![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Als ik mij niet vergis krijgt men 15m³ gratis drinkwater. Echter wordt dat dit jaar niet afgetrokken van de eindfactuur.
Niet enkel de elektriciteit is opgeslagen, nu ook het water plus gratis drinkwater ingetrokken. De kracht van verandering werkt niet in de positieve richting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gratis drinkwater, daar lig ik niet wakker van. Ik lig eerder wakker van de factuur van waterzuivering en waterafvoer, vooral dan op plaatsen waar er geen riolering ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat water was niet gratis. Iemand betaalde daarvoor. Krijg jij bij je bakker de eerste drie broden van de maand "gratis" ? Je laat je vangen. Stel dat een kapper zou zeggen dat hij de eerste 20 haren op je domme kop gratis zou knippen, maar de volgende x aantallen niet natuurlijk. Wat zou je daarvan denken? Of je schoenverkoper: koop één schoen, en krijg de tweede gratis. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verniet, steendood!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Platte prijsverhoging voor de kleine verbruiker ten voordele van de grote verbruiker.
Meer is dit niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, we komen stilaan tot een conclusie:
de draadopstarter heeft niet veel moeite gedaan om te checken welke argumentatie minister Crevette (als mijn geheugen goed is, was zij het destijds) allemaal bracht in de pers, om aan te tonen dat het nieuwe systeem beter was dan het vorige. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Energie, water, telefonie, supermarkten, autorijden,... Voor vrijwel elk van deze zaken zit België bij de duurste landen. Ligt dit aan de huidige regering? Neen, de vorige regering heeft met het geld van anderen belachelijke cadeau's gedaan om de bevolking en hun kiesvee te paaien. Vroeg of laat moet iemand daarvoor opdraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wir schaffen das en de NVA liep mee. Verzorgde opvangplaatsen, gaf integratiecursussen en verzwijgt incidenten die plaatsnemen. Hoe zit dat met die 20 radicalisten? Zitten die hier nog op onze kosten? Misschien moeten we ons gewoon van mensen ontlasten in plaats van mensen door ander mensen te belasten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 september 2016 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want nu betaald IEDEREEN meer water.....dus wie is de winnaar van die afschaffing van dat GRATIS DEEL water ? En Schoofje.....wie betaald dan de GRATIS wifi in Antwerpen en de andere liberale steden in Vlaanderen ? Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 3 september 2016 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voor de helft. Hoe gaat het nu: ik voor een kwart, maar de zwembadvullers voor drie kwart. Dat is een goede vooruitgang. Wie betaalt de gratis wifi ? De dienst toerisme. Voor 't geen dat dat kost, trekken ze een veelvoud aan toeristen. Leeft gij eigenlijk in 2016 ? Of in 1976 ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat de gratis wifi betreft in de liberale en neoliberale steden: wie betaald voor de dienst toerisme ? Of leven partijslaafjes nog in het verleden, en geloven deze nog altijd in de onbevlekte Ontvangenis ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke meerwaarde levert de "investering" van gratis water eigenlijk op voor onze economie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minstens al meer dan 100 jaar.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging er over wie dat gratis gedeelte van het drinkwater betaalde. Niet over de hele waterfactuur van het gehele waterverbruik. Anders gesteld: het ging over de solidariteitsbijdrage in de waterfactuur. Nog anders gesteld: de solidariteitsbijdrage van vroeger is deels gewijzigd: er is een element bijgekomen om verbruikers aan te zetten hun grootverbruik te minderen. Omdat grootverbruikers relatief meer betalen voor hun hoogste schijven van waterverbruik. Ik vond dat een vrij zinnige maatregel, zelfs al kwam ze van een minister die geen nva-er was. .
|
![]() |
![]() |