![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Elke centrumstad heeft er wel eentje bij mijn weten.
In Brugge liggen er tenminste ook daadwerkelijk stenen, maar op andere plaatsen is het vaker ordinaire macadam. Moeten die dan niet omgedoopt worden naar macadamstraat ? Discuzzz plzzz |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() In Lier zie ook nog veel steenstraten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ahja mo zahhhh joakkk ie in Breuhhe lihn wuk stroatsjshjhn biej dah dj akdasio j139i0oj2 fj09wsefjnklsefhaiejfhwae fj230ifjqwe0ioafvfddarg
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
De betreffende "steenstraten" zijn zeer oude wegen die tijdens de Roomse tijd met stenen aangelegd werden, de zogenaamde "heerbanen" (heer = leger). Deze wegen zijn ondertussen verschillende malen vernieuwd en kregen vaak een teerlaag. Het verloop is in enkele gevallen ook licht gewijzigd. Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het lijkt toch vooral een West-Vlaams fenomeen te zijn. Zo ken ik spontaan een
Steenstraat in Brugge, in Kortrijk, in Oostende. Maar wat met andere provincies ? Is er een Steenstraat in Gent bijv. ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Gent is er ook een. Een lange zelf.
Roeselare, Heule, Blankenberge, Meulebeke mag je ook aan je lijstje toevoegen. Ook allemaal West-Vlaanderen.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 31 maart 2021 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte IJslander
Het Vlaams Gewest telt eenenvijftig "Steenstraten" waarvan drieëntwintig in West-Vlaanderen (vetgedrukt). Aalst (Oost-Vlaanderen) Antwerpen Ardooie Beringen Bierbeek Blankeberge Borgloon Brakel Destelbergen Diksmuide Erpe-Mere Evergem Galmaarden Geetbets Geraardsbergen Gingelom Gistel Haaltert Halle Hament-Achel Harelbeke Heist-op-den-Berg Iper Ichtegem Knokke-Heist Koekelare Kortemark Kortrijk Kuurne Langemark-Poelkapelle Lede Lennik Lo-Reninge Lummen Meeuwen-Gruitrode (nu: Oudsbergen) Merelbeke Mesen Meulebeke Middelkerke Ninove Oosterzele Putte Riemst Roeselare Tielt Torhout Vilvoorde Vleteren Wetteren Zedelgem Zwalm Er wordt enkel rekening gehouden met "steenstraten" zonder bijkomende bepaling zoals bv. de Lange Steenstraat te Gent of zoals de leden van de vrijzinnige beleidsvereniging (VLD = PVV) zeggen: "Rue Longue des Pierres". Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amaai... daar heb je je werk van gemaakt.
Nu nog hetzelfde voor de Kerkstraat aub.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn steenstraten niet gevaarlijk?
Ik bedoel bij de zovele betogingen de laatste tijden. Met een steen kan je gooien of zie ik dat verkeerd? Misschien zal het géén straatbeeld meer bzijn mochten de 'leuke' stenen verdwijnen maar toch ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Aalst heeft er ook één. Dat weet ik nog.
Nog vaak gepasseerd vroeger om naar de stad te gaan.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.google.be/maps/place/Ste...51!4d4.0271337
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Dat is het huis uit de draad over lelijke huizen. Bij het zien van dit soort mislukte bouwsels, vraag ik me trouwens telkens af wie of wat daar woont.
![]() |
#15 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De naam kan dus beter aangepast worden naar Stenen Roomstraat. Klinkt ook veel beter dan Heerbaan. Citaat:
En er is zelfs een Malestroit maar die ligt in Frankrijk. Citaat:
Toppie bij Monopoly!! Citaat:
Toch wel jammer vind ik. Ter compensatie kan je in noodgevallen wel naar de Burgemeester Teerstraat in Oostzaan, maar dat is dan weer Nederland... Citaat:
Maar weer Nederland eh, dju toch... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lichtstraat. Citaat:
Achtstraße in Birkenfeld. Maar dan zitten we weer in Duitsland. Tenderstraat in Gent ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() De Steenstraat in mijn eigen stad Antwerpen was me geheel onbekend. Opzoeking leert dat deze straat in het district Ekeren ligt, dat vanwege zijn vrij ruraal karakter enkel formeel gesproken tot de stad behoort. Historisch, cultureel en sociologisch bekeken is het een dorp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Er was in de buurt een Turkse bakkerij. Ik ging daar mijn brood halen. De lelijke huizen in de Steenstraat, poog ik echter wel te vergeten.