![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze Belgische zaken zouden met grootschalig DNA-onderzoek opgelost kunnen raken.
Citaat:
Het onderwerp terug aansnijden is niet nieuw. Een DNA-staal vanaf de geboorte? "Eén grote DNA-databank voor alle inwoners van België" ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 augustus 2018 om 05:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een uitgebreid DNA onderzoek van het haartje gevonden bij het lijk van Annick Van Uytsel had mogelijk moeten zijn. Ronald Janssen had sneller gepakt geweest, daar is ongelooflijk geflaterd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen de draad van destijds herhalen (eigenlijk doet dit forum al jaren niets anders dan dezelfde onderwerpen herkauwen).
Ik ben voorstander van meer camera's en van iedereen een dna-staal. Niet omdat ik zelf nooit iets zou mispeuteren, maar vooral omdat als een andere iets mispeutert, het voor mij zoveel gemakkelijker is om mijn onschuld te bewijzen. Neem als vb. die moord in Knokke. Normaal gezien kwam de verloofde en hij alleen in het vizier. De camera's bewezen zijn onschuld. Het dna dat de dader achterliet, bewezen de onschuld van de verloofde nog veel meer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot die tijd lach ik eens goed met "uw gegevens zijn in veilige handen"
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() zou niet de eerste keer zijn dat via dna bewijs een onschuldige voor de fout in een of ander labo opdraait
![]() |
#7 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 augustus 2018 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gegevens zijn per definitie in onveilige handen. Denk bijvoorbeeld maar aan de wapens die door de flikken zijn gestolen en doorverkocht. Die jongens zijn officieel de grootste gangsterbende in Belgie. Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 augustus 2018 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Blijkbaar heeft er nog niemand over nagedacht dat door uw DNA ook uw onschuld kan bewezen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je werkelijk dat het gerecht zich nog ernstig bezig houdt met zaken waarin ze al een veroordeling hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
- Het DNA komt niet overeen met mijn DNA, einde verhaal? - Mijn DNA werd op slinkse wijze op het moordwapen aangebracht, en ik zit met een probleem? Het gegeven dat er 1 op 100000 keer een complexe malafide DNA-manipulatie gebeurt kan toch geen reden zijn om het kind met het badwater weg te gooien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Forensisch onderzoek en volgende ... Heb ik nu teveel CSI gekeken? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die duizenden vrijwilligers in Nederland, die hun dna vrijwillig afstonden, waardoor de vetzak in het vizier kwam, ook niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel getuigen zouden dat tonggedraai ook gezien hebben, wat dezelfde conclusie zou gegeven hebben: er werden tongen gedraaid.
|
![]() |
![]() |