![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verrassende zet van formateur De Wever. Hij vat coalitiegesprekken aan met Open VLD en s-pa. Een wat tegennatuurlijke coalitie, al hebben elk van die partijen al wel goed samengewerkt in Antwerpen. s-pa en Open VLD in de tijd van Janssens en N-VA en Open VLD in de voorbije periode.
Wat het voorstel van bestuursakkoord op vlakken als mobiliteit, wonen en sociaal beleid zal inhouden benieuwt me zeer. https://www.gva.be/cnt/dmf20181119_0...w-stadsbestuur
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever maakt zich op voor een federale regering die op dezelfde leest is geschoeid. Dus met de PS erbij en zonder de tsjeven. We zullen zien hoe zijn kiezers dat zullen verteren.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogelijk. Maar sta me toe als Antwerpenaar eerder naar het mogelijk akkoord zelf te kijken in plaats van naar de nationale neveneffecten.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() iedereen is blijkbaar al vergeten dat de N-Va gewoon met Sp-a bestuurde de afgelopen legislatuur ook op provinciaal vlak.
arme Kris Peeters. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben mekaar genoeg kunnen besnuffelen om nu te weten of er een kans in zit.
De defenestratie van Peeters moet zoet smaken. Jinnih triomfeert intern de sossen. Ze gaf al aan geen schepen te willen zijn onder De Wever. Voor wat zal ze wel gaan bij de federale verkiezingen? Hoe ambitieus is ze? Gaat ze alle voormalige sos-kopstukken in de wind zetten?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent al volledig geherconditioneerd tgo de sossen die nu terug de status van vriendjes krijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je ziet toch ook wel de nogal 'plots' doorgevoerde positie switch van onze forumwoordvoerder ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals verwacht.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tsja, dat wordt dan de bedelstaf. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Woont Kris dan nu terug in Puurs? In dat geval een en al schijnheiligheid.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever is God, die komt met alles weg.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat begint er anders twijfelachtiger en twijfelachtiger uit te zien.
Ergens met weg geraken of u laten vangen aan, dat lijkt mij eerder een goede weergave, van de huidige gang van zaken ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 november 2018 om 08:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet De Wever is God maar Michel. Vlamingen moeten hun plaats kennen in Belgique. En De Wever is een Vlaming.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Peeters verwacht dat N-VA, sp.a en Open Vld ook de toekomstige coalitie zullen vormen en zegt dat CD&V “zich klaar maakt voor constructieve oppositie”. Of hij zelf zal zetelen, liet Peeters op Radio 1 in het midden. “Ik blijf in Antwerpen wonen, maar ik wil ook de verjonging alle kansen geven.”" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Michel heeft de puntjes op de I gezet en laten weten waar de plaats van De Wever is. "Wij willen Willem weg. Wil Willem wijzer worden, wij willen Willem (misschien) weer". ![]()
![]() |