokken politici kan je gerust onder de categorie "De jacht met de fanfare op kop heeft niks opgeleverd" plaatsen.

Is het soms normaal dat men invallen moet vervroegen omdat de pers weer eens gelekt heeft, is het soms normaal dat de satelietwagens van de pers er eerder staan dan de politie ?
De grote koppen over "spijtoptant" heeft ervoor gezorgd dat men de aanslagen sneller uitgevoerd heeft dan gepland.
Als je al over 'iets positiefs' kan spreken is dat door hun (waarschijnlijk) vervroegd uitvoeren van hun plan een pak minder slachtoffers zijn gevallen. Paasuittocht, nog meer en krachtiger explosieven, misschien nog meer terroristen.....

Blijft dus de vraag of 'de slam' daar gewag heeft van gemaakt tijdens zijn onderonsje met 'de Sven'?

We zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen, maar als dat zo zou zijn, dan wens ik beiden niet al te veel goeds meer toe.
Oud 24 maart 2016, 11:24   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En ineens een wijziging in zijn houding:

cnn gebroken nieuws:

Citaat:
Paris attack suspect Salah Abdeslam is no longer cooperating with Belgian police and wants extradition to France as soon as possible, his lawyer says.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 11:34   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ineens een wijziging in zijn houding:

cnn gebroken nieuws:

Citaat:
Paris attack suspect Salah Abdeslam is no longer cooperating with Belgian police and wants extradition to France as soon as possible, his lawyer says.
Ik denk dat hij de Belgische gevangenissen en beveiliging niet vertrouwt en dat hij in de Franse veiliger zit

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 maart 2016 om 11:35.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 12:55   #19
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor advocaten zijn dit soort beroemde misdadigers een ongeziene kans om hun waarde op te krikken. Ja die verdedigen ze soms gratis. Een advocaat is vrij in het bepalen van zijn honorarium zowel naar de hoogte als de laagte.
Krikt hij hiermee zijn waarde op? Ja bij de Moslims maar toch niet bij andere bevolkingsgroepen. Ik blijf erbij, bij die man kleeft veel bloed aan zijn handen.

Citaat:
Mijn mening : Sven wist dat er een aanslag ging gebeuren. Misschien geen details maar zeker het tijdstip en locatie. Daar blijf ik bij, 100% van overtuigd! Maar dat zullen de inlichtingendiensten NOOIT gaan onderzoeken. Ze laten zelfs een zelfmoordterrorist gewoon vrij zonder enige vorm van controle.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 13:05   #20
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Krikt hij hiermee zijn waarde op? Ja bij de Moslims maar toch niet bij andere bevolkingsgroepen. Ik blijf erbij, bij die man kleeft veel bloed aan zijn handen.

Mijn mening : Sven wist dat er een aanslag ging gebeuren. Misschien geen details maar zeker het tijdstip en locatie. Daar blijf ik bij, 100% van overtuigd! Maar dat zullen de inlichtingendiensten NOOIT gaan onderzoeken. Ze laten zelfs een zelfmoordterrorist gewoon vrij zonder enige vorm van controle.
Als dat zo is, en indien hij dit voor zich heeft gehouden, dan moet je je de vraag stellen of hij medeplichtig kan gesteld worden! Er zijn, mijn inziens, grenzen aan het beroepsgeheim?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be