Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2021, 19:27   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Forumviroloog Hoofdstraat: Vaccin verpest eerdere natuurlijke immuniteit

M’n reputatie kan op de helling komen hierdoor maar als zelfbenoemd forumviroloog wil ik hier nu een stelling innemen die pas later eventueel bevestigd zal worden.

Onderstaande studie betreft nu 1 geval maar volgens mij zal duidelijk worden dat mensen met een eerdere natuurlijke immuniteit die bescherming kwijtspelen na het krijgen van het dubbele mRNA vaccin. Dit reset je immuniteit naar dat van het vaccin die veel minder goed is.

Mijn theorie is dat de extreme hoeveelheden antistoffen van het vaccin de antistoffen van de besmetting verdringen en vervangen, tot en met de B- en T-cellen toe. Dit werd nog niet grondig onderzocht of dan toch niet openbaar gemaakt maar na nieuwjaar zou dit al duidelijk moeten worden als het vaccin op grote schaal z’n werking begint te verliezen.

We gaan zien maar voor mij is dit toch redelijk duidelijk, zelfs met die zogenaamde superimmuniteit.

———
Severe SARS-CoV-2 Breakthrough Reinfection With Delta Variant After Recovery From Breakthrough Infection by Alpha Variant in a Fully Vaccinated Health Worker
https://www.frontiersin.org/articles...21.737007/full
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 19:58   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk gezegd, ik denk dat die persoon een of andere deficientie heeft in haar immuunsysteem. Die heeft 3 keer covid opgedaan. Aangezien de derde infectie (met delta) nogal snel volgde op de tweede, was de schade waarschijnlijk nog niet hersteld in de longen, en is dat de reden voor de veel zwaardere derde keer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 20:07   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Forum-viroloog heeft gelijk.

Ondertussen al uitgerekend en bevestigd door tal van wetenschappelijke studie en meerdere keren gepubliceerd intussen.

Het eigen vermogen neemt iedere week verder af bij gevaxten.
Tot het op is.

Niks aan te doen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 november 2021 om 20:09.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 20:19   #4
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=12620

Ik denk dat ook, zie bovenstaande link. En eigenlijk komt alles wat ik voorspel zo'n beetje uit
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 20:37   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik geef die stelling niet veel kans eerlijk gezegd. Ik sluit het niet uit, maar tot hier toe zijn er eigenlijk geen data die zoiets ondersteunen. We zouden dan, tenminste in Israel, een sterke OVERVERTEGENWOORDIGING van gevaccineerden in ziekenhuizen moeten zien, ttz een veel hogere verhouding gevaccineerden in ziekenhuizen, dan de vaccinatie graad bij bevolking of risico bevolking.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 november 2021 om 20:40.
Oud 3 november 2021, 20:42   #6
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik geef die stelling niet veel kans eerlijk gezegd. Ik sluit het niet uit, maar tot hier toe zijn er eigenlijk geen data die zoiets ondersteunen.
Ik hoop dat het niet zo is.
Maar ik zie wel enorm veel mensen uitvallen op werk, allemaal gevaccineerd en lange tijd thuis voor een najaars verkoudheid.
Tis allemaal anekdotisch, weet ik wel, ma het begint wel zeer op te vallen.
Jonge gevaccineerde die positief testen en symptomen ontwikkelen.
Tzijn rare tijden.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 20:53   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef die stelling niet veel kans eerlijk gezegd. Ik sluit het niet uit, maar tot hier toe zijn er eigenlijk geen data die zoiets ondersteunen. We zouden dan, tenminste in Israel, een sterke OVERVERTEGENWOORDIGING van gevaccineerden in ziekenhuizen moeten zien, ttz een veel hogere verhouding gevaccineerden in ziekenhuizen, dan de vaccinatie graad bij bevolking of risico bevolking.
Als Israël cijfers geeft net als Nederland zal je nooit iets zien.

Holland : Beddenbaas Kuipers weigert ziekenhuiscijfers te geven: ‘Daar hebt u helemaal niets aan’
in Mens en Dier 3 november 2021 17:30

Liegen en liegen en liegen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 november 2021 om 21:07.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 01:29   #8
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het, ik neem een risico. Voorlopig beschermt het vaccin nog redelijk tegen ziekenhuisopname, wanneer nieuwe varianten het vaccin totaal gaan omzeilen zal het pas echt duidelijk kunnen worden. Al zullen die 3e en volgende spuit dat weer vertroebelen.

Dit is nog een voorbeeld uit Nederland

Corona gehad, gevaccineerd en toch besmet: 'Ik dacht, hoe kan dit nou?'
https://nos.nl/artikel/2389157-coron...oe-kan-dit-nou
Oud 4 november 2021, 05:24   #9
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

In een artikel hier ergens recent gelinkt inzake opname aantallen gevaccineerden versus ongevaccineerden, stond dat ze ongevaccineerden bij opname direct vaccineren.
?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 06:27   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Ik hoop dat het niet zo is.
Maar ik zie wel enorm veel mensen uitvallen op werk, allemaal gevaccineerd en lange tijd thuis voor een najaars verkoudheid.
Tis allemaal anekdotisch, weet ik wel, ma het begint wel zeer op te vallen.
Jonge gevaccineerde die positief testen en symptomen ontwikkelen.
Tzijn rare tijden.
Er is een verschil tussen "vaccin beschermt maar matig" en "vaccin verergert uw situatie".

We mogen niet vergeten dat delta stukken besmettelijker is dan de vorige varianten, waardoor er dus veel meer mensen corona gaan opdoen dan vorige keer. Het "vals gevoel van veiligheid", sterk aangemoedigd met uw "ga-corona-opdoen" pasje, gaat de propagatie onder gevaccineerden sterk aanmoedigen, natuurlijk. Dat je er veel gaat zien die gewoon "normale" corona opdoen is dus te verwachten.
Oud 4 november 2021, 09:27   #11
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen "vaccin beschermt maar matig" en "vaccin verergert uw situatie".

We mogen niet vergeten dat delta stukken besmettelijker is dan de vorige varianten, waardoor er dus veel meer mensen corona gaan opdoen dan vorige keer. Het "vals gevoel van veiligheid", sterk aangemoedigd met uw "ga-corona-opdoen" pasje, gaat de propagatie onder gevaccineerden sterk aanmoedigen, natuurlijk. Dat je er veel gaat zien die gewoon "normale" corona opdoen is dus te verwachten.
Het onderzoek met de kippen toonde al duidelijk dat vaccins het virus dodelijker kan maken, sowieso wordt het virus virulenter door de vaccins (zie Delta) omdat het daarmee die bescherming kan doorbreken, wat resulteert in dodelijker. Bij natuurlijke besmetting wordt het virus eerder latenter omdat ze met virulentie niet doorheen de bescherming komt, het is dan in z’n voordeel om langer ongezien besmettelijk te zijn in zijn gast, zonder ziekte.

Maar de stelling van deze draad is inderdaad iets anders, ons lichaam is dergelijke overdosis van vaccin antistoffen niet gewoon en daarom denk ik dat het die zal prioritiseren over de natuurlijke antistoffen.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 4 november 2021 om 09:30.
Oud 4 november 2021, 09:32   #12
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
M’n reputatie kan op de helling komen hierdoor maar als zelfbenoemd forumviroloog wil ik hier nu een stelling innemen die pas later eventueel bevestigd zal worden.

...

We gaan zien maar voor mij is dit toch redelijk duidelijk, zelfs met die zogenaamde superimmuniteit.

———
Severe SARS-CoV-2 Breakthrough Reinfection With Delta Variant After Recovery From Breakthrough Infection by Alpha Variant in a Fully Vaccinated Health Worker

En als het niet klopt, Wat hoogstwaarschijnlijk is?
Een (virtuele) Lantaarnpaal en 2 meter (virtueel) touw?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 09:45   #13
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En als het niet klopt, Wat hoogstwaarschijnlijk is?
Een (virtuele) Lantaarnpaal en 2 meter (virtueel) touw?
Als ze die TV-virologen ook virtueel opknopen na foute voorspellingen heb ik daar geen probleem mee, graag zelfs.

Probleem is dat mijn stelling alleen maar positief bewezen kan worden, bewijzen dat het fout is kan eigenlijk niet met de huidige technieken. Je kunt enkel aantonen dat het nog niet gebeurd is, waardoor het geen eerlijke voorspelling is.

Het probleem is ook dat ze de bewijzen hiervoor wegwerken door 100% te willen vaccineren, we hebben nog de kinderen tot 12 maar die willen ze ook vaccineren. Er moet een grote groep ongevaccineerden overblijven om het te kunnen aantonen.
Oud 4 november 2021, 09:47   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem is dat mijn stelling alleen maar positief bewezen kan worden, bewijzen dat het fout is kan eigenlijk niet met de huidige technieken.
Toch wel, en zelfs heel eenvoudig: op een zeker ogenblik moeten de ziekenhuizen zwaar oververtegenwoordigd worden door gevaccineerden. Anders is uw stelling mis he.

Als het vaccin immuniteit om zeep helpt, dan moeten gevaccineerden vallen als vliegen, veel en veel meer dan niet-gevaccineerden. Er moeten in Vlaanderen dan 50 keer meer gevaccineerden dan niet-gevaccineerden op IC gaan liggen.

Immers, als het vaccin gewoon een placebo is, dan moeten de mensen op IC in dezelfde verhouding als gevaccineerden /niet gevaccineerden aanwezig zijn, dus ongeveer 20 keer meer gevaccineerden als niet gevaccineerden, maar dan is uw effect nog niet geldig. Enkel als er VEEL MEER gevaccineerden dan dat in het ziekenhuis terecht komen, is uw ding niet ontkracht he.

Dat gaat men echt niet kunnen wegsteken. We krijgen dan een veel hogere piek dan vorig jaar met zo goed als puur gevaccineerden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2021 om 09:49.
Oud 4 november 2021, 09:59   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, en zelfs heel eenvoudig: op een zeker ogenblik moeten de ziekenhuizen zwaar oververtegenwoordigd worden door gevaccineerden. Anders is uw stelling mis he.

Als het vaccin immuniteit om zeep helpt, dan moeten gevaccineerden vallen als vliegen, veel en veel meer dan niet-gevaccineerden. Er moeten in Vlaanderen dan 50 keer meer gevaccineerden dan niet-gevaccineerden op IC gaan liggen.
Op een zeker ogenblik gaan gevaccineerden oververtegenwoordigd zijn, maar dat gebeurt sowieso als het vaccin aan kracht verliest. Dit alleen is niet genoeg.

Er moet een grote groep besmette ongevaccineerden overblijven om dat statistisch te kunnen vergelijken. In België hebben we dat al niet meer onder de volwassenen.

Ik kan gewoon blijven zeggen dat het nog niet gebeurd is, tot het niet meer relevant is. Als ze nu massaal mRNA vaccins gaan inzetten voor andere ziektes dan zou het wel duidelijk moeten worden, maar dan zijn we weeral jaren verder.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 4 november 2021 om 10:09.
Oud 4 november 2021, 10:28   #16
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onderstaande studie betreft nu 1 geval maar volgens mij zal duidelijk worden dat mensen met een eerdere natuurlijke immuniteit die bescherming kwijtspelen na het krijgen van het dubbele mRNA vaccin. Dit reset je immuniteit naar dat van het vaccin die veel minder goed is.

Mijn theorie is dat de extreme hoeveelheden antistoffen van het vaccin de antistoffen van de besmetting verdringen en vervangen, tot en met de B- en T-cellen toe. Dit werd nog niet grondig onderzocht of dan toch niet openbaar gemaakt maar na nieuwjaar zou dit al duidelijk moeten worden als het vaccin op grote schaal z’n werking begint te verliezen.

———
Ergens kun je gelijk hebben. Een 12 jaar geleden heb ik voor de eerste keer een Anti-griepspuit laten zetten. Twee dagen later lag ik op intensive en vertelde ze mijn eega "dat ze zich moest voorbereiden op het ergste". Raar genoeg ben ik daar volledig doorgekomen en heb natuurlijk geen enkele spuit nog gewild. Ondertussen is gebleken dat ik "sedertdien nooit meer ziek geweest ben". Zelfs geen banale verkoudheid meer gehad..
Natuurlijke immuniteit opgebouwd??????????

Laatst gewijzigd door TREBRON : 4 november 2021 om 10:29.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 10:36   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op een zeker ogenblik gaan gevaccineerden oververtegenwoordigd zijn, maar dat gebeurt sowieso als het vaccin aan kracht verliest.
Nee, natuurlijk niet. Als het vaccin totaal zonder effect is, dan kan men zich eraan verwachten dat er pro rata evenveel gevaccineerden als ongevaccineerden op IC liggen, maw, als er 95% van de risico personen gevaccineerd is, dat 95% van de IC patienten gevaccineerden zijn, maar geen 99%. Ze zijn dan niet oververtegenwoordigd, maar evenredig vertegenwoordigd.

Op dit ogenblik zijn ze nog serieus ondervertegenwoordigd. Als in Vlaanderen 60% van de IC patienten gevaccineerd is, terwijl 95% van de risico personen gevaccineerd is, dan zijn de gevaccineerden 8 keer ondervertegenwoordigd en de niet-gevaccineerden 8 keer oververtegenwoordigd.
Oud 4 november 2021, 12:54   #18
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, natuurlijk niet. Als het vaccin totaal zonder effect is, dan kan men zich eraan verwachten dat er pro rata evenveel gevaccineerden als ongevaccineerden op IC liggen, maw, als er 95% van de risico personen gevaccineerd is, dat 95% van de IC patienten gevaccineerden zijn, maar geen 99%. Ze zijn dan niet oververtegenwoordigd, maar evenredig vertegenwoordigd.

Op dit ogenblik zijn ze nog serieus ondervertegenwoordigd. Als in Vlaanderen 60% van de IC patienten gevaccineerd is, terwijl 95% van de risico personen gevaccineerd is, dan zijn de gevaccineerden 8 keer ondervertegenwoordigd en de niet-gevaccineerden 8 keer oververtegenwoordigd.
Ongevaccineerden zouden ook meer natuurlijke immuniteit moeten hebben, het is een ingewikkelde vergelijking.
Oud 4 november 2021, 15:55   #19
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Binnenkort krijgen wet te maken met de Hottentotten variant....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 16:01   #20
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je ervan uitgaat dat de verdeling qua kwetsbaarheid tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden gelijk is he. Ik denk echter dat het vooral mensen zijn die minder te vrezen hebben die niet gevaccineerd zijn. Er zouden dus zowieso relatief gezien meer gevaccineerden in het ziekenhuis moeten belanden als het vaccin een placebo is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be