Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 13 december 2004, 00:55   #1
Bollinasius
Burger

Standaard VB democratie

469 mensen laten stemmen voor een voorzitter, zonder tegenkandidaat ! Het commentaar op al de andere partijen kunde nu wel opbergen. Het masker valt weer maar eens af.

De top van het VB is duidelijk klootjesvolk van het hoogste gehalte.

Iemand mogen stemmen, mannen ?
Oud 13 december 2004, 02:10   #2
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollinasius
469 mensen laten stemmen voor een voorzitter, zonder tegenkandidaat ! Het commentaar op al de andere partijen kunde nu wel opbergen. Het masker valt weer maar eens af.

Nee, maar mijn kandidaat heeft toch gewonnen
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 13 december 2004, 02:16   #3
chinees
Vreemdeling

chinees's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar chinees
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Idem dito
chinees is offline  
Oud 13 december 2004, 02:35   #4
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Ik heb wel mogen stemmen en mijn kandidaat heeft ook gewonnen.
Straf hé.
Isegrim is offline  
Oud 13 december 2004, 02:35   #5
Bollinasius
Burger

Standaard

Zijn de kiekens en domme gansen nog niet naar het zuiden of overwinteren ze hier nu al ?

Ja mannen doet pijn zeker - jullie recht op vrije meningsuiting is duidelijk beperkt tot (e)-fora !!
Oud 13 december 2004, 02:40   #6
chinees
Vreemdeling

chinees's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar chinees
Standaard

Citaat:

Zijn de kiekens en domme gansen nog niet naar het zuiden of overwinteren ze hier nu al ?

Ja mannen doet pijn zeker - jullie recht op vrije meningsuiting is duidelijk beperkt tot (e)-fora !!
En maar klagen en zagen .
chinees is offline  
Oud 13 december 2004, 03:48   #7
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ach snulletje, wanneer er een grote consensus bestaat rond FVH wordt dat plots smalend een "stalinistische score" genoemd. Is consensus dan ondemocratisch ?
Leuklinkse kippen en domme ganZen zien natuurlijk liever vechtende honden over de straat rollen en dat pleziertje gunnen we ze lekker niet.
Als je dan toch zo geïntresseerd bent in zulke toestanden, slechts één adres :Melsenstraat Brussel, spektakel gewaarborgd, werkelijk het huis van vertrouwen.
Isegrim is offline  
Oud 13 december 2004, 04:07   #8
Jymem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Ach snulletje, wanneer er een grote consensus bestaat rond FVH wordt dat plots smalend een "stalinistische score" genoemd. Is consensus dan ondemocratisch ?
Nee, het feit dat er maar 1 kandidaat was, die dan nog door de partij zelf naar voren is geschoven, zonder ruimte te laten voor tegenkandidaturen, DAT is ondemocratisch.
Jymem is offline  
Oud 13 december 2004, 06:05   #9
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jymem
Nee, het feit dat er maar 1 kandidaat was, die dan nog door de partij zelf naar voren is geschoven, zonder ruimte te laten voor tegenkandidaturen, DAT is ondemocratisch.
Iedereen was vrij zijn kandidatuur te stellen, wat ook gedaan werd door Erland Pison. Trouwens het democratisch gehalte wordt niet bepaald door het aantal kandidaturen, maar door het feit dat iedereen zich als kandidaat kon aandienen.
Isegrim is offline  
Oud 13 december 2004, 08:25   #10
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Proficiat voor de smaak van al diegenen die voor die "Führer" gekozen hebben. Ze hebben zoveel verstand als mijn kippen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 13 december 2004, 10:00   #11
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Proficiat voor de smaak van al diegenen die voor die "Führer" gekozen hebben. Ze hebben zoveel verstand als mijn kippen...
Amaai, moeten dat nogal genetisch gemanipuleerde kippen zijn zeg!

Btw: mijn kandidaat heeft ook gewonnen tot groot jolijt van 100% van de leden.
Moet nogal een stalinistisch jolijt zijn geweest hé Lucienneke.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 13 december 2004 om 10:01.
Fieseler is offline  
Oud 13 december 2004, 11:12   #12
Bollinasius
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Leuklinkse kippen en domme ganZen zien natuurlijk liever vechtende honden over de straat rollen en dat pleziertje gunnen we ze lekker niet.
Als je dan toch zo geïntresseerd bent in zulke toestanden, slechts één adres :Melsenstraat Brussel, spektakel gewaarborgd, werkelijk het huis van vertrouwen.
Ach schertsfiguurke, verwacht je vechtende honden als alle leden van het VB mogen stemmen ? Verwacht je vechtende honden als er meer kandidaten zijn ? Natuurlijk zitten jullie met een probleem als er alleen maar honden in jullie partij zitten, honden die graag vechten dan nog !
Oud 13 december 2004, 11:54   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie was er destijds weer tegenkandidaat toen Patrick Janssens tot voorzitter werd gekozen?

Was er wel een ernstige tegenkandidaat toen Bart de Wever tot voorzitter werd gebombadeerd?

Hoeveel partijleden in EENDER WELKE PARTIJ laten zich NIET beïnvloeden, maar zelfs leiden, door de voorkeur die de top van hun partij laat blijken? En die gulhartig door de media wordt uitgebazuind?

Jongens toch, hou aub op met die onzin want de partijvoorzitters worden ALLEMAAL op voorhand aangeduid door hun PARTIJKOPSTUKKEN.
Veel verschil maakt de 'keuze van het stemmende partijlid' dus echt niet uit.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 december 2004 om 11:59.
Knuppel is offline  
Oud 13 december 2004, 11:58   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach schertsfiguurke, verwacht je vechtende honden als alle leden van het VB mogen stemmen ? Verwacht je vechtende honden als er meer kandidaten zijn ? Natuurlijk zitten jullie met een probleem als er alleen maar honden in jullie partij zitten, honden die graag vechten dan nog !
Leuk om zien wat fraais er allemaal aan de oppervlakte komt als iedereen vrij zijn mening mag uiten...

Niet VB-ers moeten, zo te zien, niet echt zwaar voor wél VB-ers onderdoen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 december 2004 om 12:00.
Knuppel is offline  
Oud 13 december 2004, 12:05   #15
Carmen
Burger

Carmen's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Carmen
Standaard

Wat ik wel bizar vond is het volgende. Zitten preken dat men niet wil dat je spreekt over VB, tot daar aan toe. Maar toch vreemd dat de partijvoorzitter zich van partijnaam vergist, niet?
Oud 13 december 2004, 12:09   #16
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

Erland Pison... nooit van gehoord die haalde 23 % tegen Vanhecke !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 december 2004, 12:12   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmen
Wat ik wel bizar vond is het volgende. Zitten preken dat men niet wil dat je spreekt over VB, tot daar aan toe. Maar toch vreemd dat de partijvoorzitter zich van partijnaam vergist, niet?
Vergissing? Hij wou gewoon duidelijk maken aan zijn achterban dat er niets is veranderd. Ik dacht dat dit duidelijk was.
solidarnosc is offline  
Oud 13 december 2004, 12:13   #18
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
ja, de macht der gewoonte... als uw kind plots van naam moet veranderen... blijft het nog altijd uw kind !

Vlaams-Blok-Belang... noem het in één adem... het doet deugd !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 december 2004, 12:18   #19
Carmen
Burger

Carmen's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Carmen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Vergissing? Hij wou gewoon duidelijk maken aan zijn achterban dat er niets is veranderd. Ik dacht dat dit duidelijk was.
Iets duidelijk maken, of afgaan. Tligt dicht bijeen zeker? Voor mij maakte hij niks duidelijk, voor mij kwam hij gewoon over als een koppig klein kind. Zo een ergelijk klein ettertje.
Als dat al deugd doet, gaat er iets fout vrees ik.
Oud 13 december 2004, 12:18   #20
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ik vind dit gewoon subliem...en anderhalf tot twee miljoen Vlamingen die zich een kriek lachen en een handvol rechters en CGKR-ers die weer wat meer gefrustreerd rondlopen en degenen waar ze schatplichtig aan zijn weer niet meer onder de ogen durven komen nu ze met de broek op de enkels staan.
[size=1]Wat die laatsten betreft: "Sie sagen: er komt nicht...aber er komt, er komt"! [/size]

En de beunhazen van de zelfbenoemde democraten die zich nu met de vuist tegen het hoofd slaan (vooral in het licht van wat De Decker gisteren op de 7e dag kwam vertellen: "nu ze hun dotaties niet hebben afgenomen zijn ze gelegitimeerd").

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be